Spūstys šiame ruože, ypač piko valandomis, tapo įprastu reiškiniu jau nuo 2017 metų, kai buvo atidarytas Vilniaus vakarinis aplinkkelis. Naujasis tunelis ne tik sumažins transporto kamščius, bet ir reikšmingai pagerins eismo saugumą. Tikimasi, kad Tarandės gyventojai ir miesto svečiai galės judėti daug sklandžiau, o avarijų rizika bus minimali.
Tunelis bus įrengtas Ukmergės kryptimi, maždaug 300 metrų nuo „EMSI“ degalinės. Šis infrastruktūros projektas yra svarbus ne tik Vilniaus regionui, bet ir tarptautiniam TEN-T transporto tinklui, todėl jo modernizacija turi didesnį kontekstą – ji prisideda prie Lietuvos ir visos ES transporto infrastruktūros tobulinimo.
Projekto eiga šiemet pastebimai pagreitėjo. Praėjusiais metais buvo atnaujintas techninis darbo projektas, o šių metų vasarą vyko rinkos konsultacijos. Rugsėjį paskelbtas viešojo pirkimo konkursas, kurį laimėjo UAB „YIT Lietuva“. Netrukus prasidės paruošiamieji darbai, o pagrindinės statybos startuos jau kitąmet. Tikimasi, kad tunelis bus atidarytas 2026-ųjų vasarą.
Šis projektas taip pat kelia klausimų dėl ilgalaikio kelių infrastruktūros finansavimo Lietuvoje. „Via Lietuva“ kartu su Susisiekimo ministerija ieško sprendimų, kaip užtikrinti tvarią kelių priežiūrą ir modernizaciją.
Šiuo metu naudojamos ES struktūrinių fondų ir karinio mobilumo programos lėšos, tačiau siekiama, kad finansavimas būtų nepriklausomas nuo kasmetinių biudžeto paskirstymų.
Tarandės tunelio statybos neabejotinai pagerins ne tik vietos gyventojų susisiekimą, bet ir prisidės prie spartesnio Vilniaus regiono plėtros. Tai – svarbus sprendimas, mažinantis transporto iššūkius sparčiai augančiame mieste.