• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiek laiko reikėtų laukti norint patekti pas tam tikrą sveikatos priežiūros specialistą, o kada jau vertėtų pasiduoti? Su naujienų portalo tv3.lt redakcija susisiekusi klaipėdietė sako, kad taip nerimauja jau tris mėnesius, o ir prisiskambinti poliklinikai, anot jos, niekaip nepavyksta. Gydymo įstaigos atstovai teigia problemą suprantantys ir bandantys ieškoti tinkamų sprendimų. 

Kiek laiko reikėtų laukti norint patekti pas tam tikrą sveikatos priežiūros specialistą, o kada jau vertėtų pasiduoti? Su naujienų portalo tv3.lt redakcija susisiekusi klaipėdietė sako, kad taip nerimauja jau tris mėnesius, o ir prisiskambinti poliklinikai, anot jos, niekaip nepavyksta. Gydymo įstaigos atstovai teigia problemą suprantantys ir bandantys ieškoti tinkamų sprendimų. 

REKLAMA

Su tv3.lt kalbėjusi Giedrė (vardas pakeistas – aut. past.) yra nusivylusi sveikatos priežiūros sistema. Ji pasakoja jau tris mėnesius bandanti užregistruoti savo sūnų pas vaikų kardiologą, tačiau nesėkmingai – internetiniuose registracijos puslapiuose laisvų vietų nėra, o bandant prisiskambinti į polikliniką niekas neatsiliepia.

„Gydytoja sakė, kad vaikui yra širdies ūžesiukas, po metų reikia apsilankyti. Vaikui jau virš metų, reikia nueiti ir nežinau kaip. (...) Niekas nešneka. Bandai skambinti – atmetinėja ragelį“, – portalui pasakoja Giedrė.

REKLAMA
REKLAMA

Klaipėdos vaikų ligoninės konsultacinėje poliklinikoje specialistą rasti bandanti moteris tikina, kad pastaruoju metu įstaigos elgesys ima atrodyti netgi piktybiškas: „Nuvažiavau į Karoso gatvę (kur yra įsikūrusi poliklinika – aut. past.), nuėjau, mane įleido, viskas gerai. Registratūra už dviejų metrų, bet man ten sako – skambinkitės telefonu. Kai skambinu, neišeina prisiskambinti. Ar taip galima?“.

REKLAMA

Tačiau ši poliklinika nėra vienintelė, į kurią sunku patekti. Kaip teigia Giedrė, su lygiai tokia pačia situacija ji susiduria ir kitose gydymo įstaigose kasmetiniams patikrinimams bandydama užregistruoti savo kitą vaiką.

Panašios problemos kyla ir jos senyvo amžiaus močiutei, kuri jau kurį laiką taip pat bando patekti pas širdies ligų specialistą.

„Turiu dar vieną vaiką, kuris šiais metais pakliuvo pas vienintelį specialistą – dantistą. Jau tuoj gruodžio mėnuo, jam reikia visus specialistus pereiti – kardiologus, okulistus ir taip toliau, bet negaliu nei vieno talono paimti, nei vienam, nei kitam vaikui. (...)

REKLAMA
REKLAMA

Mano mama skambinėja, močiutei reikia apsilankyti pas kardiologę – niekur nėra vietų“, – nusivylimo neslepia moteris.

Ligoninės atstovai teigia apie problemą žinantys

Susisiekus su Klaipėdos vaikų ligonine gavome atsakymą, kad pastaruoju metu iš tiesų kyla problemų su skambučiais ir konsultacinės poliklinikos pasiekiamumu.

Kaip to priežastį ligoninės vyriausiojo gydytojo pavaduotoja gydymui Diana Vaitkevičiūtė pateikia didelį aptarnaujamų regionų skaičių ir staigiai išaugusį telefoninių skambučių kiekį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Per mėnesį poliklinikoje vidutiniškai apsilanko apie 10 tūkst. pacientų. Pasibaigus karantinui ir atnaujinus planines paslaugas, skambinančių skaičius labai padidėjo.

Be to, rytinėmis valandomis ar pirmą dieną po savaitgalio, šventinių dienų yra didesnis telefoninių skambučių kiekis, todėl prisiskambinti telefonu į poliklinikos registratūrą užtrunka“, – savo atsakyme rašė Klaipėdos vaikų ligoninės atstovė.

REKLAMA

Pasak D. Vaitkevičiūtės, ligoninė šiuo metu kaip tik vykdo skambučių centro paslaugos pirkimą, leisiantį efektyviau atsakinėti į pacientų skambučius.

Ši paslauga, pasak Klaipėdos vaikų ligoninės atstovės, „leis fiksuoti visus įeinančius skambučius, informuoti apie laukimo laiką, galimybę valdyti skambinančiųjų eiles, kurios pacientams padės lengviau prisiskambinti“.

D. Vaitkevičiūtė taip pat teigia, jog informacija apie vaikų gydytojus specialistus ir jų prieinamumą yra nuolatos atnaujinama tiek ligoninės internetiniame puslapyje, tiek socialiniuose tinkluose.

REKLAMA

„Informacija, kada bus registruojama pas gydytojus specialistus spalio-lapkričio mėnesiams buvo paskelbta VšĮ Klaipėdos vaikų ligoninės internetinėje svetainėje bei „Facebook“ paskyroje“, – rašoma Klaipėdos vaikų ligoninės atsakyme.

Be to, informuojama, kad pacientė gydytojo vaikų kardiologo konsultacijai šioje gydymo įstaigoje gali registruotis ir E.sveikata portale išankstinės pacientų registracijos sistemoje (IPR IS).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Valstybinės ligonių kasos taip pat ieško problemos sprendimo būdų

Klaipėdietė Giedrė tikrai nėra vienintelė vis dar susidurianti su neprisiskambinimo į poliklinikas ir kitas gydymo įstaigas problema, o Klaipėdos vaikų ligoninė nėra vieninteliai svarstantys apie skambučių centro paslaugos įsigijimą.

Dar rugpjūčio mėnesį žmonės iš įvairių Lietuvos miestų masiškai skundėsi dėl sunkumų bandant prisiregistruoti dalyje šalies gydymo įstaigų. Tada Vilniaus Universiteto ligoninės Santaros klinikų atstovai taip pat kalbėjo apie skambučių priėmimo optimizavimą įsigyjant tam skirtą skambučių centro paslaugą.

REKLAMA

Gydytojų prieinamumo problemą tikisi išspręsti ir Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK), rugsėjo pradžioje paskelbusios kitąmet įsigaliosiančius pakeitimus sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarkai. 

Naujienų portalas tv3.lt rašė apie šias naujoves. Pagrindinė idėja – pacientai sveikatos priežiūros paslaugas galės gauti bet kurioje sveikatos priežiūros įstaigoje, turinčioje sutartį su bet kuria teritorine ligonių kasa (TLK). 

REKLAMA

Kaip tuomet buvo skelbiama VLK išplatintuose pranešimuose, tai turėtų itin pagerinti gaunamų sveikatos priežiūros paslaugų ir jas teikiančių gydytojų prieinamumą.

„Pavyzdžiui, privalomuoju sveikatos draudimu apdraustam pacientui, gyvenančiam Vilniuje, išrašomas siuntimas dėl gydytojo specialisto konsultacijos. Pacientas sužino, kad artimiausioje poliklinikoje šios paslaugos turės laukti 25 dienas, tačiau Šiaulių gydymo įstaigoje, kur ketina vykti po savaitės, pas tą patį specialistą eilių nėra, tad joje užsiregistruoja.

Taigi, reikiamą paslaugą pacientas gaus greičiau, o tai reiškia, jei būtina, bus greičiau pradėtas gydymas", – teigė VLK direktorius Gintaras Kacevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų