Žodžiai gali tapti realybe, sakė austrų filosofas Ludwigas Wittgensteinas. Kai esi vadovas, tai greičiau ne šiaip posakis, o dėsnis. Vadovas įmonėje pats svarbiausias, o jo žodžiai sveria daugiausiai, todėl rinkitės žodžius išmintingai, rašo businessinsider.com. Štai 10 dalykų, kurių puikus vadovas niekada nesako.
1. Niekuo negaliu padėti
Šis pareiškimas iš tiesų reiškia „Nieko nesirengiu daryti“. Užuot „nusiplovęs“, pasiklauskite darbuotojo, kaip jis pats spręstų problemą. Išklausykite jį ir padėkite.
2. Visada buvo daroma taip
Darbuotojai gali siūlyti geresnius sprendimo būdus. Užuot ignoravę jo idėjas, išmėginkite jas vieną savaitę, o bandomuoju laikotarpiu bendraukite su darbuotoju ir stebėkite, ar idėja pasiteisina.
3. Niekas daugiau nesiskundžia
Jeigu neatėjo niekas daugiau, tai dar nereiškia, kad niekas nesiskundžia. Pripažinkite, kad darbuotojams sunku pasiryžti kreiptis į jus. Nesileisdamas į paskalas, pasiklauskite, ar ir kiti darbuotojai taip jaučiasi, o jeigu paaiškėjo, kad tai bendra problema, paprašykite pateikti pasiūlymus, kaip ją išspręsti.
4. Jeigu tau nepatinka, dirbk kur nors kitur
Jūs tiesiog didinate įtampą. Darbuotojai turi jaustis komfortabiliai, kreipdamiesi į jus ir nebijoti jiems skiriamų užduočių.
5. Aš tau moku. Privalai elgtis, kaip sakau
Žinoma, jūs mokate jiems atlyginimus ir esate jų lyderis, tačiau nesate darbuotojų ateities karalius. Vadovai lyderiauja mokydami ir skatindami.
6. Aš nenoriu to girdėti
Tiesą sakant, jūs privalote. Tai dalis darbo, už kurį jums mokama. Net jeigu problema neišsprendžiama, jau vien išklausęs pavaldinius ir žinodamas problemą pakilsite darbuotojų akyse.
7. Turėtumei dirbti geriau
Miglota ir nekonstruktyvu. Vertinkite konkrečiai. Jeigu darbuotojas daro klaidų, išsakykite jam jas vienumoje. Tai geriausias būdas rasti bendrą kalbą.
8. Aš buvau čia šeštadienį. Kur buvai tu?
Pasyvus, bet kartu agresyvus savų darbuotojų spaudimas dirbti daugiau dienų per savaitę ir daugiau valandų per dieną sukels tikrą nepasitenkinimą. Gerbkite darbuotojų laiką ir jie tai įvertins.
9. Nieko tokio. Šį kartą atleisiu
Net jeigu ir ketinate atleisti darbuotojo klaidą, neatskleiskite to žodžiais. Tai padės darbuotojui geriau suprasti, kad esate vadovas, ir skatins stengtis nedaryti klaidų.
10. Nederėtų spręsti asmeninių reikalų darbo metu
Tai tiesiog nerealu. Būkite jautrus, tačiau išlaikykite savo lūkesčius. Jeigu leisite darbuotojams dėl svarbių priežasčių (vaiko priežiūros, sveikatos) išvykti anksčiau iš darbo ar išspręsti problemas darbo metu, jie atsilygins jums už tai dar karšiau dirbdami.