Vilniaus mieste dauguma sankryžų yra su įrengtais transporto jutikliais. ,,Visur, kur yra sankryžos, reguliuojamos šviesoforais, yra transporto jutikliai, kurie fiksuoja, kiek automobilių pravažiuoja, ar reikalinga žalia šviesa posūkiui ir panašiai. O žalia šviesa, leidžianti važiuoti automobiliui, įsijungia tik jam privažiavus pakankamai arti linijos“, - sako Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
Greitai tokios bus visos sankryžos
Nuo 2008 metų buvo rekonstruotos dauguma Vilniaus miesto sankryžų ir pastatytas eismo valdymo centras su eismo valdymo sistema. Kitos sankryžos taip pat palaipsniui rekonstruojamos ir šis dalykas pamažu įgyvendinamas visur.
Privažiuokite pakankamai arti
A.Apanovič pasakoja, jog yra vairuotojų, kuriems neužsidega žalias šviesoforo signalas, kai jie jau persirikiavo per ištisinę liniją arba neprivažiavo prie STOP linijos. Transporto jutiklis jų nemato, nefiksuoja, neužsidega žalias šviesoforo signalas. ,,Reikia būtinai privažiuoti prie linijos, tuomet sulauksite žalio signalo ir galėsite saugiai sankryžą pravažiuoti“, - teigia jis.
Automatizuotai vystomi srautai
Specialisto teigimu, jutikliai – tikrai prasmingi, kad automatizuotai būtų valdomos sankryžos, vystomi srautai. Jei nėra poreikio degti tai sekcijai, kur nėra transporto, tai tas laikas atiduodamas tai vietai, kur didesnis sankryžos pralaidumas.