• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasakė, kas laukia dėl lėktuvo katastrofoje prarastų siuntų

Pirmadienį Vilniuje sudužęs DHL lėktuvas gabeno įvairias siuntas. Tikėtina, kad nemaža jų dalis sudegė ar kitaip buvo sunaikintos sudužus orlaivius.

Pirmadienį Vilniuje sudužęs DHL lėktuvas gabeno įvairias siuntas. Tikėtina, kad nemaža jų dalis sudegė ar kitaip buvo sunaikintos sudužus orlaivius.

REKLAMA

Taigi, kas laukia gyventojų ir verslų, kurie dėl katastrofos siuntų taip ir negaus?

Žalos atlyginimas ir kompensacija

Kaip aiškino Ryšių reguliavimo tarnybos Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės patarėja Ugnė Ramaneckienė, Pašto įstatymas įtvirtina bendrą taisyklę, kad teisė į žalos atlyginimą (kompensaciją) numatyta siuntėjui už pašto siuntos dingimą / praradimą ir sugadinimą.

Mokėtinos kompensacijos dydis diferencijuojamas priklausomai nuo pašto siuntos rūšies, t. y. jei prarandama registruotoji pašto siunta, išmokėtinos kompensacijos suma gali siekti dvigubas siuntimo išlaidas, o tuo atveju, jei buvo siunčiama įvertintoji pašto siunta – kartu su siuntimo išlaidomis atlygintina ir siuntos vertė.

„Tiesa, pašto veiklą reguliuojančiuose aktuose kaip viena žalos atlyginimo išimčių yra numatytos nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, dėl kurių prarandama pašto siunta, jei pašto paslaugos teikėjo kaltė neįrodoma.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau šios aplinkybės turėtų būti vertinamos sistemiškai pagal konkrečią situaciją“, – naujienų portalui tv3.lt komentavo U. Ramaneckienė.

REKLAMA

Anot jos, vartotojams svarbu pasižiūrėti, kokios žalos atlyginimo / kompensacijos mokėjimo sąlygos nurodytos  konkretaus pašto paslaugos teikėjo paslaugų teikimo sąlygose (taisyklėse), nes jose gali būti ir palankesnių nuostatų dėl kompensacijos mokėjimo atvejų, kompensacijos dydžio ir pan., nei numatytos pašto veiklą reguliuojančiuose teisės aktuose.

Antradienį Nacionalinio krizių valdymo centro vadovas Vilmantas Vitkauskas patvirtino, kad šiuo metu nustatinėjama, kam priklauso sudužusiame lėktuve gabentos siuntos.

REKLAMA
REKLAMA

„Dėl krovinio vyksta nustatymas, koks buvo tas krovinys, kokios sudėtinės dalys. Tai nebus labai sunku identifikuoti, nes tai yra siuntos ar fizinių asmenų, ar įmonių“, – sakė V. Vitkauskas.

Teigia bendraujantys su klientais

Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, jos atstovė sako, kad įmonė neturi duomenų apie orlaivyje buvusius kokius nors įtartinus krovinius.

„Kol kas tikrai neturime duomenų, patvirtinančių apie kažką įtartino, kas galėtų sukelti mums įtarimus, kad tai galėjo būti kažkoks incidentas. Kol vyksta tyrimas, nieko kol kas neturime ir nieko kol kas nekomentuojame, nesinori spekuliuoti“, – BNS pirmadienį sakė „DHL Lietuva“ pardavimų ir marketingo direktorė Aušra Rutkauskienė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Su kiekvienu klientu, kurie yra buvusių lėktuve siuntų savininkai, bendraujame atskirai“,– pridūrė ji.

Paklausta, kas DHL klientams atlygins žalą dėl sunaikintų jų siuntų, A. Rutkauskienė teigė, kad tai priklausys „nuo to, kokia yra situacija“.

„Dirbame su draudimo kompanija ir dėl žalos atlyginimo spręsime situaciją su kiekvienu klientu individualiai“, – sakė A. Rutkauskienė.

REKLAMA

 Ji taip pat teigė negalinti atsakyti, ar tai reiškia, kad siuntos buvo apdraustos.

„Norime šią situaciją spręsti su savo klientais tiesiogiai“, – sakė „DHL Lietuva“ atstovė.

Nukritęs orlaivis „Boeing 737“ priklausė Ispanijos oro bendrovei „Swiftair“ ir buvo naudojamas DHL siuntoms gabenti. Jis skrido iš Vokietijos miesto Leipcigo.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų