• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos keliams toliau byrant, naujieji valdantieji pradeda pinigų paieškas jiems remontuoti. Kitąmet pinigų trūks net būtiniausiems remontams, tad valdantieji svarsto kelius apmokestinti. Politikai užsimena, kad visi vairuotojai galėtų susimokėti už remontuojamus kelius, taip pat už pagrindines automagistrales.

Lietuvos keliams toliau byrant, naujieji valdantieji pradeda pinigų paieškas jiems remontuoti. Kitąmet pinigų trūks net būtiniausiems remontams, tad valdantieji svarsto kelius apmokestinti. Politikai užsimena, kad visi vairuotojai galėtų susimokėti už remontuojamus kelius, taip pat už pagrindines automagistrales.

REKLAMA

Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.

Pasibaisėtinos būklės Lietuvos kelius sutvarkyti reikia apie 15 milijardų eurų. Tokią keliams reikalingą sumą įvardija „Via Lietuva“ vadovas, tačiau valdantieji per metus keliams vos sukrapšto iki milijardo eurų.

O Ingridos Šimonytės paliktas kitų metų biudžetas keliams dar mažesnis – vos 800 mln. Tad naujieji valdantieji jau diskutuoja Lietuvoje apmokestinti kai kuriuos kelius visiems jais važiuojantiems vairuotojams.  

„Pritariu viskam, kas į biudžetą įkrenta kaip papildomos lėšos“, – kalbėjo socialdemokratas Algirdas Sysas.

„Labai daug mokesčių praverstų. Galime fantazuoti apie bet kokį kitą mokestį“, – siūlė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

REKLAMA
REKLAMA

Kyla pasipiktinimas

Girdėdami tokias naujųjų valdančiųjų kalbas apie kelių apmokestinimą, dauguma vairuotojų neslepia pykčio, tik vienas kitas mokesčiui pritaria:

REKLAMA

„Ką jie daugiau sugeba? Didinti mokesčius. Ką daugiau?“  

„Mažiau būtų vagių ir būtų gera būklė.“  

„Dabar mokam, bet dalis jų nueina kažkur ne ten, ne keliams.“  

„Trūksta ir trūksta, bet kam apmokestinti? Susirenka iš kitur.“  

„Sutinku. Kokie keliai, mes išleidžiam lėšas automobilių remontams. Geriau sumokėti už kelius – automobilių neremontuosim.“  

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje mokami keliai jau yra – tai pagrindiniai 20 šalies kelių, tačiau mokesčius už juos moka tik komercinio transporto valdytojai. Privatūs vairuotojai kol kas moka tik kuro akcizą už kiekvieną perkamą dyzelino, benzino ar dujų litrą.

Siūlo rinkti po eurą

Naujieji valdantieji skaičiuoja, kad kitąmet keliams tiesti ir remontuoti biudžete turės 800 mln. eurų. Po metų jie viliasi sukurti specialų kelių fondą, iš kurio šimtus milijonų eurų skirtų keliams ir tiltams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Na, o jei ir jo nepakaktų, valdantieji kalba apie kelių mokestį visiems vairuotojams. Jis esą nebūtų didelis – vienas kitas euras už tam tikras kelių atkarpas.

„Turbūt bus euras, pusantro, jei bus. Ne tos sumos, kurios padarys neturtingais žmones“, – įsitikinęs A. Sysas.

Visgi valdančiosios koalicijos narys Remigijus Žemaitaitis pasisako prieš kelių mokestį asmeniniams automobiliams.  

REKLAMA

„Apmokestinti visus gyventojus pagrindo nematau. Ekonominio tikslo irgi. Kelių mokesčio šiandien neturim“, – teigė partijos „Nemuno aušra“ pirmininkas.

Tačiau, jei dėl kelių mokesčių valdantieji nesutartų, juos gali paremti kai kurie opozicijos nariai. 

„Reikia pagalvoti ir apie mokamą kelią. Kiekvienas susimokėtų, sumos nedidelės“, – kalbėjo konservatorius Kazys Starkevičius.

REKLAMA

„Jei bus poreikis, papildomas apmokestinimas vairuotojų gali atrasti savo vietą. Bet turime matyti visumą, iš ko susidės Kelių fondas“, – teigė liberalas Eugenijus Gentvilas.

Naujasis susisiekimo ministras artimiausiais metais planuoja išplėsti kelių, už kuriuos turės mokėti komercinis transportas, sąrašą. Esą šiuo metu vinječių pirkėjai sumoka tik 50 mln. eurų per metus, o, išplėtus mokamų kelių tinklą ir įvedus elektroninę mokėjimų sistemą, E. Sabutis viliasi surinkti šešiskart daugiau – 300 mln. eurų per metus.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

Didžiausia bėda yra perteklinis biudžetinių kavos gerėjų skaičius ir švogeriai. Visus jau sunku išmaitint.
Kiek milijardų sukišta į autostradą Vilnius Kaunas Klaipėda? Gal reikėtų iš esmės kontroliuoti darbų kokybę, kokio storio asfaltas, kokia medžiagų kokybė?kokie pasluoksniai, nes yra absurdiška, kai kasmet vyksta ištisiniai remontai.
Gaila, bet dar esame sovietinė korumpuota šalis, tokie pat kaip ir Ukraina :(
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų