Naujienų portalui tv3.lt „Swedbank“ Lietuvoje atstovė ryšiams su visuomene Daiva Taučkėlaitė teigė, kad birželio 14 d. yra paskutinė darbo diena, kai gyventojai bus aptarnaujami banko filiale, esančiame Radviliškyje.
„Mūsų padalinių tinklas išlieka vienas didžiausių, šiuo metu turime 43 klientų aptarnavimo padalinius visoje Lietuvoje. Planuodami padalinių tinklo pokyčius, nuolat vertiname ir turime atsižvelgti ir į besikeičiančius klientų poreikius bei vizitų banko skyriuose skaičių.
Absoliučią daugumą paslaugų, net ir sudėtingesnių, klientai gali pasiekti per mūsų el. kanalus. Bet kokiu atveju, klientų aptarnavimo pokyčiai regionuose yra jautri tema, todėl juos atliekame iš anksto informuodami, tardamiesi su vietos bendruomene ir ieškodami abiem pusėms priimtinų sprendimų“, – komentavo D. Taučkėlaitė.
Pasak banko atstovės, didžioji dalis darbuotojų ir toliau liks dirbti banke.
„Dalis darbuotojų pakeis darbo pobūdį banke, o dauguma darbuotojų ir toliau lieka dirbti savo esamose pozicijose, jų darbo vietas perkeliant į Šiaulius.
Pažymime, kad nė vienas darbuotojas šiuo metu dirbantis Radviliškyje, nebus atleistas. Visos darbo vietos bus išsaugotos. Siekiame, kad Radviliškyje ir toliau liktų banko savitarnos erdvė, kurioje klientai visą parą galėtų atlikti visus kasdienės bankininkystės veiksmus“, – teigė ji.
Įvardijo, kodėl bankų padaliniai užveria duris
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentė Eivilė Čipkutė komiteto nariams pripažino, kad situacija keičiasi jau ne vienerius metus, ir taip pat įvardija pagrindinę bankų skyrių uždarymo priežastį rajonuose.
„Mes tą finansinių paslaugų pobūdžio besikeičiančią tendenciją jau stebime porą dešimtmečių. Ir pagrindinis tas veiksnys yra ekonomikos skaitmenizacija ir dėl to besikeičiantys visuomenės įpročiai, t.y. stipriai krinta naudojimasis gyvomis paslaugomis ir didžioji dauguma pereina į skaitmenines paslaugas.
<...> Pernai 62 proc. gyventojų atsakė, kad nė karto nesilankė per metus banko skyriuje. Lygiai tokias pačias tendencijas matome, žiūrėdami į tai, kaip gyventojai naudojasi bankinėmis paslaugomis internetu, el. bankininkyste. Tai per 5 metus skaičius paaugo nuo 70 iki 90 proc. gyventojų. Skyrių taip pat atitinkamai mažėja, kadangi krinta jų lankomumas. Tai yra pagrindinė priežastis“, – paaiškino E. Čipkutė.
Pasak bankų atstovės, šiuo metu Lietuvoje iš viso galima suskaičiuoti 380 kredito įstaigų ir unijų padalinių skyrių.
„Unijų yra apie 200, unijų ypač yra regionuose, bet taip pat ir kredito įstaigų skyriai yra pasiskirstę visoje šalyje“, – pridūrė ji.
E. Čipkutė sako, kad Lietuva Europos Sąjungos (ES) mastu niekuo neišsiskiria iš kitų valstybių, o nuo 2008 visoje Europoje padalinių skaičius esą sumažėjo apie 40 proc.
„<...> Jeigu paimtumėme mūsų regioną – Baltijos, Šiaurės šalis – tai pas mus skyrių skaičius, palyginti su gyventojų skaičiumi, yra didžiausias – 11,2 (tenkančių 100 tūkst. gyv.), Latvijoje, Estijoje, Suomijoje, net ir Vokietijoje skyrių yra santykinai mažiau. Mažiausiai ES [bankų] skyrių yra Olandijoje.
Didesni skaičiai yra Pietų Europoje – Bulgarijoje didžiausias skaičius. Čia turbūt tendencija yra ta, kad Pietų Europa, kaip regionas, yra mažiau skaitmenizuota“, – vertino ji.
Tiesa, bankų atstovė primena, kad nors visos bankinės paslaugos perkeltos į elektroninę erdvę, tačiau didžiąją dalį informacijos, pasak jos, gyventojai gali išgirsti ir telefonu.
„Kitas dalykas – jeigu net ir nėra kredito įstaigos padalinio, yra galimybė, kad banko darbuotojai galėtų atvažiuoti į įstaigą, įmonę, organizaciją, seniūniją ar savivaldybę“, – priminė ji.
Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotoja Asta Kuniyoshi pripažino, kad teisės aktuose šiuo metu nėra nustatyta reikalavimų, kur būtų įvardijama, kokį padalinių skaičių kredito įstaigos turėtų užtikrinti.
„Bet mes, kaip Lietuvos bankas, vis tiek turime savo nuomonę ir poziciją. Ir manome, kad finansų rinkos dalyviai turėtų atsižvelgti į klientų poreikius, suteikti tokį priimtiną aptarnavimo modelį, kuris būtų suderinimas su klientų lūkesčiais. Ir svarbiausia – atlieptų socialiai jautrių grupių poreikius.
Ir, ką mes pastebime, kad yra labai didelė dauguma klientų, kurie pageidauja greitai, efektyviai gauti mokėjimo paslaugas skaitmeniniais kanalais. <...> Nemažėja ir ta vartotojų grupė, kuriai yra svarbu galimybė gauti paslaugas kontaktiniu būdu fizinėse aptarnavimo vietose“, – teigė ji.
Lietuvos bankas, pasak A. Kuniyoshi, dėl tokio bankų sprendimo taip pat yra gavęs prašymų ir iš savivaldybių.
„Kaip ir šiuo atveju – girdima, kad Radviliškio mieste viena kredito įstaiga galimai uždarys savo padalinį. Tai mes tada papildomai kreipiamės į bankus, prašydami pakartotinai apsvarstyti galimybes, palikti klientų aptarnavimo padalinius, o nesant tų galimybių – bent jau išsamiai paaiškinti, suteikti konsultacijas savivaldybėms, kokiu būdu ir kokiomis priemonėmis būtų galima teikti tas paslaugas gyventojams.
<...> Atsiranda naujų paslaugų teikimo būdų. Tai galbūt apie tai trūksta didesnio komunikavimo, žinojimo“, – svarstė A. Kuniyoshi.
Uždirba rekordinį pelną, bet skyrius uždaro
Naujienų portalas tv3.lt jau yra rašęs, kad apie neseniai „Swedbank“ uždarytą skyrių Prienuose. Nuo gruodžio mėnesio šiame mieste banko skyriaus nebeliko ir prireikus dabar prieniškiai turi važinėti po 35 km pirmyn ir atgal į artimiausią skyrių Kaune arba Alytuje.
Klientų aptarnavimo skyrių uždarymą bankas aiškino tuo, kad vis daugiau gyventojų naudojasi išmaniosiomis programėlėmis.
Vis dėlto toli gražu ne visi, ypač vyresni, gyventojai naudojasi išmaniais telefonais. Be to, kai kurias banko paslaugas (pvz., mirusio asmens sąskaitos uždarymo) įmanoma gauti tik skyriuje apsilankius gyvai.
Tąkart, atsakydama į tv3.lt klausimus apie kito skyriaus uždarymą Šakiuose ir kitame rajono centre, „Swedbank“ Lietuvoje atstovė ryšiams su visuomene D. Taučkėlaitė atsiuntė tokį komentarą:
„Mūsų padalinių tinklas išlieka vienas didžiausių, šiuo metu turime 43 klientų aptarnavimo padalinius visoje Lietuvoje. Planuodami padalinių tinklo pokyčius turime atsižvelgti ir į besikeičiančius klientų poreikius bei vizitų banko skyriuose skaičių.
Pinigai, bankomatas (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)Pvz., pastebime, kad klientai vis labiau atranda išmaniosios programėlės privalumus – praėjusių metų pabaigoje jos vartotojų skaičius Lietuvoje pasiekė 1 mln., o prisijungimų skaičius augo 1/5. Be to, absoliučią daugumą paslaugų, net ir sudėtingesnių, klientai gali pasiekti per mūsų el. kanalus. Bet kokiu atveju, klientų aptarnavimo pokyčiai regionuose yra jautri tema, todėl juos atliekame iš anksto informuodami, tardamiesi su vietos bendruomene ir ieškodami abiem pusėms priimtinų sprendimų.“
D. Taučkėlaitė neatsakė, kiek klientų aptarnavimo skyrių jos atstovaujamas bankas uždarys šiais metais.
2023 metais „Swedbank“ Lietuvoje bendrosios pajamos siekė 762 mln. eurų, grynosios palūkanų pajamos siekė 609 mln. eurų, grynosios komisinių pajamos – 122 mln. eurų.
Pernai „Swedbank“ Lietuvoje uždirbo 361 mln. eurų grynojo pelno – 2,5 karto daugiau nei 2022 m., kai banko pelnas sudarė 143 mln. eurų.