Vyras dalinasi, kaip prieš kelias dienas, mėginant parduoti savo kompiuterį, su juo susisiekė žmogus, teigęs, kad gyvena netoli Latvijos sienos.
Vyras teigia, kad su juo susisiekęs sukčius, nelabai mokėjo lietuvių kalbą, tad bendravo naudodamasis „Google“ vertėju. O kadangi apgavikas tariamai gyveno toli nuo Tomo, buvo pasiūlyta kompiuterį perduoti naudojantis „LPexpress“ kurjerių paslaugomis.
Visgi, gavus nuorodą į „LPexpress“ svetainę, kurioje Tomas turėjo atsiimti tariamai sumokėtus pinigus, vyras pastebėjo, kad yra tam tikrų neatitikimų.
„Gavęs nuorodą į elektroninį paštą, pamačiau, jog paštas skiriasi, bet norėjau vis tiek patikrinti, kaip vyksta šitos apgavystės. Paspaudęs nuorodą, pamačiau, jog svetainė identiškai tikrajai „LPexpress“ svetainei, tačiau yra klaidų “, – dalinasi Tomas.
Vyras prideda, kad norint atsiimti „sumokėtus“ pinigus už pardavinėjamą prekę, prašoma pateikti savo banko kortelės duomenis, kuriais pasinaudojus, sukčiai gali ištuštinti jūsų sąskaitą.
Kurjeriai paslaugų neapmoka
Kibernetinio saugumo ekspertas Marius Pareščius teigia, kad pagrindinis būdas, kaip atpažinti sukčius, yra patikrinimas ar nuoroda, iš tiesų, yra tikra. Be to, jis akcentuoja, kad kurjeriai Lietuvoje paslaugų neapmoka.
„Čia yra viena iš daromų klaidų. Kurjerinės tarnybos neapmoka paslaugų, atsiimant prekę Lietuvoje“, – tvirtina M. Pareščius.
Tą patvirtina ir „Lietuvos pašto“ Saugos ir prevencijos departamento vadovas Andrius Varnelis, kuris teigia, kad „LPexpress“ savitarnos platformoje nėra teikiama atsiskaitymų už parduotas prekes paslauga.
„Gyventojui, parduodančiam prekes vienoje ar kitoje internetinės prekybos platformoje, parašo pirkėju apsimetęs sukčius, kad už norimą prekę neva nori sumokėti per „LPexpress“ platformą. Neva atlikus mokėjimą už prekę, pardavėjui atsiunčiama nuoroda, pagal kurią jis turi prisijungti prie platformos, suvesti mokėjimo kortelės duomenis tam, kad tie pinigai esą pasiektų pardavėją“, – aiškina A. Varnelis.
Jis akcentuoja, kad originaliuose „Lietuvos pašto“ ir „LPexpress“ siunčiamuose pranešimuose niekada nėra prašoma suvesti savo mokėjimo kortelių ar asmens duomenų.
„Todėl gyventojų, gavusių įtartiną pranešimą, prašome nepateikinėti jokių mokėjimo kortelės duomenų. Tuo atveju, jeigu paspaudėte nuorodą ir suvedėte mokėjimo kortelės duomenis, patariame nedelsiant susisiekti su banku, o nukentėjus – kreiptis į policiją“, – sako A. Varnelis.
Gavusius įtartinus pranešimus su bendrovės vardu, „Lietuvos paštas“ siūlo apie juos pranešti adresu [email protected].