Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Pasibaisėtinos būklės Lietuvos kelius sutvarkyti reikia apie 15 milijardų eurų. Tokią keliams reikalingą sumą įvardija „Via Lietuva“ vadovas, tačiau valdantieji per metus keliams vos sukrapšto iki milijardo eurų.
O Ingridos Šimonytės paliktas kitų metų biudžetas keliams dar mažesnis – vos 800 mln. Tad naujieji valdantieji jau diskutuoja Lietuvoje apmokestinti kai kuriuos kelius visiems jais važiuojantiems vairuotojams.
„Pritariu viskam, kas į biudžetą įkrenta kaip papildomos lėšos“, – kalbėjo socialdemokratas Algirdas Sysas.
„Labai daug mokesčių praverstų. Galime fantazuoti apie bet kokį kitą mokestį“, – siūlė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Kyla pasipiktinimas
Girdėdami tokias naujųjų valdančiųjų kalbas apie kelių apmokestinimą, dauguma vairuotojų neslepia pykčio, tik vienas kitas mokesčiui pritaria:
„Ką jie daugiau sugeba? Didinti mokesčius. Ką daugiau?“
„Mažiau būtų vagių ir būtų gera būklė.“
„Dabar mokam, bet dalis jų nueina kažkur ne ten, ne keliams.“
„Trūksta ir trūksta, bet kam apmokestinti? Susirenka iš kitur.“
„Sutinku. Kokie keliai, mes išleidžiam lėšas automobilių remontams. Geriau sumokėti už kelius – automobilių neremontuosim.“
Lietuvoje mokami keliai jau yra – tai pagrindiniai 20 šalies kelių, tačiau mokesčius už juos moka tik komercinio transporto valdytojai. Privatūs vairuotojai kol kas moka tik kuro akcizą už kiekvieną perkamą dyzelino, benzino ar dujų litrą.
Siūlo rinkti po eurą
Naujieji valdantieji skaičiuoja, kad kitąmet keliams tiesti ir remontuoti biudžete turės 800 mln. eurų. Po metų jie viliasi sukurti specialų kelių fondą, iš kurio šimtus milijonų eurų skirtų keliams ir tiltams.
Na, o jei ir jo nepakaktų, valdantieji kalba apie kelių mokestį visiems vairuotojams. Jis esą nebūtų didelis – vienas kitas euras už tam tikras kelių atkarpas.
„Turbūt bus euras, pusantro, jei bus. Ne tos sumos, kurios padarys neturtingais žmones“, – įsitikinęs A. Sysas.
Visgi valdančiosios koalicijos narys Remigijus Žemaitaitis pasisako prieš kelių mokestį asmeniniams automobiliams.
„Apmokestinti visus gyventojus pagrindo nematau. Ekonominio tikslo irgi. Kelių mokesčio šiandien neturim“, – teigė partijos „Nemuno aušra“ pirmininkas.
Tačiau, jei dėl kelių mokesčių valdantieji nesutartų, juos gali paremti kai kurie opozicijos nariai.
„Reikia pagalvoti ir apie mokamą kelią. Kiekvienas susimokėtų, sumos nedidelės“, – kalbėjo konservatorius Kazys Starkevičius.
„Jei bus poreikis, papildomas apmokestinimas vairuotojų gali atrasti savo vietą. Bet turime matyti visumą, iš ko susidės Kelių fondas“, – teigė liberalas Eugenijus Gentvilas.
Naujasis susisiekimo ministras artimiausiais metais planuoja išplėsti kelių, už kuriuos turės mokėti komercinis transportas, sąrašą. Esą šiuo metu vinječių pirkėjai sumoka tik 50 mln. eurų per metus, o, išplėtus mokamų kelių tinklą ir įvedus elektroninę mokėjimų sistemą, E. Sabutis viliasi surinkti šešiskart daugiau – 300 mln. eurų per metus.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.