Jei manote, kad iliustracijoje matote klasikinį „Porsche 911“ modelį, tuomet suklydote. Tai „RUF CTR Yellowbird“, greičiausias praėjusio amžiaus 80-ųjų metų superautomobilis. „Porsche 911“ šalia jo – tai tik dailus ir greitas žaisliukas turčiams, o „RUF CTR Yellowbird“ garsėjo fantastiškomis dinaminėmis savybėmis ir itin dideliais reikalavimas vairuotojo kompetencijai.
Praėjusio amžiaus 80-ųjų metų antroje pusėje dėl greičiausio superautomobilio vardo kovėsi tokie grandai, kaip „Porsche 959“ ir „Ferrari F-40“, bet visų nuostabai jiems nosį nušluostė Aloiso Rufo jaunesniojo (Alois Ruf Jr) nedidelė firma.
Tai „RUF CTR Yellowbird“, greičiausias praėjusio amžiaus 80-ųjų metų superautomobilis. (nuotr. Gamintojo)
„RUF“ nėra automobilių pertvarkymo ir puošybos (vadinamojo „tiuningo“) kompanija. Visi šios firmos pagaminti automobiliai turi savo VIN kodą, taigi, tai yra savarankiškas automobilių gamintojas. Ruošiant „RUF CTR Yellowbird“ iš „Porsche“ buvo perkami tik 911-ojo modelio kėbulai, kuriuos firmos specialistai itin stipriai perdirbdavo. O po variklio dangčiu šiame monstre buvo įkurdintas šešių cilindrų opozicinis 3,4 litro darbo tūrio variklis su dviem turbokompresoriais. „Porsche 911 Carrera“ motoro pagrindu sukurtame variklyje buvo panaudotos uždegimo ir kuro tiekimo sistemos iš „Porsche 962“ lenktyninio prototipo. Taigi, tais laikais buvę įspūdingi 469 „arkliai“ ir 553 Nm sukimo momentas jau nestebina.
Kadangi daug automobilio kėbulo detalių buvo pagaminta iš kevlaro, geltonasis monstras buvo net 200 kg lengvesnis už „tolimą giminaitį“ – „Porsche 911 Carrera“. Per pirmuosius bandymus „Geltonosios paukštės“ spidometro rodyklė iškart šoktelėjo gerokai virš 300 km/h ribos, o netrukus Italijos Nardo trasoje buvo užfiksuotas absoliutus šio automobilio greičio rekordas – 342 km/h greitis. Galingų kompanijų sukurti „Porsche 959“ ir „Ferrari F-40“ įveikti buvo be didesnio vargo. Šiame fone įsibėgėjimas iki 100 km/h greičio tik per 4 sekundes jau nieko nestebino.
„RUF CTR Yellowbird“ garsėjo fantastiškomis dinaminėmis savybėmis ir itin dideliais reikalavimas vairuotojo kompetencijai. forocompetition.com nuotr.
Išvis buvo pagaminti 23 „RUF CTR Yellowbird“, tuomet toks automobilis kainavo 223 tūkst. JAV dolerių. Taigi, šis aparatas buvo prieinamas toli gražu ne kiekvienam vairuotojui. Tačiau kiekvienam turtuoliui šis monstras ir netiktų. „RUF CTR Yellowbird“ pasižymėjo itin stipriu ir nenuolankiu charakteriu. „Geltonoji paukštė“ vairuotojui neatleisdavo net ir mažiausių klaidų, suvaldyti ją galėjo tik išrinktieji.
Vienas iš tokių asų – artimas Aloiso Rufo jaunesniojo bičiulis Stefanas Roseris (Stefan Roser). Tikra legenda tapo 1989 metais nufilmuotas reportažas, kuriame Stefanas Roseris Niurburgringo Šiaurinėje kilpoje iš „Geltonosios paukštės“ išspaudė beveik viską, ką galėjo parodyti įnoringoji mašina. Mūsų skaitytojams rekomenduoju vaizdo siužetą peržiūrėti iki pabaigos. Tuomet pamatysite, kad šis pašėlęs vairuotojas, posūkius daugelyje trasos vietų įveikiantis su giliu valdomu slydimu, per filmavimą važiavo net be lenktynininko kostiumo ir apavo, o vilkėdamas kasdieniais džinsais ir teniso marškinėliais...