Vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriais susiduria vairuotojai žiemos metu – dažnai besikeičiančios oro sąlygos. Nors popietę asfaltas – šlapias ir pakankamai saugus važiuoti, vakare tas pats kelias gali tapti itin slidžiu dėl važiuojamojoje dalyje pradėjusio šalti vandens. Taip pat iš vakaro buvusi šlapia kelio danga ryte dažnai virsta ledu. Tokios oro sąlygos nulemia didesnį avarijų skaičių šaltuoju sezonu
Tokios ekstremalios kelio sąlygos neretai priverčia automobilį slysti. Vairavimo instruktoriaus Artūro Pakėno teigimu, juntant automobilio slydimą, svarbiau išlikti ramiu, mažinti automobilio greitį.
„Atleiskite gazą, mažinkite greitį. Jeigu kalbame apie nedidelius slydimo atvejus, atleiskite akseleratoriaus pedalą ir vairuokite automobilį kryptimi, kuria norite važiuoti“, – pataria A. Pakėnas.
Vairavimo instruktoriaus, Vilniaus sportinio vairavimo centro (VSVC) direktoriaus Andrejaus Savčenko teigimu, automobiliui prarandant sukibimą, svarbiausia nepasimesti, o toliau vairuoti pagal savo sugebėjimus.
„Svarbiausia nenustoti vairuoti, nemesti vairo iš rankų, ką daro ne vienas į tokią situaciją papuolęs vairuotojas. Vienintelis dalykas, kurio negalime sau leisti – išsigąsti ir nustoti vairuoti, galvoti ką reikia daryti. Tokiose situacijose svarbiausia išlaikyti koncentraciją“, – pataria A. Savčenko.
Stabdyti tik stabdžiais
Vairavimo instruktoriaus, Vilniaus sportinio vairavimo centro (VSVC) direktoriaus Andrejaus Savčenko teigimu, vairuotojams stabdyti reikia iš anksto.
„Važiuojant slidžiu keliu, stabdymo distancija gali būti pusantro karto didesnė, lyginant važiavimą sausa kelio danga, todėl kiekvienas vairuotojas privalo išlaikyti didesnį atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės. Ir pamirškite gandus, apie stabdymą varikliu. Stabdoma yra tik stabdžiais ir niekaip kitaip“, – teigė A. Savčenko.
Pasak vairavimo instruktoriaus A.Pakėno, pamačius kliūtį, automobilių vairuotojams reikia nebijoti stabdyti pilnu pajėgumu – daugelis šiuolaikinių automobilių turi sistemas, padedančias suvaldyti automobilį.
„Pamačius kliūtį kelyje, stabdykite ir ją apvažiuokite. Mes dažnai tikime mitais, kurie buvo pasakojami vairuotojų, vairavusių automobilius be ABS sistemos. O visi automobiliai, pagaminti per paskutinius 10-15 metų, ABS sistemą turi.
Šiuolaikiniame automobilyje ABS tam ir yra, kad galėtume maksimaliai intensyviai stabdyti, kiek tik leidžia jėgos ir automobilis išliktų valdomu. Mažiname greitį kiek tik galime ir tuo pačiu, vairuojame automobilį nukreipdami jį nuo kliūties“, – teigė A. Pakėnas.
Verta atkreipti dėmesį į akumuliatorių, įklimpus be reikalo nespaudyti akseleratoriaus pedalo
Vairavimo instruktorius taip pat pasidalijo patarimais, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, paruošiant automobilį žiemos sezonui bei ką daryti, automobiliui užklimpus.
„Aš paprastai darau taip – kai artėjant žiemai keičiu padangas į žiemines, prašau meistrų visada patikrinti pakabą, jie jau būna pakėlę automobilį. Jie pažiūri stabdžių trinkelių, pakabos būseną.
Aišku, pasikeiskite langų plovimo skystį į žieminį, patikrinkite valytuvus, mat purvo žiemą yra kur kas daugiau. Jeigu automobilis yra dyzelinis, galbūt verta pasitikrinti akumuliatoriaus pakrovimą, purkštukų diagnostiką. Kitaip automobilis gali sunkiai užsivesti“, – pataria A. Pakėnas.
Automobiliui užklimpus, neverta inertiškai spausti akseleratoriaus pedalo – taip automobilis iškas tik dar didesnę duobę. Pasak vairavimo instruktoriaus, verta imtis kitų priemonių.
„Užklimpus galima naudoti automobilio vidinius kilimėlius, ypač jei jie tekstiliniai. Padėjus kilimėlį po ratais užtikrinamas geresnis sukibimas, todėl iš duobės išvažiuoti lengviau. Padėti gali ir kastuvas – juo galima suskaldyti po ratais susidariusį ledo ir sniego sluoksnį, atkasti sniege įklimpusius ratus. Jei automobilis nejuda iš vietos, jokiu būdu negalima palikti automobilio įjungus neutralią pavarą ir mėginti jį stumti“, – minėjo vairavimo instruktorius.