Štai reportaže matomu „Audi“, pagamintu prieš ketvirtį amžiaus buvo vežiojamas tuometinis Seimo pirmininkas Česlovas Juršėnas. Šią mašiną anuomet puošė ir išskirtinis Seimo vadovo numeris – LRS 001. Štai ant stiklų dar išlikę išgraviruoti tokie numeriai. Tačiau ant pačios mašinos numeris jau kitas– Seimas išskirtinių valdžią demonstruojančių numerių prieš beveik du dešimtmečius atsisakė. Garaže stovinčią nebenaudojamą mašiną Seimas nusprendė parduoti aukcione.
„Techninė apžiūra kainuoja, prieš ją reikia mašiną paruošti. Pagal mūsų taisykles automobilis turi būti pilnai suremontuotas, nemaži pinigai. Kad neleisti valstybės pinigų, nuspręsta nepratęsti techninių apžiūrų“, – sako Seimo kanceliarijos atstovas Gintaras Šiaučiulis.
Ir štai išaušo Seimo autoūkio aukciono diena. Tarp kitų nebereikalingų mašinų, aukcione parduodama ir vežiojusi Juršėną. Tiesa, čia susirinkę mašinų pirkėjai labiau domisi kitais automobiliais, tad Juršėno „Audi“ nesunkiai už pradinę kainą įsigyja pirkėja iš Jurbarko.
„Nusprendėme iš sostinės į gražų miestelį Jurbarką šį automobilį įsigyti ir pavyko. Ketiname truputį važinėti, brolis paremontuos, kaimą turime, keturi varantys ratai. – Jums svarbu, kad Juršėnas važinėjo? –Aišku, istorija įdomi“, – pasakoja Rasa.
Šis juodos spalvos limuzinas varomas pustrečio litro 110 kW galios benzininiu varikliu. Mašina nuvažiavusi solidų atstumą, net 620 tūkst. kilometrų. Nors pastaruoju metu nebenaudojamas, pasak Seimo autoūkio darbuotojų, limuzinas lengvai praeitų techninę apžiūrą, nes išlaikyta geriau nei dauguma internete parduodamų panašių modelių.
Didžiausio pirkėjų susidomėjimo susilaukė „BMW“ automobiliai. Nors Seime jie naudojami jau 17 metų, pirkėjų tai negąsdina. Pradinė šios mašinos kaina Seimo valdininkai nustatė 3000 eurų. Pirkėjai pridėjo dar tūkstantį ir Seimas ją pardavė už 4 tūkst. eurų.
„Patvarūs jie, paskutiniai metai, buvo gaminami išties žmonėms, o ne dėl pinigų. Kokybė. Kaina, startas gal, buvau nusistatęs mažesnę, bet yra, kaip yra“, – sako vienas pirkėjų.
Iš viso šiandien pirkėjams Seimas pasiūlė 16 šių mašinų. Parduoti pavyko vos pusę. Seimo aukcione susidomėjimo visiškai nesulaukė štai šie dvidešimtmečiai automobiliai, nors jų pradinė kaina – vos 900 eurų. Susirinkę žmonės sako, kad šios mašinos nebepaklausios, o kaina per aukšta.
Keista, bet paklausus pasirodė esąs 34 metų senumo autokrautuvas. Jo kaina nuo pradinės 600 eurų pakilo net keturis kartus – iki 2 600 eurų. O kartu vyriškis nusipirko ir mikroautobusą bei „BMW“.
„Išlaikytos, geros, naudosim verslui“, – sako jis.
O štai už 4000 eurų pasiūlytais penkiolikos metų senumo „BMW“ pirkėjai nesusidomėjo. Neparduotas mašinas Seimas ateityje vėl mėgins parduoti – kitame aukcione žada nuleisti pradinę kainą.
Aukcione dalyvavo 26 dalyviai, už 25 tūkst. 150 eurų parduoti aštuoni naudoti 1994–2001 metų gamybos BMW, „VW Transporter“ ir „Audi“ markių automobiliai bei 1984 metais pagamintas autokrautuvas.
Liko neparduoti penki „VW Passat“ markės automobiliai, pagaminti 1998 metais, ir trys BMW, pagaminti 2003 metais
Išsamiau žiūrėkite TV3 žinių reportaže.