Šiandien Lietuvoje lietaus nenumatoma. Aukščiausia temperatūra 2–4 laipsniai, pajūryje iki 7 laipsnių šilumos.
Artimiausią naktį be žymesnių kritulių. Naktį kai kur susidarys rūkas, plikledis. Didesnė tikimybė, kad plikledžiu vairuoti teks Vilniaus ir kitų rytų rajonų gyventojams. Temperatūra naktį kris iki 3–5 laipsniai šalčio, pajūryje išliks 1–3 laipsnių šiluma.
Rytojaus dieną šils iki 3 – 5 laipsnių šilumos, pajūryje išliks apie 7 laipsniai šilumos.
Sekmadienį ir pirmadienį rytinėje Lietuvos dalyje numatoma šlapdriba. Kitą savaitę tiek naktimis, tiek dienomis numatoma minusinė temperatūra. Kils stipresnis vėjas.
Vairuotojai turėtų būti ypač atidūs
„Bet kokios oro sąlygos yra pavojingos, jeigu jos išsiskiria iš bendro konteksto, jeigu tai ne giedra diena, jei lyja, sninga, tvyro rūkas, yra prastas matomumas, apsiniaukę, tai visais atvejais sąlygos yra prastesnės, negu standartiškai”, – kalba Susisiekimo ministerijos, Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas Dmitrij Bial.
Žiemą vairavimo sąlygos yra sudėtingesnės, nei vasarą, todėl kelyje reikalingas ypatingas susikaupimas.
„Lyginant rudenį ir žiemą su vasarą, tai vasaros sąlygos būna geresnės. Todėl vairuotojai neturėtų būti išsiblaškę”, – mini D.Bial.
Ekspertai mini, kad vairuojant labai svarbus matomumas, kad vairuotojas galėtų imtis tam tikrų veiksmų. Paskui viskas persikelia į automobilio valdymą, tas subtilybes, kai esant rūkui, ar palijus, pradėjus lyti, snigti sukibimas su kelio danga pasidaro prastesnis, būna visokių reiškinių, akvaplaningo, vandens pleišto tarp kelio dangos ir padangos.
Reikėtų atsižvelgti į tai ir vairuoti pakankamai atsargiai, jeigu yra didelis vandens kiekis ant važiuojamosios dalies, tai neužvažiuoti ant jo, kad automobilio nesumėtytų. Žinoma, reikėtų įvertinti ir sukibimą, prie to priderinti ir vairavimo sąlygas atitinkamas. Mažint greitį, vairuoti ne staigiai, tolygiai, pasirūpinti padangomis.
„Transporto priemonė visuomet turi būti tvarkinga techniškai. Jeigu tos padangos bus plikos, tai, laikui bėgant, jos nebegalės išstumti iš po automobilio tiek vandens kiek reikia, dėl to prastėja sukibimas su kelio danga. Vairuojant visus tuos dalykus reikia įvertinti”, – mini D. Bial.
Lijundra ir plikledis, kuo jie skiriasi?
Sinoptikas Naglis Šulija tikina, kad žmonės linkę painioti šaltuoju sezonu Lietuvą aplankančius reiškinius: lijundrą ir plikledį. Jie skiriasi savo susidarymu. Nors iš tiesų, slystant tiek ant lijundros, tiek ant plikledžio, susitrenkus pakaušį skauda taip pat, bet reiškiniai skirtingi.
„Plikledis susidaro tuo metu, kai viskas būna drėgna ir šlapia. Tai gali būti tirpstantis sniegas, lietus, nesvarbu kas. Na, paskui orui staiga atšąlant, tie šlapi paviršiai pasidengia ledu. Tai ir yra plikas ledas“, – minėjo sinoptikas Naglis Šulija.
„Lijundra susidaro kitaip. Kai būna sausa ir šalta, naktį giedras dangus, paskui smarkiai atšąla, o po to staigiai atšyla ir pradeda lyti. Tuomet ant įšalusių paviršių nukrenta vanduo sušąla, prilimpa, taip susidaro ledo sluoksnis“, – minėjo sinoptikas.