Balsavimo metu 27 tarybos nariai palaikė siūlymą, 19 buvo prieš, o susilaikiusių nebuvo.
Savivaldybė nusprendė mėlynojoje zonoje parkavimo mokestį didinti nuo 2,5 euro iki 4 eurų už valandą (pirmą valandą – 3,5 eurų mokestis), raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,60 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,30 iki 0,50 euro už valandą.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas teigė, kad parkavimo įkainiai nebuvo peržiūrėti dar seniai ir jis mato poreikį juos didinti, atsižvelgiant ir į tai, kad kitų paslaugų kainos auga.
„Nuo 2005 metų nebuvo peržiūrėti mėlynos ir geltonos zonos įkainiai ir nesvarbu, tačiau tos pačios miesto išlaidos tuo metu augo. Parkavimo vietų įrengimas, asfaltavimas – tos kainos indeksuojasi ir auga, o miestas apie tas pajamas irgi turi kažkiek galvoti. Pažiūrėjus kiek Vilniaus centre nuo 2005 metų brango puodelis kavos reikia suprasti, kad kito tos kainos“, – žurnalistams kalbėjo jis.
A. Bužinsko teigimu, padidinti įkainiai taip pat leis atlaisvinti stovėjimo vietų skaičių Vilniaus centre, ypač senamiestyje.
„Mes matome iš praeito pabrangimo, kad tai duoda efektą ir pirminis sumažėjimas parkavimo – jis atsiranda“, – sakė jis.
Kartu pritarta protokoliniam nutarimui, kad rinkliavos kainodara gali būtų perskaičiuojama ne rečiau kaip kas 2 metus.
Gyventojai galės pageidauti baltosios zonos daugiabučių kiemuose
Visą kitą miesto teritoriją, nepatenkančią į kitas keturias parkavimo zonas, savivaldybė nutarė apibrėžti kaip baltąją zoną.
Numatoma, kad automobilių statymas baltojoje zonoje galėtų būti apmokestinamas valandiniu 0,20 euro įkainiu, jei vietos bendruomenė šio apmokestinimo pageidautų. Nesant bendruomenės prašymui, automobilių statymas baltojoje zonoje liktų nemokamas.
Gyvenamąją vietą greta apmokestintos baltosios zonos deklaravę asmenys galės išsipirkti leidimą joje statyti automobilį už 6 eurus per mėnesį ir 72 eurus per metus. Numatomas, kai pirmaisiais metais gyventojo leidimas statyti automobilį baltojoje zonoje bus nemokamas.
„Mes siūlome gyventojams pasinaudoti galimybe ir pasiskelbti savo gyvenamąją teritoriją baltąja zona. Tas apmokestinimas yra pakankamai simbolinis, bet tiems, kurie ten parkuoja kiekvieną dieną, jis padėtų atlaisvinti gyventojams kiemus“, – nurodė A. Bužinskas.
Savivaldybė argumentuoja, kad didinant rinkliavą siekiama sureguliuoti transporto eismo srautus ir skatinti alternatyvius kelionių būdus. Taip pat siekiama sudaryti sąlygas, kad piko metu stovinčių automobilių kiekis neviršytų 85 proc. stovėjimo vietų užimtumo atskirose teritorijose.
Planuojama plėsti raudonąją zoną, mažinti mėlynąją zoną
Taryba taip pat nusprendė keisti parkavimo zonų ribas. Labiausiai bus susiaurinta mėlynoji zona, kurios ribos eitų T. Vrublevskio, Šventaragio, Barboros Radvilaitės, Maironio, Išganytojo, Bokšto, Subačiaus, Žiupronių, M. Daukšos, Bazilijonų, Pylimo, Jogailos gatvėmis, Gedimino prospektu.
Kitur, kur dabar galioja mėlynoji zona, ji bus pakeista raudonąja zona. Dalyje Vilniaus vietų geltonoji zona bus pakeista raudonąja, pavyzdžiui, prie senamiesčio Tymo turgaus. Taip pat dalyje Naujamiesčio ir Stoties teritorijos bus įvedama geltonoji zona.
Savivaldybės tarybos sprendimas įsigalios nuo 2025 m. liepos 1 d.