• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakar jachta „Lietuva“, vadovaujama kapitono Stepono Kudzevičiaus, ilgam paliko Klaipėdos uostą. Jos kursas - Liverpulis (Didžioji Britanija), kuriame startuos didžiųjų burlaivių regata „The Tall Ships Races“.

REKLAMA
REKLAMA

Šeštadienį Kruizinių laivų terminale buvo surengtos jachtos „Lietuva“ palydėtuvės. Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius pranešė džiugią žinią, jog Klaipėdos savivaldybė ir Finansų ministerija per pusę ketina finansuoti naujo stiebo įsigijimą. Klaipėdos jūrinių buriuotojų klubo prezidentas Rimas Dargis linkėjo įgulai kuo geriau atstovauti Lietuvai, nors laivas senas ir išnaudojęs visas galimybes. Užvakar įgula Klaipėdos jachtklube Smiltynėje dar ruošėsi šiam ilgam žygiui - sužiūrėjo bures, „perstygavo“ stiebą.

REKLAMA

Iki Liverpulio S. Kudzevičius su „Lietuvos“ įgula plauks apie 2 tūkst. jūrmylių: ir Kylio kanalu, ir Šiaurės jūra, ir per Lamanšo sąsiaurį. Numatytas sustojimas Prancūzijos Šerburo uoste, kur bus keičiama įgula.

Liverpulyje „Lietuva“ turėtų pasirodyti liepos 17-18 d. Ten jachtos valdymą perims į šį uostą atskridęs S. Kudzevičiaus sūnus Osvaldas ir jau visą laiką vadovaus jai iki sugrįžimo į Klaipėdą. Startavusi kartu su kitais „The Tall Ships‘ Races“ dalyviais „Lietuva“ pro šiaurinę Anglijos dalį plauks apie 1000 jūrmylių į Maloi uostą. Jame vėl numatytas Lietuvos įgulos keitimas. Ten jachtą paliks ir namo grįš S. Kudzevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Iš Maloi bus plaukiama į Norvegijos fiodrus, apsižiūrima, kas sulaužyta, ką reikia keisti, o paskui - į Bergeno uostą ir stovima 4 dienas. Iš šio uosto regata startuos į Nyderlandus. „Lietuva“ apie mėnesį plauks į starto vietą ir grįš iš finišo vietos ir mėnesį dalyvaus regatoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O. Kudzevičius kartu su Lietuva šioje regatoje dalyvauja jau 5 kartą, tačiau tai pirmas kartas, kai jis neplauks viso maršruto nuo pradžios iki galo. Jis dar dvi savaites turi pasirūpinti kai kuriais „popieriniais“ reikalais, išsiųsti siuntinį su tuo, kas dar reikalinga laivui, į Liverpulį. Ne viską pavyko Lietuvoje nusipirkti, reikėjo užsakyti kitur, sulaukti, kol atsiųs.

REKLAMA

Šiame projekte dalyvauja 26 žmonės. Maždaug 80 proc. jų nėra buriavę tokia jachta kaip „Lietuva“. Apie 30 proc. įgulos sudaro merginos. Jos ne tik bus kambuze, bet dirbs ir kitus būtinus darbus.

Paklaustas, ko tikisi šiemet iš regatos, O. Kudzevičius atsakė: „Toje klasėje, kurioje mes dalyvaujame, „Lietuva“ būna vienas iš seniausių burlaivių. Nors ir sunku pasiekti, tačiau norėtųsi geresnių rezultatų. Tikslas - kad kitąmet šios regatos, kurioje paprastai būna 100 dalyvių iš 25 šalių, jachtos atplauktų į Klaipėdos uostą.“

REKLAMA

Jachtos kapitonas juokavo, jog turint tokį stiebą kaip „Lietuvos“, svarbiausia sveikiems parplauki iki namų. Jos stiebas buvo apgadintas per uraganą „Anatolijus“ ir nepakeistas iki šiol. Prieš 7 metus jį buvo galima įsigyti ir už 100-150 tūkst. Lt, o dabar jau reikia daugiau kaip 200 tūkst. Lt.

Dalia Bikauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų