„Tariame medikams: Ačiū! Taip, yra kuriems visada nepamiršti padėkoti, o mano šių dienų susidūrimas su Panevėžio ligonine... net nesuprantu, už ką jiems dėkoti...“, – tokiais žodžiai panevėžietė pradeda pasakoti savo istoriją.
Nežinioje paliko kone savaitę
Mamą dėl insulto atvežusi į ligoninę moteris piktinosi neatsakingu ligoninės personalo darbu.
„Atvežamas sunkus ligonis, insultas, smegenyse kraujavimas, iš greitosios nesugeba ligonio švelniai perkelti į kitą gultą, nes ne tik nežino, kaip tai padaryti, bet dar ir lovos stabdžiai neužspausti... Lova sau, ligonis verkia (kalbėti negali), o greitosios „medikai“ sako: „Nestovėkite, padėkite įlėkti...“ Gerai, jokių bėdų, o tada ir prasidėjo...
Ligonis nuvežamas į apžiūros skyrių, pašaliniai neįleidžiami, suprantama. Laukiu valandą, dvi, tris, jokių žinių, kaip jaučiasi mano artimas žmogus (koridoriuje gydytojai, sesutės jaučiasi tarsi parke, šmaikštauja ir, na, nėra ko skubėti, ar bent pranešti, kas vyksta.
Valio, veža tyrimui, pacientas negali kalbėti tik dejuoja nuo skausmo, paralyžiuota kairė pusė ir personalas nesivargina apkloti, nes veža per koridorius... Atliko tyrimus ir vėl į apžiūros kabinetą, laukiu... Viskas gerai, keliamas ligonis į Covid skyrių, nes reikia laukti testo atsakymo, suprantama. Štai ir išaušo kita diena, bet susisiekti su gydytoju tai tas pats, kas pagauti krentančias žvaigždes...“, – dėstė Kristina.
Paprašė atvežti pampersų
Jos teigimu, po visų vargų sulaukus neigiamo COVID-19 tyrimo rezultato, visi, kaip ji sako, fantastikos elementai prasidėjo mamai patekus į neurologijos skyrių.
Pašnekovė pasakojo, kad jos buvo paprašyta atvežti sauskelnių, šlapių servetėlių, kremo, vandens ir kitų higienos reikmenų.
„Lekiu, superku, atvežu, o ten prie „sargų“ bokštelio pasitinka ūsuotas dėdė su cigarete dantyse ir sako, cituoju: „Mes ne siuntų tarnyba ir Verygos įsakymu negalime perduoti jūsų atvežtų daiktų“.
Klausiau, kaip tada man perduoti higienos reikmenis, jei jų negaliu nunešti į skyrių, o tada ūsuotas dėdė sako, kad padėčiau čia (lauke vežimėlyje), rytoj ateis ir paims. Rytoj, o jei lietus? Niekam tai neįdomu, nes niekas neįpareigotas...“ – pasakojo ji.
Medikė skundėsi, kad sunku vartyti ligonį
Tuo metu su gydančia gydytoja susisiekti moteriai taip pat vis dar nepavyko, nors, anot pašnekovės, ant paciento bylos jos numeris buvo aiškiai parašytas.
„Vėl bandžiau susisiekti ir klausti, kaip paciento būklė ir kaip man perduoti būtinus higienos reikmenis, bet pakeltu tonu man nežinomas asmuo (neprisistatė savo vardo ir pavardės) pasakė, cituoju: „Greičiau vežkite pampersus, nes neturime, ką dėti, o vartyti tokį ligonį taip sunku, kad mano nugara jau susukta“.
Sunku vartyti?! O tai kaip čia dabar yra, kad medikas dirba prie sunkių ligonių ir turi priekaištų ligoniui, kad jis pats negali apsiversti? Ar tai reiškia, kad „man sunku ir jūs mane supraskite“? Apstulbau ir paklausiau, ar aš atvežiau karkvabalį nuo gatvės, jei pakeltu tonu taip kalbama? Ar nebus toks pats tonas galimai panaudotas ir prieš sunkų ligonį, kuris negali apsiginti ir pasakyti, kaip jam skauda?
Kokiame amžiuje gyvename? Pas pacientą neleidžiama, o priekaištų krūvą gavau iš „darbuotojos“, kurios vėl paprašyta pristatyti tiesiog numetė telefono ragelį...“, – piktinosi Kristina.
Toliau ji sako vėl skambinusi ir klaususi, ar yra galimybė perduoti krepšelį, kuris jiems patiems palengvins ligonio priežiūrą.
Apskritai ji stebėjosi, kodėl pati ligoninė tokiais dalykais kaip sauskelnės, apsiprausimas, priežiūra ir vanduo neaprūpinanti pacientų?
„Gaila, kad ligoninės telefoniniai pokalbiai neįrašomi, taip pat labai gaila, kad pati nesusiprotėjau to įrašyti... Būtų ligoninės vadovybei „smagu“ juos paklausyti...“, – pridūrė panevėžietė.
Moters teigimu, įstaigos administracija ligonių lankymo ir būtinų daiktų perdavimo taisykles paskelbė tik birželio 8 d. ir nuo tada pradėjo jų laikytis, kai buvo paviešinta ši istorija.
„Iki tol tvarka buvo neaiški ir kiekvienas darbuotojas interpretavo savaip pagal savo patogumus...“, – teigė ji.
Pasijunti kaltas, kad kreipeisi pagalbos
Pašnekovės teigimu, Panevėžio ligoninės personalo elgesys ir priėmimo skyrius nėra naujiena, o vadovybė tik apsimeta, kad dirba.
„Daugybė žmonių turi nuoskaudų dėl Panevėžio ligoninės priėmimo skyriaus darbų. Keitėsi vadovas, bet tvarkos vis dar jokios.
Atvykę į skubios pagalbos priėmimo skyrių visada pasijunti kaltas, kad atvykai. O jei sveikatos problemos tokios, į kurias reiktų skubiai reaguoti, tai to tikrai nėra. Vis tik tai – valstybinė medicinos įstaiga, o jaučiamės kaip naikinimo ir žeminimo aparate“, – apgailestavo ji.
Tiesa, dar kartą susisiekus su Kristina, moteris pasidžiaugė, kad ketvirtadienį pagaliau pavyko susisiekti su mamą gydančia gydytoja, personalas taip pat po viešų žinučių žiniasklaidoje ėmė elgtis kitaip. Tačiau nerimo kelia tai, kad pakilusi mamos temperatūra.
„Šiandien tikrai jau maloniai šnekėjo, informavo apie visus tyrimus, kurie jau atlikti ir dar laukia. Vėl buvo atliktas tomografas ir tie krešuliukai kaip ir skaidosi. Dar nori atlikti širdies, gerklės kraujagyslių tyrimus, nes ji labai dūsta. Tam gali įtakos antsvoris turėti, bet ir širdis.
Paklausiau gydytojos, ar mamai kaip gulinčiam ligoniui nėra galimybės gauti bent kažkokias kompensuojamas higienos priemones – sauskelnes, šlapias servetėles. Kadangi ji neturi invalidumo, tai būtų kryžių keliai. Bet ne tai svarbiausia.
Dar neseniai paskambino seselė iš posto ir paprašė atvežti čiulpiamų pastilių nuo gerklės skausmo, nes mamai labai skauda gerklę ir ji springsta. Tai kelia nemažai rūpesčio. Sesutė ramino, kad gal įtakos turi temperatūrų kaita, gal koks virusas. Be abejo, man nesunku atvežti vaistų, padaryti arbatos, bet faktas, kad jai kyla temperatūra, skauda gerklę ir kosti, tikrai kelia nerimą", – pasakojo Kristina.
Ligoninė oficialaus skundo nesulaukė
Dar antradienį paprašyta pakomentuoti situaciją Respublikinė Panevėžio ligoninė pabrėžė, kad nėra gavusi jokio raštiško pareiškimo ar skundo, susijusio su šia įvardinta situacija.
„Esant šioms aplinkybėms, negalime viešai komentuoti esamos situacijos. Neturėdami pareiškėjo kreipimosi į mus, neturime pagrindo pradėti vidinio tyrimo, šios situacijos visapusiško išsiaiškinimo ir galimų pareigybinių ir(ar) darbuotojų elgesio nusižengimų atskleidimo.
Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija ir ligoninės kolektyvas deda daug pastangų, kad mūsų gydymo įstaiga dirbtų sklandžiai, efektyviai ir atlieptų visus pagrįstus mūsų pacientų ir jų artimųjų lūkesčius. Šiuo sunkiu ir labai atsakingu šaliai metu, kuomet yra apribotas ne tik ambulatorinių ir stacionarinių medicinos paslaugų teikimas, bet ir gydymo įstaigos bei joje besigydančių pacientų lankymas, kartais kyla įvairių nesusipratimų, nesusikalbėjimų, o, kai kada, ir „valdiško“ darbuotojų požiūrio į savo pareigas bei bendravimą su lankytojais“, – rašoma portalui atsiųstame atsakyme.
Kartu pabrėžiama, kad žmonės yra pasiilgę senosios gydymo įstaigos ir juose besigydančių pacientų lankymo tvarkos, tad kartais yra keliami reikalavimai, kurių šiuo metu gydymo įstaigos patenkinti negali.
Dėl situacijos informavo darbuotojus
Anot įstaigos vadovo Arvydo Skorupsko, ligoninės svetainėje yra patalpinta visa reikalinga informacija, susijusi su karantininiu laikotarpiu nustatyta buvimo gydymo įstaigoje tvarka, bendravimo su gydytojais galimybes ir joje besigydančių pacientų lankymo sąlygas.
Ligoninės vadovybė apgailestavo, jei įvyko tokia istorija, tačiau pabrėžė, kad vidaus audito procedūros siekiant nešališkai ir visapusiškai išsiaiškinti situaciją, ją nedelsiant ištaisyti, taikyti administracines priemones prieš netinkamai savo pareigas atlikusius darbuotojus, galėtų būti pradėtos tik turint oficialų kreipimąsi dėl netinkamo (ų) gydymo įstaigos darbuotojo (ų) veiksmų
„Atsiprašome už patirtus nepatogumus. Visų ligoninės pacientų ir jų artimųjų nuolat prašome – įvykus nesusikalbėjimui su ligoninės darbuotojais, pasireiškus jų netinkamam elgesiui ar susiklosčius kitoms, pacientų ar jų artimųjų manymu, jiems nepalankioms, jų poreikių netenkinančioms situacijoms, pirmiausia kreiptis į ligoninės administraciją, žodžiu ar raštu išdėstyti savo nusiskundimus, pastabas, pasiūlymus.
Ligoninės administracija nedelsdama reaguos į šiuos darbo tvarkos pažeidimus, profesinės etikos normų nesilaikymo apraiškas, turės realų pagrindą atlikti vidinį auditą ir laiku sudrausminti pažeidėjus. Tuomet ir ligoninės atstovų komentaras bus viešas ir savalaikis“, – dėstoma ligoninės atsakyme.
Pabrėžiama, kad atsakingi ligoninės darbuotojai yra supažindinti su šia situacija ir jiems pavesta sugriežtinti darbo kontrolę ir, paaiškėjus trūkumams darbe, nedelsiant juos šalinti.