• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vos prieš keletą savaičių pasirodęs plataus vartojimo prekių kainų ir akcijų paieškos bei palyginimo portalas PriceOn.lt, sulaukė agresyvaus prekybininkų pasipriešinimo. Prekybos tinklai trukdo vartotojams rinkti informaciją apie įvairių prekių kainas, nors Lietuvos įstatymai nedraudžia to daryti.

Vos prieš keletą savaičių pasirodęs plataus vartojimo prekių kainų ir akcijų paieškos bei palyginimo portalas PriceOn.lt, sulaukė agresyvaus prekybininkų pasipriešinimo. Prekybos tinklai trukdo vartotojams rinkti informaciją apie įvairių prekių kainas, nors Lietuvos įstatymai nedraudžia to daryti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos centrų klientai neatsargiai naudodamiesi išmaniuoju telefonu apsipirkimo metu gali nemaloniai nustebti – šis elgesys gali užrūstinti apsaugos darbuotojus ir kliento bus paprašyta nustoti naudotis telefonu arba išeiti iš prekybos tinklo teritorijos.

REKLAMA

„Tikėjomės, kad sulauksime šiokios tokios reakcijos, bet tas pasipriešinimas, koks yra dabar, pranoko visus lūkesčius. Vos mūsų darbuotojui nuskanavus prekę, prisistato apsaugos, administracijos darbuotojai ir grąsina įvairiomis sankcijomis, teismais“, - sakė UAB „PriceOn“ direktorius Jurij Laneckij.

REKLAMA
REKLAMA

Paprastai prekybos centrai prisiedengia savo vidaus taisyllėmis. Tačiau Lietuvos teisė numato, kad prekybos centras nėra privati teritorija, o vieša vieta. Tai įtvirtina konstitucija ir informacijos rinkimas negali būti ribojamas nesant tai nustatančių įstatymų.

Anot J. Laneckij, prekybininkai ne tik, kad negali riboti informacijos, bet ir turi padėti vartotojui informaciją apie kainas surinkti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„PriceOn“ atstovai susidūrė ir su melagingais parodymais – apsaugos darbuotojai policiją informuoja apie nebuvusius grąsinimus ir veiksmus. Pastebėta, kad agresyviau reaguoja parduotuvės, kurios yra labiau nutolusios nuo prekybos centro administracijos.

REKLAMA

Lietuva egzamino neišlaikė

Lietuvos Nacionalinės Vartotojų Federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė sako, kad konkurenciją prekybos sistemoje stipriai veikia pačių vartotojų žinios.

Toks projektas kaip „PriceOn“, anot jos, taupo pirkėjų laiką ir gina varotojų interesus.

„Tai yra pirmas kartas, kaip verslas ateina ginti vartotojų interesų“, - sakė ji, primindama, kad vartotojų teisių įstatymas sako, kad vartotojas privalo gauti išsamią informaciją apie įigyjamas prekes. Tačiau konkurencija tarp prekybininkų kainų ir prekybos skaidrumą padarė sunkiai pasiekiamą.

REKLAMA

Bus siekiama į kainų viešinimą įtraukti pačius prekybininkus. Varotojų teisių tarnyba į oficialų kreipimąsį atsakė patvirtinimu kad informacijos ribojimas vartotojams yra neteisėtas ir jokiais teisė aktais nepagrįstas. PriceOn.lt pradėdama savo veiklą jau kvietė prekybos tinklus bendradarbiauti, tačiau iniciatyvos vartotojams informaciją pateikti nesulaukė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu vyksta derybos su PC "Rimi" ir "Maxima". Kiti prekybos centrai prjekto pasiūlymus griežtai atmetė.

Projektas „PriceOn“ buvo kuriamas užsienio rinkai, o Lietuva pasirinkta kaip „starto“ vieta jo išbandymui. Susidūrus su sunkumais, projekto kūrėjai baiminasi, kad milijono litų vertės investicijos gali neatsipirkti. Anot UAB „PriceOn“ direktoriaus, projekto gyvavimas Lietuvoje įmanomas tik tuo atveju, jei bus surasta užsienio rinka, kurios dėka investicijos atsipirktų.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų