Ar vilniečiai kultūringai elgiasi viešajame transporte?
Kasdien viešuoju transportu mūsų įmonė perveža vidutiniškai apie 550 tūkst. keleivių. Tikrai galime teigti, kad didžioji dalis keleivių viešajame transporte elgiasi kultūringai ir mandagiai, gerbia tiek vairuotojų, tiek transporto priemones prižiūrinčių darbuotojų darbą.
Ką apie deramą elgesį viešajame transporte privalo žinoti visi keleiviai?
Viena iš pagrindinių keleivio pareigų – važiuoti įsigijus bilietą. Jei nespėja įsigyti bilieto iš anksto, jį galima nusipirkti iš vairuotojo. Pageidautina, kad už bilietą būtų atsiskaitoma be grąžos, tai leistų daugiau dėmesio sutelkti į vairavimo saugumą bei keleivius. Pagarba vieni kitiems kelionę viešuoju transportu paverstų malonesne ir patrauklesne.
Ar keleiviai šiukšlina autobusuose bei troleibusuose? Kas atsakingas už jų sutvarkymą?
Už troleibusų ir autobusų valymą atsakinga mūsų bendrovė. Bendrovė yra nustačiusi kasdienio transporto priemonių valymo reikalavimus. Grįžę iš maršrutų visi autobusai ir troleibusai iššluojami, nuo visų turėklų drėgnomis servetėlėmis nuvalomos dulkės ir kiti nešvarumai, kartą per savaitę drėgnai nuvalomos sėdynės. Salonų grindys, sėdynės, langai nuvaloma vandeniu, cheminėmis ir kitomis valymo priemonėmis. Žiemą, prasidėjus gripo epidemijai, salonai valomi su dezinfekcinėmis priemonėmis. Išvalius vidų, autobusų ir troleibusų išorė plaunama automatinėse plovyklose, naudojant plovimo priemones. Autobusų, troleibusų išorė, esant sausiems orams, plaunama pagal poreikį. Tai kontroliuoja atsakingi darbuotojai. Pasitaiko atvejų, kai jau po kelių pirmų reisų keleiviai prišiukšlina autobusus, troleibusus, primėto saulėgrąžų lukštų, prilaisto įvairių skysčių ir kitaip sutepa saloną. Vairuotojai yra įpareigoti kiekvieno maršruto galinėje stotelėje surinkti stambias šiukšles, tačiau duoti jiems priemonių grindims išplauti ar išteptoms vietoms nuvalyti įmonė neturi galimybių.
Su kokiais sunkumais susiduria viešojo transporto priemonių vairuotojai? Ar tai yra sunkus darbas?
Pirmiausia tai atsakingas, sudėtingas ir ne lengvas darbas. Daugelio vairuotojų darbo diena prasideda 3 val. ryto, nes pirmieji autobusai, troleibusai į gatves išvažiuoja 4.40, darbą baigia 00.15. Vairuotojas 8 valandas kasdien turi saugiai ir laiku vežti keleivius bet kokiu oru ir sudėtingiausiomis eismo sąlygomis. Per pamainą vairuotojas nuvažiuoja vidutiniškai apie 300 km, o per metus apie 78000 km, t. y. beveik 2 kartus apvažiuoja aplink Žemę. Dažnai vairuotojai savo kelyje sutinka nedrausmingus, kartais net chuliganiškai besielgiančius kitų transporto priemonių vairuotojus, dėl kurių veiksmų, siekdami išvengti eismo įvykio, staigiai stabdo.
Kokie yra ateities planai, susiję su viešojo transporto tobulinimu?
Šių metų rudenį planuojama paskelbti tarptautinį viešąjį autobusų įsigijimo konkursą. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ketina įsigyti 100 dviašių autobusų (12 metrų) bei 50 triašių – 18 metrų ilgio autobusų. Iš ES fondų lėšų planuojame įsigyti apie 60 naujų transporto priemonių, kurias planuojame gauti 2017 m. viduryje ir pabaigoje. Tai bus ženklus Vilniaus viešojo transporto atnaujinimas ir tikimės, kad šis pokytis pritrauks daugiau keleivių ir miestiečiai mielai persės iš savo automobilių į viešąjį transportą.
Ar saugiai vyksta naktiniai maršrutai? Kokių netikėtumų pasitaiko?
Naktiniai maršrutai yra patogūs ir saugūs. Džiugu, kad keleiviai yra supratingi, tinkamai elgiasi viešajame transporte ir netrukdo vieni kitiems saugiai pasiekti savo kelionės tikslą. Pastaruoju metu nebuvo nė vieno incidento, kėlusio pavojų keleiviams ar vairuotojui. Vairuotojai žino ir yra nuolatos mokomi, kaip elgtis įvairiose situacijose.