Seimas antradienį priėmė svarstyti tokias grupės parlamentarų inicijuojamas Kelių transporto kodekso bei Transporto lengvatų įstatymo pataisas: už balsavo 98 Seimo nariai, prieš buvo trys, o susilaikė 16.
Jeigu Seimas pataisas priimtų, tokiomis transporto priemonėmis žmonės galėtų būti gabenami reguliariais reisais, o kelionėms būtų taikomos lengvatos.
Pataisas pristatęs socialdemokratas Robertas Kaunas teigė, kad savivaldybės spręstų, ar šias priemones įtraukti į viešojo transporto sistemą: „Savivaldybės turėtų pačios spręsti, kaip joms tvarkytis“.
Jis mano, kad į viešojo transporto sistemą būtų galima įtraukti ir tramvajus, jei jie atsirastų.
Šiuo metu Lietuvoje veikia trys funikulieriai – du Kaune ir vienas Vilniuje – ir vienas keltuvas „Lynų kelias“ Druskininkuose. Kaune veikia „Kauno liftams“ priklausantis Žaliakalnio ir savivaldybės įmonės „Kauno autobusai“ prižiūrimas Aleksoto funikulieriai, Vilniuje – Gedimino kalno funikulierius.
Funikulierius ir oro gondolas pripažinti viešuoju transportu bandyta ir anksčiau – 2023 metų vasarą Vyriausybė tokioms pataisoms pritarė, bet komitetuose jos nebuvo svarstomos.
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis anksčiau BNS yra sakęs, kad funikulierius įtrauktas į Prahos viešojo transporto sistemą. Buvęs Kauno meras Andrius Kupčinskas yra kalbėjęs, kad Žaliakalnio funikulieriaus savininkai buvo atleidžiami nuo žemės mokesčio, todėl keleiviai juo kėlėsi šiek tiek pigiau.
Tuo metu funikulierių nuo 2003 metų valdančių „Kauno liftų“ vadovas Jonas Guzavičius abejojo, ar dėl naujos tvarkos padaugėtų klientų.
Vilniuje apie keltuvų kelią nuo „Akropolio“ iki miesto centrinės dalies kalbama ne vienerius metus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!