Apie korepetitorių darbą naujienų portalo tv3.lt laidoje „33 min. su Artūru Anužiu“ kalbėjo Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius.
Kalbėdamas apie mokytojų trūkumą, Vilniaus licėjaus direktorius teigia, kad pinigai šios problemos neišspręstų. Pasak pašnekovo, valstybėje šiuo klausimu trūksta elementariausio suvokimo, tad nėra imamasi veiksmų, siekiant paruošti naujų specialistų ir stabdyti problemą ateities perspektyvoje.
„Manau, kad ir tai neišspręstų, nes, paprasčiausiai, nėra matematikų. Tiesiog nėra jų fiziškai, tai iš kur jie atsiras, jeigu jų nėra? Galima padaryti 10 tūkst. atlyginimą, bet jeigu jų nėra... Iš universiteto dėstytojai pereidinės į mokyklas tam, kad vestų matematikos pamokas, tačiau jų nebus universitetuote. Tai, jeigu jų neparuošiama, jeigu kalbama apie chemikus, fizikus, galų gale apie tuos pačius biologus, jeigu jų nėra, tai apie ką kalbėti? Tai čia ne apie pinigus reikia kalbėti, o apie žmones, ar yra tų matematikų“, – kalba direktorius.
Prašo neadekvačių sumų
Švietimo sistemoje šiuo metu klestint korepetitorių verslams, licėjaus direktorius prasitaria apie neadekvačias kainas už privačią pagalbą moksleiviams. Sako, kad korepetitorius iš dalies perima mokytojo rolę, tačiau už asmenines pamokas prašo susimokėti ženkliai daugiau nei dalyko specialistas – mokytojas.
„Yra tokie, kurie neadekvačiai lupa iš tėvų pinigus. Kai išgirsti, kokių pinigų paprašo už vieną, kitą pamoką, tai, iš tiesų, bjauru net girdėti. Jeigu ta sumelė pagalbos kontekste yra nedidelė, gal dar galima tai suprasti, bet kai yra naudojamasi būtent švietimo sistemos nelaime ir tie pinigai dirbtiniu būdu yra plėšiami iš tėvų, tai iš tiesų viskas atrodo labai, labai neskaniai, nes galima pažiūrėti, kiek vienas, kitas mokytojas moka už pamoką...“, – teigia Jurkevičius.
Saulius Jurkevičius sako, kad vis auganti korepetitorių kultūra ragina susimąstyti apie mokyklos, kaip įstaigos, kompetenciją suteikti vaikams reikalingą išsilavinimą. Teigia, neva tėvai bet kuriuo atveju moksleiviams ieško korepetitorių, tad apksritai kyla dvejonių dėl švietimo įstaigų reikalingumo.
„Natūralu, kad jei jūs ateinat į mokyklą ir dar turit mokėti korepetitoriui, tai kokiu pagrindu? Tai ką, mokykla neatlieka savo funkcijos? <…> Klausimas keltinas labai rimtai. Tai, ar yra valstybinė institucija, kuri dirba, ar praktiškai uždarom tas institucijas? Jau dabar net yra kalbama, kad yra savarankiškas mokymas, kai tėvai patys pradeda ir gali mokyti savo vaikus, ir ta mokykla tampa nelabai reikalinga. Tai, jei mes dabar paimtumėm 11–12 klasę, atmestumėm kai kurias disciplinas, tai liktų kokios realiai 3, maksimum 4, disciplinos, kurias tu gali mokyti savarankiškai. Man yra tekę matyti, kai su vaikais tėvai dirba – mokosi matematikos ir kitų daykų – tarsi bene gali labai lengvai veikti“, – tikina laidos svečias.
Situacija yra kritinė
Jurkevičius drąsiai teigia, kad mokytojų trūkumo situacija Lietuvos mokyklose yra kritinė, o norint ją pagerinti, sprendimai turi būti priimami nedelsiant – čia ir dabar. Jei problema nebus sprendžiama, anot pašnekovo, mokyklose gali prasidėti procesai, kurie taps negrįžtamais.
Lietuvoje yra savivaldybių, kur kelios mokyklos tarpusavyje dalijasi vienu dalyko specialistu, mokytojų trūkumo problema yra sprendžiama vedant nuotolines pamokas ir tai, pasak Jurkevičiaus, akivaizdi švietimo sistemos spraga, į kurią yra numojama ranka.
„Turėtų sėdėti visų rajonų merai Vyriausybėje, pasakyti, ką darom tokioj situacijoj, kaip galima gyventi tokiame absurdiškame kontekste, nes situacija dar labiau blogėja. Tas vienas mokykloje dirbantis chemikas gali susirgti. <…> Tai susirgus keliems mokytojams, sustos visos mokyklos dalyko mokymas. Įsivaizduokite, kokia yra absurdiška viso rajono situacija“, – aiškina Jurkevičius.
Visą pokalbį su S. Jurkevičiumi šgirskite aukščiau esančiame vaizdo įraše.
„33 min. su Artūru Anužiu“ žiūrėkite kiekvieną trečiadienį 19 val. naujienų portale tv3.lt ir platformoje TV3 Play. Laidą ketvirtadieniais 19 val. rasite TV3 televizijos YouTube kanale.