• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Apie trečiadienį 11 val. 52 min. vyksiantį perspėjimo sistemos patikrinimą pranešė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM. Šalies gyventojai girdės sirenų gausmą, bus jungiamos centralizuoto valdymo sirenos garsiniu signalu „Dėmesio visiems“, taip pat gyventojams bus išsiųsti trumpieji perspėjimo pranešimai į mobiliuosius telefonus apie sistemos patikrinimą.

5

Apie trečiadienį 11 val. 52 min. vyksiantį perspėjimo sistemos patikrinimą pranešė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM. Šalies gyventojai girdės sirenų gausmą, bus jungiamos centralizuoto valdymo sirenos garsiniu signalu „Dėmesio visiems“, taip pat gyventojams bus išsiųsti trumpieji perspėjimo pranešimai į mobiliuosius telefonus apie sistemos patikrinimą.

REKLAMA

Nors tikinama, kad perspėjimo pranešimai siunčiami visiems mobiliojo ryšio vartotojams, tačiau įspėjama, kad jie gali būti priimami tik tais telefonais, kuriuose yra įjungta korinio transliavimo funkcija. Dalis lietuvių kasmet praneša negaunantys pranešimų ir teigiantys nesuprantą kodėl.

Informacija apie patikrinimus

Patikrinimo metu trečiadienį sirenos kauks 3 minutes. Nustojus joms kaukti, 11 val. 55 min., per Lietuvos radijo ir televizijos programas, regionines ir vietines radijo programas gyventojams bus skelbiama informacija ir rekomendacijos. Trumpųjų perspėjimo pranešimų perdavimas prasidės kartu su sirenų jungimo pradžia, t. y. 11 val. 52 min. ir tęsis iki 11 val. 58 min.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo pačiu primename, kad išgirdus sirenas, gyventojams rekomenduojama įsijungti radiją ar televiziją ir išklausyti skelbiamą informaciją. Paprastai sirenos įjungiamos du kartus per metus, kai atliekamas Perspėjimo sistemos patikrinimas.

REKLAMA

Trumpųjų perspėjimo pranešimų sistemos patikrinimas atliekamas kiekvieną mėnesio pirmąjį darbo dieną 10.00 val. Šių patikrinimų metu šalies gyventojai turi galimybę įsitikinti, ar jie yra teisingai įsijungę korinio transliavimo funkciją tam, kad gautų trumpuosius perspėjimo pranešimus.

Patikrinimo metu pranešimai perduodami kas vieną minutę. Jeigu telefonas nustatytas teisingai, gyventojas gaus tik vieną pranešimą.

REKLAMA
REKLAMA

Gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai šalyje, šalies gyventojai perspėjami įjungtomis sirenomis ar pranešimais į mobiliuosius telefonus, prireikus per mobiliąsias įgarsinimo priemones ar per pasiuntinius, o informuojami per radiją ir televiziją.

Dalis lietuvių pranešimų negaus

Šio fakto neslepia VPGT atstovai. Nors kasmet šią problemą gaubia daugybė neatsakytų klausimų, departamento specialistai tvirtina apie žinomą trūkumą – pasenusi sistema pranešimus siunčia tik 2G ir 3G ryšio vartotojams. Visgi, pokyčiai žadami jau birželio mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Čia net kalbos nėra, tas negaunančių procentas bus net labai nemažas. Viena, bene pati objektyviausia priežastis, kodėl žmogus negauna, būtent 4G tinklas. Kadangi didžioji dalis išmaniųjų jie nuolat laiko įsijungę šį tinklą. Tai jeigu tik jie įjungia, negaus pranešimo, nes mes kol kas siunčiam tik 2G ir 3G tinklu.

Plėtrą į 4G tinklus planuojame baigti birželį. Tai kaip tik dabar ir vyksta. Jau tada didžiulę dalį vartotojų susigrąžinsim į perspėjimo sistemą. Aiškinsime ir rytoj žmonėms, nes vien tinklalapyje rasti visą informaciją – sudėtinga. Tai mums rašo, skambinam ir konsultuojam. Vieni kreipiasi, kad išjungtume, nes nereikia kažkam, nusibodo, kitiems dėl kalbos nusibosta“, - portalui tv3.lt atskleidė Algis Kuolys.

REKLAMA

Pasak jo, net neverta slėpti, kad departamento tinklalapyje informacija pateikiama gyventojams pakankamai painiai, visgi, viskas atsiremia į pinigus, todėl ir laiko viską padaryti patogiau, atnaujinti – užtrunka.

Mažai žinomas sprendimas

Ir iš tiesų, su tuo sutinka departamento atstovai – egzistuojanti gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos (GPIS) programėlė – aplikacija, retam girdėta. Nebent žmonės patys specialiai domėjosi. Pasidomėjus, tenka pripažinti, kad ji turi net kelis privalumus. Tik kodėl mažai viešinama?

REKLAMA

„Šiuo atveju ta programėlė turi dvejopą paskirtį. Pirmiausia tai ji buvo kurta specialiai atsižvelgiant į kurčiųjų draugijos prašymus – sudaryti jiems galimybę tiesiogiai susisiekti su Bendruoju pagalbos centru (BPC). Tada buvo įdiegta ir papildoma perspėjimo sistema, nes pamatėme, kad su šia aplikacija galima gauti ir perspėjimo pranešimus, ir sudaryti galimybę realiuoju laiku kreiptis į BPC susirašinėjant, su tiksliu vietos nustatymu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Registruojantis parsisiųstoje programėlėje yra prašoma nurodyti savo duomenis. Asmens duomenys reikalingi būtent tam, kad juos iškart matytų BPC darbuotojai. Pavyzdžiui, su kokia negalia kreipiasi žmogus, kur tiksliai jis yra, bet svarbiausia – gaunami perspėjimo pranešimai. Jeigu žmogui nereikalinga tokia pagalbos kreipimosi paslauga, tai jis gali nepildyti savo asmeninių duomenų. Ir tada pas jį aplikacija bus skirta tik perspėjimo pranešimų gavimui.

REKLAMA

Ši programėlė veikia kitokiu principu, nei naudojama BPC įprastinė. Programėlėje yra tiksliai atspindima buvimo vieta pagal geografinius duomenis, nes čia naudojamas internetas. Automatiškai todėl prisikabina geografiniai duomenys“, - pasakojo A. Kuolys.

Regis trečiadienis pateiks dar vieną įrodymą – kiek žmonių nepasiekia dabar veikianti sistema, ir kiek gyventojų žino apie šią mobilią programėlę. O dar daugiau informacijos apie šią sistemą pateikiama tinklalapiuose adresu: www.vpgt.lt arba www.gpis.vpgt.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų