Ties Kaunu, magistraliniame kelyje A1, jau baigtas statyti dviejų eismo juostų laikinasis tiltas per Krunos upę – liko tik prieigų asfaltavimo darbai ir balandį juo jau bus nukreiptas transporto eismas. Tuo pat metu bus pradėti ir senojo tilto per Kruną, kuris laikomas geriausios būklės tiltu Lietuvoje, vienos pusės griovimo darbai.
128 metrų ilgio modulinis tiltas yra ilgiausias istorijoje laikinasis tiltas, kada nors pastatytas Lietuvoje. Jo konstrukcija – tilto perdanga – buvo ant kranto ir tada „ užstumta“ ant iš anksto surinktų atramų.
Amerikiečių gamintojo surenkama tilto konstrukcija buvo išnuomota ir atgabenta į Lietuvą specialiai šiam rekonstrukcijos projektui iš Lenkijos. Atlikusi savo misiją, po dvejų metų laikinojo tilto konstrukcija vėl bus išmontuota ir grąžinta nuomotojui.
Kaip teigia „Via Lietuva“ skelbtą Krunos tilto rekonstrukcijos konkursą laimėjusios bendrovės „Tilsta“ vadovas Eduardas Grinaveckas, toks nestandartinis sprendimas ne tik tausoja aplinką, bet ir taupo mūsų valstybės biudžeto lėšas. Įrengus laikiną į tiltą, nebus stabdomas transporto eismas, todėl bus išvengta su tuo metu ir finansinių nuostolių, nes nereikės sustoti arba važiuoja didelėmis apylankomis.
„Tai yra visiškai netipinis ir unikalus tilto rekonstrukcijos projektas Lietuvoje. Mes ne tik pastatėme ilgiausią laiką, bet ir visiškai nestabdydami eismo intensyviai atliekame visus rekonstrukcijos darbus per trumpiausią įmano laiką – maždaug per dvejus metus Tad dirbsime greitai ir intensyviai“, – sako „Tilstos“ vadovas E. Grinaveckas.
Tiltas per Krunos upę yra vienos intensyviausių magistralės vietų – čia per parą pravažiuoja apie 34 tūkst. transporto priemonės. Tiek laiko, tiek nuolatinio Krunos tiltų projektų rengimo konkurso laimėjusios projektavimo įmonė „SRP projektas“.
„Automagistralė Vilnius-Kaunas-Klaipėda yra intensyviausio eismo keliu visoje Lietuvoje.
Pasak „Tilstos“ vadovo E. Grinavecko, tam, kad statant laikinąjį tiltą senasis tiltas ir toliau būtų saugiai eksploatuojamas, prieš pradedant statybas Krunos tiltas buvo sustiprintas.
„Priešingu atveju tiltas galėjo tiesiog sugriūti“, – pažymi E. Grinaveckas .
Vietoje dabartinio tilto per Kruną etapais bus pastatytas naujas nuolatinis tiltas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangų ilgis sieks 125 m . Naujo Krunos tilto statyboms bus pagaminta didžiausios įmonės istorijoje plieno konstrukcija, sverianti 1500 tonų. Vienu metu prie Krunos tilto rekonstrukcijos dirbs apie šešiasdešimt žmonių.
Planuojama, jog tilto per Kruną rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2026 m. pabaigos.