„Rusija nori išsaugoti rezultatus, o reikalavimas, kad Ukraina neįstotų į NATO greičiausiai yra skirtas tam, kad okupacijos rezultatai nebūtų kada nors pakeisti, nors sunku pasakyti, kaip jiems tai pavyks padaryti, nes Ukrainos teritorija, tokia kokia ji buvo ir iki 2014 m. pavasarį įvykusios Krymo okupacijos, Donecko bei Luhansko sričių dalinio užėmimo, yra įrašyta Ukrainos Konstitucijoje. NATO narystės siekis irgi ne taip seniai buvo įrašytas Ukrainos Konstitucijoje, todėl prezidentas Volodymyras Zelenskis sako, jog turi būti surengtas referendumas“, – dabartinių derybų tarp Rusijos ir Ukrainos svarbiausius aspektus nušvietė A. Valionis.
Pasak A. Valionio, karas vyksta ir kitame – sankcijų fronte. Jau artimiausiu metu vienoje didžiausių pasaulio valstybių gali pradėti trūkti net elementariausių prekių. Su didelėmis problemomis susiduria ir aviacijos įmonės.
„Buvo pranešta, kad atidaroma tarptautinė linija pas draugus į Iraną, Teheraną. Tai turbūt viena iš nedaugelio krypčių, kuriomis dar skraidoma. Rusija turi apie tūkstantį lėktuvų, Rusijos keleivinės avialinijos, jie visi arba pirkti Vakaruose, pagaminti „Airbus“ ir „Boeing“ gamyklose, tačiau absoliuti jų dauguma yra lizinguoti ir lizingo kompanijos pareikalavo tuos lėktuvus grąžinti. Rusija gali tuos lėktuvus nacionalizuoti, bet bet kuriuo atveju dėl to, kad neatnaujinamas programavimas, nedaromi profilaktiniai lėktuvų remontai ir profilaktinės apžiūros, tie lėktuvai gali greitai nustoti skraidyti arba turėtų prasidėti vadinamasis kanibalizmas, kai išardžius vieną lėktuvą jo detalės bus sudedamos į kitus“, – pasakojo A. Valionis.
Daugiau apie Rusijos ekonomikos problemas ir karo peripetijas žiūrėkite reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.