Viešojo transporto bilietų kainos nuolat kyla, tačiau baudos vadinamiesiems „zuikiams“ paskutinįsyk buvo nustatytos seniau nei prieš dešimtį metų.
Pagal SĮ „Susisiekimo paslaugos“ (Vilniaus troleibusų ir autobusų parkai) pateiktus duomenis matyti, kad lėšų, surenkamų už bilietus ir už baudas, kartelės kartkartėmis šokteli, ir dažniausiai kartu, nors baudų dydis nebuvo keltas jau seniai. „Respublika“ nusprendė pasidomėti, ar proporcingai bilietų kainų atžvilgiu mažėjančios baudos skatina keleivius rinktis kelionę be bilieto.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis „Respublikai“ pasakojo, kad šiuo metu susidariusi situacija ypač įdomi. Pasak jo, vasarį Klaipėdos savivaldybė pritarė viešojo transporto Klaipėdoje įkainių pakėlimui, mat įmonė pradėjo veikti nuostolingai, o savivaldybės biudžete lėšų, skirtų viešajam transportui dotuoti, neatsirado.
Pašnekovo teigimu, už važiavimą be bilieto surinktos baudos išaugusių sąnaudų nepadengtų, tačiau nepatogumų kontrolės vykdymas atneša ir įmonei.
„Mes turime patys organizuoti kontrolę, todėl patiriame sąnaudų, taip pat patiriame sąnaudų dėl kai kurių baudų išieškojimo, nes kai kurie „zuikiai“ nelabai noriai moka. Kitaip nei kitų miestų įmonės, viešasis transportas Klaipėdos miesto visiškai nesubsidijuojamas: ką gauname iš bilietų ir kompensacijos už lengvatinį keleivių vežimą, iš to ir turime išgyventi.
Biudžete tam nenumatyta lėšų. Taigi išeina taip, kad tie žmonės, kurie sąžiningai moka už savo kelionę, turi mokėti ir už „zuikius“, ir netgi už baudų išieškojimą“, - pabrėžė G.Neniškis.
Pasak jo, nenatūralus ir baudų dydis: „Baudos nebuvo keistos jau dvylika metų. Ir jų vertė, ir kainos pakilo tiek, kad jos jau nebeatitinka dabartinės situacijos“.
Jo nuomone, baudų dydis turėtų pakilti tiek pat procentinių punktų, kiek nuo paskutinio jų nustatymo pakilo mėnesinio bilieto kaina, galbūt ir daugiau.