„Tikrai taip, kartais klientai pasiima žurnalus iš stendų. Esame užsiprenumeravę keletą populiariausių leidinių, ir kai tik jie pasirodo, mūsų darbuotojas juos išvežioja po soliariumų centrus. Kadangi žurnalai nuolatos atnaujinami, visuomet dingsta naujausi leidiniai. Tačiau tai nėra masinis reiškinys“, – pasakoja soliariumų tinklų „Solisun“ marketingo atstovas.
Pašnekovas teigia abejojantis, kad žmonės juos pasiima netyčia. „Juk parduotuvėje netyčia varškės pakelio į rankinę neįsidedama“, – sako jis.
Soliariumų tinklo atstovo manymu, pagrindinė priežastis, kodėl žmonės pasiima žurnalus iš laukiamųjų – aukštos leidinių kainos. „Žurnalas, kuris anksčiau kainavo keturis ar puspenkto lito, dabar kainuoja daugiau kaip septynis. Pabrangimas yra labai didelis, todėl ne kiekvienas leidžia sau pirkti žurnalus, ypač žinodamas, kad galbūt tik pervers juos ar labai nedaug paskaitys“, – kalba soliariumų tinklo atstovas.
Žurnalai dingsta ir iš gydymo paslaugas teikiančių įstaigų laukiamųjų, patvirtina Vilniuje įsikūrusios odontologijos klinikos „Baldentas“ gydytojas Andrius Pocevičius. Pašnekovas sako, kad dėl šios priežasties klinika pradėjo klijuoti lipdukus su įstaigos rekvizitais.
„Kartą viena klientė net prisipažino pasiskolinusi žurnalą apie namų dekoravimo idėjas, nes jame pastebėjo jai labai naudingos informacijos“, – prisimena gydytojas.
Tuo metu LRT.lt pakalbinta Grožio studijos Vilniuje savininkė Laura stebisi žmonių polinkiu pasisavinti leidinius iš laukiamųjų – jai su tuo susidurti neteko. „Žmonės pasiima žurnalus iš laukiamųjų? Neteko girdėti. Tai gal juos tada kažkaip reikėtų pririšti“, – juokiasi moteris.
Laukiamuosiuose rimtos lektūros neskaitome
Oklando universiteto tyrimas rodo, kad žmonės labiausiai linkę pasisavinti naujus leidinius. Kaip rašopulsetoday.co.uk, naujausių lengvos pramogos ir įžymybių apkalbų žurnalų dingimo rizika yra aukščiausia, tuo metu rimtos publikacijos paprastai lieka nepaliestos.
Kaip pažymi pašnekovai, laukiamuosiuose dominuoja lengvo turinio populiarūs laisvalaikio žurnalai, kuriuose gausu fotografijų, trumpų tekstų apie Lietuvos ir užsienio garsenybes, būna keletas ilgesnių interviu. Taip pat galima atrasti žurnalų, kuriuose gausu įvairių patarimų, būsto remonto ir dekoravimo idėjų.
„Mano studijoje yra ir knygų, tačiau per visą mano studijos egzistavimo laiką knygą į rankas buvo paėmusios tik pora klienčių. Kadangi laukti savo eilės klientėms tikrai nereikia ilgai, nieko ilgesnio ir sudėtingesnio net negali pradėti skaityti“, – mintimis dalijasi grožio studijos savininkė Laura.
Tos pačios nuomonės laikosi ir odontologijos klinikos gydytojas A. Pocevičius. Pašnekovas pastebi, kad žurnalai, kuriuose daug ilgų tekstų, laukiamajame populiarumo nesulaukia, nes pacientams savo vizito gydytojo kabinete ilgai laukti netenka.
Savo ruožtu soliariumų tinklo atstovas pažymi, kad jų paslaugomis dažniau naudojasi jaunesnė auditorija, kuriai rimtesni politikos ar ekonomikos leidiniai nėra labai įdomūs: „Mūsų auditorija jaunesnė, ir jaunimas galbūt, deja, nelabai domisi rimtomis politikos, ekonomikos temomis.
Paprastai žmonės, laukdami savo eilės, tiesiog perverčia žurnalus, peržvelgia antraštes. Susidomi turbūt nebent labai skambia antrašte, įdomiu įvykiu ir paskaito daugiau.“