• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip per vieną naktį sąskaita už mobilaus ryšio paslaugas gali išaugti kelis šimtus kartų? Pasirodo, tai visai įmanoma. Balsas.lt redakciją pasiekė skaitytojos laiškas, kuriame „Tele2“ klientė skundžiasi nemenkai apkartusiomis šventėmis.

Kaip per vieną naktį sąskaita už mobilaus ryšio paslaugas gali išaugti kelis šimtus kartų? Pasirodo, tai visai įmanoma. Balsas.lt redakciją pasiekė skaitytojos laiškas, kuriame „Tele2“ klientė skundžiasi nemenkai apkartusiomis šventėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iki didžiųjų metų švenčių likus savaitei, mergina liko ne tik be telefono ryšio, bet dar ir su beveik 400 litų siekiančia sąskaita už paslaugas, kuriomis, pasak vartotojos, ji nesinaudojo.

REKLAMA

Per vieną naktį – keli šimtai litų

„Tele2“ klientė Asta Tutinaitė, kuri atsakymų nesulaukusi iš kompanijos atstovų, kreipėsi į žiniasklaidą, sako vos negavusi infarkto, kai per vieną naktį jos telefono sąskaita išaugo keliais šimtais litų. Laiške mergina rašė (kalba netaisyta):

REKLAMA
REKLAMA

„Esu „Tele2“ abonentė jau metai laiko. Gyvenau sau gana laimingai, kol.... Vieną vėlų vakarą (2012 12 17d. 23:53) prieš miegą sumaniau pasitikrinti einamojo mėnesio sąskaita, operatorės balsas telefone man pasakė: „Jus išnaudojote 0.35 LT“. Užmigau sau ramiai, o jau kitos dienos rytą (20121218d. 07:12val.) gaunu tokią žinutę: „Dėl viršyto kredito limito paslaugų teikimas šiam numeriui ribojamas. Iš viso išnaudojote 339.06LT. Atlikus mokėjimą, paslaugos bus atnaujintos.(Mano sutartyje nustatytas kredito limitas buvo 250lt).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mane ištinka šokas, tikrąją to žodžio prasme. Sėdžiu ir galvoju, kas per elfai per naktį man tokią sumą „padovanojo“. Nieko nelaukus nuvažiavau į „Tele2“ saloną, esantį Vilniaus Akropolyje. Ten mane pasitiko praktikantė, kuriai viską išdėsčius ir pasiklausus, iš kur tokia suma, ji tik palinksėjo galvą ir pasiūlė surašyti skundą, kurį siųs specialistams. Paprašius išklotinės, aš jos negavau, nes buvo mėnesio vidurys“, - laiške pasakojo „Tele2“ klientė.

REKLAMA

Nori skambinti – pasididink limitą

Be telefono ryšio prieš šventes likusiai klientei buvo pasiūlyta dar pasididinti sąskaitos limitą arba įsigyti mobilaus ryšio kortelę „Pildyk“. Pabūgusi dar labiau išaugsiančios sąskaitos, klientė pirmojo varianto atsisakė.

„Na ką, surašėme skundą. Tuomet paaiškėjo, jog jį išnagrinės tik per 10 dienų (priminsiu – artėjo šventės, o man visos paslaugos mobiliajame telefone buvo užblokuotos, negalėjau nei paskambinti, nei parašyti). Pasiteiravus kur man kreiptis, kaip man dabar susisiekti su artimaisiais, ar neduok Dieve nelaimės atveju ką daryti, mergaitė pasiūlė DAR pasididinti kredito limitą, ir tuomet paslaugos man bus atnaujintos (ko pasekoje automatiškai suma toliau augs). Aš žinoma nesutikau. Tuomet paprašiau bent laikiną kortelę suteikti, kol išsiaiškins specialistai kur problema. Mergina pasiūlė nusipirkti „Pildyk“ pakuotę, kurios savo salone netgi neturėjo, todėl pasiūlė ją įsigyti Maximos prekybos centre. Apsilankymas salone tuo ir baigėsi – surašytas skundas, ir daugybė neatsakytų klausimų. Tai kam tuomet tuose salonuose darbuotojai pasodinti, kurie nieko nežino?“ - rašė laiške vartotoja. Tą patį jai pasiūlė ir konsultantė paskambinus „Tele2“ informacijos telefonu 117.

REKLAMA

Sąskaitą teks apmokėti

Milžinišką telefono sąskaitą gavusi Asta kitą dieną kreipėsi į Lietuvos vartotojų teises. „Jie mane nukreipė į Ryšių reguliavimo tarnybą. Čia man paaiškino, tik apie kredito limitą, kad suma bet kokiu atveju negalėjo viršyti nustatytos 250LT sumos. Čia atėjo ir šventės, niekur nebebuvo galima kreiptis, nusprendžiau sulaukti atsakymo iš pačio „Tele2“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vakar, t. y. 2013 m. sausio 5 dieną, 14:20 val. (praėjo 18 dienų po mano kreipimosi), gaunu SMS pranešimą: „Gerb.Kliente, atsiprašome dėl viršyto kredito limito. Viršytą 250 Lt sumą kompensuosime 2013.01 mėn. sąsk. Suteikdami 118 Lt nuolaidą (plano mokesčiai į kredito limitą neįeina). Paslaugas atnaujinti galėsime Jums pasididinus limitą manotele2.lt arba 117.“

REKLAMA

Na, aš skaitau tą pranešimą 10 kartų ir nesuprantu, kur tas paaiškinimas, kurio tiek laukiau, iš kur pas mane tokia milžiniška sąskaita. Nieko nesuprantu. Grįžtu namo, įsijungiu dėl įdomumo pažiūrėti, gal jau yra sąskaita, deja, pamačiau tik užrašą – sąskaita ruošiama. Šiandien, 2013.01.06 prieš miegą (kažkoks keistas įprotis) nutariau dar kartą pasižiūrėti, gal jau yra išrašyta sąskaita. Atsidarau manotele2.lt, ir čia mane ištinka antras mini infarktas: „Iš viso mokėti 391.91 Lt“. Kaip galėjo suma dar padidėti, jei visos paslaugos man buvo užblokuotos? Tai ar kas gali man pasakyti, iš kur šitokie „kalėdiniai „Tele2“ stebuklai“?“ - klausia klientė.

REKLAMA

Po visų šių skambučių ir vizitų į „Tele2“ filialus, mergina nuėjo tiesiai į kompanijos atstovybę – čia į jos problemas gilintis buvo atsisakyta. Galų gale, šalia atstovybės esančiame „Tele2“ salone jai buvo paaiškinta, kad tokia didelė sąskaita yra už mobilųjį internetą, kuriuo klientė teigia nesinaudojusi. Išklotinėje rodoma, jog internetu naudotasi beveik 24val. per parą. Klientė sako, kad yra dirbantis žmogus ir dienomis ji dirba, o naktimis – miega. Jai vėl buvo pasiūlyta surašyti skundą, kuris bus išnagrinėtas per 10 darbo dienų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mokėti už tai, ko neišnaudojau, yra mažų mažiausiai kvaila ir nelogiška“ - piktinasi vartotoja. Paprašius nutraukti sutartį su „Tele2“, jai buvo pasakyta, kad terminuota sutartis negali būti nutraukta iki jos pabaigos, t. y., š. m. rugsėjo. Nors sutartyje rašoma, kad vienai iš šalių pažeidus sutarties sąlygas, sutartį galima nutraukti, kredito limito viršijimo paslaugas suteikusi kompanija nelaiko pažeidimu. Klientei buvo nurodyta sumokėti limito neviršijančią sąskaitos dalį. Tačiau vartotoja piktinasi, kodėl turi mokėti už tai, ko neišnaudojo. Kaip įrodymą, kad tuo metu, kuris nurodytas išklotinėje, ji nesinaudojo internetu, sako galinti pateikti savo darbo grafiką.

REKLAMA

Valanda interneto – keli šimtai litų

Pasak kompanijos „Tele2“ atstovo Andriaus Baranausko, klientės telefono sąskaita išaugo per trumpą laiką parsisiuntus daug interneto duomenų ir viršijus nemokamų minučių limitą. Be to, kredito limitas buvo pritaikytas ne iš karto, o su kelių dienų pavėlavimu.

REKLAMA

„Šiuo konkrečiu atveju klientė naudojasi mokėjimo planu „Sidabrinis“, kuris suteikia 400 megabaitų (MB) nemokamų duomenų. Viršijus šį limitą, papildomi duomenys apmokestinami 0,5 Lt / MB tarifu. Klientė išnaudojo daugiau nei 1,1 gigabaito (GB) duomenų, t.y., suteiktą nemokamą limitą viršijo maždaug 700 MB, sąskaita už juos siekia apie 350 Lt“, - sakė A. Baranauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal taisykles, vartotojas turi būti informuotas du kartus: tuomet, kai išnaudoja 75 proc. nemokamų duomenų, šiuo atveju – 300 MB ir tuomet, kai sąskaita už paslaugas pasiekia 75 proc. kredito limito – šiuo atveju 187,5 Lt.

„Mūsų apskaitos sistemoje yra duomenys, kad klientė gavo žinutę, informuojančią apie išnaudotus 75 proc. nemokamų duomenų. Žinutę išsiuntėme gruodžio 13 d., 14.08 val. Kredito limitas tikrinamas ne realiu laiku, o tam tikrais laiko tarpais. Jei patikrinimo metu sąskaita nesiekia nustatytos sumos, vartotojas gali toliau naudotis paslaugomis; tokiu atveju įmanomas variantas, kad klientas viršija kredito limito sumą – pvz., jei intensyviai siunčiasi duomenis, naudojasi paslaugomis užsienyje ar skambina į užsienio šalis ir pan.“, - sakė „Tele2“ atstovas.

Pasak jo, klientės išklotinė rodo, kad gruodžio 13 d. 14.00-15.30 val. ji siuntė daugiau nei 600 MB duomenų už bendrą daugiau nei 300 Lt sumą. Eilinio patikrinimo metu sistema nustatė, kad kredito limitas viršytas, ir automatiškai apribojo paslaugų teikimą. Tokiu atveju žinutės vartotojas gali negauti – jei ir 75 proc. riba, ir kredito limitas viršijamas iki eilinio kredito limito patikrinimo, žinutė tampa beprasmė. Mėnesio pabaigoje klientei buvo priskaičiuotas ir plano mokestis – dėl šios priežasties sąskaita išaugo, nors paslaugos ir buvo blokuotos.

Pritaikius bendrą praktiką, klientė nemokės kredito limitą viršijančios sumos (118 Lt) – jai pritaikyta kompensacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų