Lietuvos ekonomikai dūstant, ne visi verslininkai nuleidžia rankas. Bandydami pritraukti kaip įmanoma daugiau klientų ir padidinti pardavimą, verslininkai pasitelkia ir valstybės paramą, ir turimą patirtį bei naujas technologijas.
Eksportuoti padeda ir parama
Lietuviškos kosmetikos gamintojos „Biok“ rinkodaros vadybininkė Rasa Jankauskaitė teigė, kad ir sunkmečiu pristatoma naujų produktų, ieškoma naujų eksporto rinkų.
„Šių metų liepą suteikta parama pagal priemonę „Naujos galimybės“ – tai nemažas papildomas stimulas įmonės eksportui skatinti, – sakė „Biok“ atstovė. – Dalis lėšų jau skirta užsienio rinkų analizei, kosmetikos produktų eksporto plėtros strategijai ir į užsienio rinkas orientuotai rinkodaros medžiagai kurti, sukurta papildomų darbo vietų.“
Pasinaudojus šia galimybe, buvo padidinti eksporto mastai į Gruziją, planuojama daugiau eksportuoti į Latviją, tariamasi su partneriais Baltarusijoje. „Biok“ taip pat eksportuoja į JAV, Jungtinę Karalystę, Airiją.
Kainos didėjo dėl mokesčių
„Biok“ produkcijos kainas, pasak R. Jankauskaitės, privalėjo nežymiai padidinti dėl išaugusio Pridėtinės vertės mokesčio (PVM). „Kai kurių produktų kainas šiek tiek pakoregavo naujas PVM tarifas, tačiau pasiūlėme daugiau išskirtinių akcijų, pristatėme el.parduotuvę, kurioje taikomos specialios kainos“.
Pasak pašnekovės, virtuali parduotuvė pranoko visus lūkesčius – klientai džiaugiasi galėdami pigiau, tiesiai iš gamintojo įsigyti mėgstamų produktų.
Gelbėja užsienis
Avalynę gaminančios bendrovės „Lituanica“ komercijos direktorius Algis Brazys tikino, kad net 70 proc. bendrovės pardavimo sudaro eksportas į užsienio šalis. „Pagrindinės bendrovės eksporto šalys yra Didžioji Britanija, Suomija, Estija, Latvija“, – teigė A. Brazys.
Bendrovė stengiasi prisitaikyti prie sudėtingų ekonominių sąlygų, todėl produkcijos kainas sumažino 10–20 proc. „Lituanicos“ atstovo nuomone, eksportą Vyriausybė turėtų skatinti labiau, o skelbiant viešuosius pirkimus vietos gamintojams turėtų būtų teikiama pirmenybė. Bendrovė 2010 metų pirmąjį ketvirtį taip pat planuoja atidaryti el.parduotuvę ir taip didinti pardavimą.
Lietuvos biotechnologijų bendrovės „Fermentas“ 99 proc. produkcijos eksportuojama į daugiau nei 70 pasaulio šalių. Šiuo metu „Fermento“ produktus platina penkios Kinijos biotechnologijų įmonės.
2010 metais rengiamasi platintojų skaičių padidinti iki 15 įmonių. 2008 metais „Fermento“ produkcijos pardavimas į Kiniją, palyginti su 2007-aisiais, išaugo pusantro karto ir siekė 5,2 mln. litų.
Artimiausiu metu kinų kalba bus išleistas ir „Fermento“ produktų katalogas. Jo leidybą pagal priemonę „Naujos galimybės“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų parems Ūkio ministerija. „Fermento International“ bendrovės veikia JAV, Kanadoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Suomijoje, Švedijoje.
TIK FAKTAI
Statistikos departamento duomenimis, 2009 metų sausio-liepos mėnesiais Lietuvos eksportas sumažėjo 32,2 proc. (palyginti su tuo pačiu 2008 metų periodu).
2009 metų rugpjūčio pramonės produkcijos pokytis buvo -13,2 proc. (palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu).
2009 metų sausio-rugpjūčio mėnesiais eksportuota prekių už 25,6 mlrd. litų, importuota – už 28,9 mlrd. litų. Lietuvos užsienio prekybos deficitas sudarė 3,3 mlrd. litų ir buvo 73,8 procento mažesnis nei 2008 metų tuo pačiu laikotarpiu.