• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujų lošimo namų steigimui dabar – ne pats tinkamiausias metas. Tai lemia ne tik ekonominio sunkmečio sąlygos, bet ir naujos institucinės kliūtys. Gali būti, jog vietos savivaldybės sutikimo ir šūsnies dokumentų, reikalingų lošimo namams įkurti, net nebeprireiks.

REKLAMA
REKLAMA

Šią savaitę Seime konservatorius Mantas Adomėnas pateikė įstatymo projektą, kuriuo siūloma nuo balandžio dvejiems metams uždrausti steigtis naujiems lošimų punktams. Jei įstatymo projektą pozityviai įvertins parlamentiniai komitetai ir jis bus priimtas, nuo balandžio bus sustabdytas lošimo namų (kazino), lošimo automatų salonų, bingo salonų, lažybų punktų, totalizatoriaus punktų steigimas bei leidimų jiems steigti išdavimas.

REKLAMA

Toks įstatymo projektas susilaukė nevienareikšmiškų vertinimų. Aršiausiai, be abejo, reagavo verslo atstovai, tačiau ir kai kurie tautos atstovai reiškė nepasitenkinimą ir abejones projekto tikslingumu, išsakytos mintys netgi dėl jo šališkumo.

Pats įstatymo projekto autorius Mantas Adomėnas savo siūlymą grindė tuo, jog nėra patvirtinta azartinių lošimų reguliavimo viešosios politikos krypčių, o procesas esą tampa nevaldomas. Su pataisa siūloma Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai per pusmetį parengti bei patvirtinti Azartinių lošimų reguliavimo koncepciją.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu lošimo punktų veiklą prižiūri Valstybinė lošimų priežiūros komisija, pradėjusi dirbti tik 2001 metais. Jos pagrindinė funkcija yra teisės aktų nustatyta tvarka prižiūrėti ir kontroliuoti azartinių lošimų veiklos organizavimą, kad būtų užtikrinta lošėjų ir lošimų organizatorių interesų ir teisių apsauga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal kokią koncepciją ji dirba, yra gana aišku – nagrinėdama dokumentus, teikia arba naikina leidimus lošimo punktams steigti, kontroliuoja tokių įstaigų veiklos atitiktį įstatymams ir pan. Tačiau Azartinių lošimų reguliavimo koncepcijos – kokiomis gairėmis vadovaujantis valstybė paveda atsakingoms institucijoms kontroliuoti lošimų verslą – nėra. O veiklos koncepcijos apibrėžimas yra būtinas kiekvienos įstaigos veikloje, t. y. nežinant, kokio tikslo siekiama, net ir efektingiausios priemonės nebus pakankamos.

REKLAMA

Štai opozicinės frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ seniūnas Valentinas Mazuronis teigė, jog M. Adomėno pateiktą projektą galima vertinti nevienareikšmiškai.

„Buvo pasiūlyta sustabdyti tik naujų lošimo punktų steigimą, paliekant dabartiniu metu esančias lošimo įstaigas dirbti. Taip pat įpareigota, kad įstatymai, reglamentuojantys tolesnę tvarką, būtų rengiami dvejus metus. Mano nuomone, šitas įstatymas yra labai palankus arba proteguojantis dabartiniu metu esančias lošimo įstaigas“, – sakė V. Mazuronis.

REKLAMA

Anot jo, protegavimas pasireiškia per apsaugą ir išstūmimą iš konkurencinės kovos.

„Senieji“ lošimo punktai nedalyvauja konkurencinėje kovoje, turi savo teritorijas, kuriose jie netrukdomai dirba, ir nieko neįsileidžia į savo verslą. Lošimai yra verslas – tiesa, manyčiau, kad tai yra verslas, kuris turėtų būti Lietuvoje arba ženkliai apribotas, arba uždraustas, tačiau vis vien tai yra verslas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot „tvarkiečio“, verslo atstovų toks įstatymo projektas greičiausiai taip pat akivaizdžiai netenkina.

„Žiūrint iš verslo pozicijų, yra akivaizdu, kad tai yra įstatymas, proteguojantis vienos grupės – šiuo metu veikiančių lošimo namų – interesus“, – kalbėjo parlamentaras.

REKLAMA

V. Mazuronio įsitikinimu, kitokia įstatymo projekto formuluotė būtų turėjusi daugiau palaikymo Seime.

„Viskas būtų buvę kitaip, jei M. Adomėnas būtų pasiūlęs sustabdyti visų dabartiniu metu veikiančių lošimo įstaigų veiklą iki tol, kol bus paruošti reglamentuojantys dokumentai. Tada aš sakyčiau, kad tai iš tikrųjų geras pasiūlymas“, – pareiškė V. Mazuronis.

REKLAMA

Akivaizdu, jog lošimo įstaigų verslas vilioja savo perspektyvumu ir dideliu bei greitu pelnu. Todėl tikrai beveik nekyla abejonių, kad, tokį įstatymą priėmus, bus sulaukta atgalinės reakcijos iš verslo pasaulio. Ir greičiausiai ne teigiamos.

Tačiau, kita vertus, net ir potencialus įstatyminis būsimųjų konkurentų panaikinimas lošimo įstaigų vadovams greičiausiai nepalengvins išgyvenimo sunkmečiu. Kaip konkuruota anksčiau, taip bus konkuruojama ir vėliau – juk tai yra bene esminis verslo variklis, o šiais metais kova bus dar aršesnė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų