Socialiniuose tinkluose išplitus reklamai, kurioje siūloma įsigyti kelnaites pritaikytas žmonėms, nelaikantiems šlapimo, daugelį nustebino tai, jog reklamoje vaizduojama moteris itin panaši į I. Šimonytę.
Socialiniame tinkle pastebėtą reklamą pakomentavo ir kelnaites pardavinėjančią parduotuvę valdančios įmonės „Bv innovations“ direktorius Bernardas Bliudžius.
Vyras neneigė, jog reklamą užsakė jo įmonė ir sakė, jog ji buvo sukurta naudojantis dirbtiniu intelektu. Visgi, B. Bliudžius nesutiko, jog reklamoje vaizduojama Lietuvos premjerė.
„Visų pirma, ten – ne I. Šimonytė. Antra, reklama buvo iš karto išjungta, kai pirmas komentaras atsirado, kad tai galimai I. Šimonytė. Tas paveiksliukas generuotas dirbtinio intelekto“, – aiškino B. Bliudžius.
Į klausimą, ar reklamoje rodoma moteris nepanaši į premjerę, jis atsakė taip: „Mes, žinokite, daug reklamų dedame ir taip atidžiai neperžiūrėjome.“
Vis dėlto direktorius dar kartą patikino, kad, žmonėms pradėjus rašyti, verslininkai patys ją pažiūrėjo, įvertino ir išėmė.
Dirbtinio intelekto kūrinius ragina vertinti griežtai
Rinkodaros strategijos specialistas Linas Šimonis tvirtina, kad pastaruoju metu dirbtinis intelektas vis dažniau naudojamas tam, kad būtų kuriami reklamų tekstai.
Daugėja ir atvejų, kuomet be gauto asmens sutikimo, su dirbtiniu intelektu yra atkuriamas ir žmogaus atvaizdas ar balsas.
O tai sukuria daug etinių ir teisinių problemų dėl to, kad asmenys, matantys ar skaitantys sukurtą reklamą, ne visada geba atskirti ar pasisakymai reklamoje yra tikri, ar sumontuoti ir sukurti.
Rinkodaros specialistas teigia, kad jei pastebima, kad tokiomis dirbtinio intelekto sugeneruotomis reklamomis, kuomet naudojamas žmogaus atvaizdas ar balsas be jo sutikimo, platina tikros verslo įmonės, visuomenė turėtų griežčiau klijuoti nusikaltėlių etiketę.
„Jeigu verslo įmonės neturėjo žmogaus leidimo, kuo jos skiriasi nuo sukčių ir nusikaltėlių? (...) Būtent taip ir reikėtų jas (verslo įmones – aut. past.) traktuoti. Kadangi, mano nuomone, tai yra pats galingiausias ginklas, užkertantis kelią šitiems dalykams. Nes, neduok Dieve, tave pagaus, kad kaip nors ne taip darei – tai tavo reputacijai viskas“, – sako L. Šimonis.
Tiesa, ekspertas prideda, kad dažnai žmonės apie tokius dalykus galiausiai pamiršta.
Ypač naudojasi sukčiai
L. Šimonis priduria, kad dirbtinio intelekto reklamos šiuo metu yra ypač paplitusios verslais apsimetančių sukčių tarpe, kadangi sukurti apgaulingą vaizdą kainuoja nedaug, o ir užtrunka neilgai.
Todėl, rinkodaros specialisto teigimu, kol nebus imtasi rimtesnių priemonių kovoti su dirbtiniu intelektu kuriamomis reklamomis, apgautų ir nuo sukčių nukentėjusių žmonių skaičius tik didės.
„Tie žmonės, kurie nesugeba patikrinti faktų arba nesugeba truputį sustoti ir kritiškai pažiūrėti ar čia tikrai taip yra. Tai jie pasimauna ant to kabliuko, ir iš jų nusikaltėliai uždirba pinigus. Ir tas didės tol, kol nebus instituciniu lygiu imamasi tam tikrų griežtų priemonių“, – tvirtina L. Šimonis.