Savo įrašą moteris papildė keliomis nuotraukomis bei pridėjo tokį aprašymą: „Daug kartų teko skristi ir man, ir mano šeimai į Olandiją. Tai štai, taip mama nudžiugino iš ryto (akcentuojamos nuotraukos – aut. past.) Kaip reikia mėtyti lagaminus, kad net saldainiai iš maišelių išsipylė, alaus skardinės prakiuro? Viskas supilta, viskas kaip kombainu pervažiuota, taip dirba oro uostų bagažo skyriaus darbuotojai.“
Susisiekus su Jolita asmeniškai, moteris teigė, kad dėl patirtų nuostolių niekur nesikreipė. Netikinti, kad būtų atlyginti nuostoliai, moteris apsiribojo tik viešindama nuotraukas socialiniuose tinkluose ir įspėdama kitus keleivius gerai pagalvoti, ką šie deda į savo lagaminus.
Bet kuriuo atveju, norime priminti keleivių kartais primirštamas teises bei veiksmus, kurių reikėtų imtis, norint sulaukti patirtų nuostolių atlyginimo.
Į tv3.lt klausimus atsako Makalius.lt vyriausioji redaktorė Rūta Nenartavičiūtė.
- Kokių veiksmų turi imtis keleiviai, kai pastebi apgadintą bagažą ir nori atgauti patirtus nuostolius?
- Visų pirma reikėtų kreiptis į skrydžių bendrovės, su kuria skridote, atstovybę oro uosto atvykimo salėje. Dažniausiai jos būna įsikūrę prie bagažo atsiėmimo juostų. Ten dirbantys darbuotojai padės užpildyti skrydžių bendrovei adresuotą prašymą kompensuoti nuostolius, padarys visų reikalingų skrydžio dokumentų kopijas, taip pat nufotografuos apgadintą bagažą.
Jei oro uoste nepastebėjote, kad bagažas apgadintas, galite per 7 dienas kreiptis į skrydžių bendrovę el. paštu arba raštu. Bendrovės atstovai nurodys kokius dokumentus reikia pateikti, norint gauti kompensaciją už sugadintą bagažą.
O tada belieka apsišarvuoti kantrybe – atsakymo bei kompensacijos iš skrydžių bendrovės gali tekti laukti ir kelis mėnesius. Tačiau reikėtų prisiminti, kad oro bendrovės nėra atsakingos už sugadintus ar dingusius bagaže buvusius vertingus daiktus (pvz. juvelyriniai dirbiniai, grynieji pinigai, meno kūriniai, vertingi elektronikos prietaisai ir t.t.) ar lengvai dūžtančius daiktus.
Taigi, jei po kelionės bagaže turėtas vyno butelis sudužo ir sugadino drabužius, kompensacijos už tai negausite.
- Kokiomis pagrindinėmis keleivių teisėmis įprastai dėl nežinojimo pamirštama pasinaudoti?
- Dažniausiai keliautojai nepasinaudoja būtent teise į kompensaciją už sugadintą bagažą bei teise į kompensaciją, jei skrydis yra atidedamas daugiau nei 3 valandoms.
- Panagrinėkime dar vieną situaciją. Tarkime, iš keleivio gali būti pareikalaujama įrodyti, kokie daiktai buvo lagamine (jo dingimo atveju) ir pateikti tų daiktų vertę įrodančius pirkimo čekius. Kaip praktikoje atrodytų tokios situacijos sprendimas?
- Iš keleivio gali būti paprašyta pateikti bagaže buvusių sugadintų ar dingusių daiktų įsigijimo čekius. Taip skrydžių bendrovei bus lengviau įvertinti atsiradusią žalą ir ją kompensuoti.
Jei keliautojas čekių nepateikia, oro linijos savo taisyklėse yra numačiusios žalos kompensavimo galimybę pagal bagažo svorį, t.y. konkreti suma už kiekvieną bagažo kilogramą. Kiekvienoje bendrovėje ši suma yra skirtinga.
Kad išvengtumėte nemalonių situacijų ir aiškinimosi kiek gi kainavo jūsų kvepalai, bateliai ar megztinis, patarčiau visada papildomai apsidrausti savo daiktus bagažo draudimu, įsigyjant jį kartu su kelionės draudimu.