Rosita Čivilytė – ne tik scenos senbuvė, tačiau ir viena populiariausių vokalo pedagogių Lietuvoje. Dainavimo ji moko ne vieną žinomą atlikėją. Būtent jai galima dėkoti už užtikrintą du kartus Lietuvos atstovu „Eurovizijoje“ tapusio Donato Montvydo vokalą. Jos pamokas lanko ir jauniausia šių metų nacionalinės atrankos finalistė Paula. Visgi konkurso favoritu pedagogė laiko ne ją.
„Man daug tenka dirbti su jaunimu, tad palaikau juos visus. Ypatingai tuos, kurie yra veržlūs, norintys ir nebijantys dirbti, atrandantys tam laiko. Ne tuos, kurie tiesiog panoro pasilinksminti, „atvarė į teliką“ ir pasiėmė tą šlovės akimirką, tikėdamiesi, kad tai padės ateityje. Viskas matosi – kas dirba, o kas turi kitų tikslų. Visgi „telikas“ yra toks dalykas, jis suteikia labai daug šlovės, už kurią ateityje gali tekti brangiai mokėti. Aš norėčiau išskirti „Fusedmarc“ vokalistę. Anksčiau nežinojau apie jos egzistavimą. Matosi, kad tai nėra vienadienis padainavimas. Tai yra prigimtinai žmogui duota dovana. Akivaizdu, kad įdėta ir daug darbo. Matyt, kažkur ilgai pasislėpusi plušo. Viskas išgyventa, labai organiška ir tikra. Neatsilieka ir Kotryna Juodzevičiūtė. Ji yra vulkanas, žemė ir dangus viename. Be galo profesionali. Paula... galima ginčytis dėl dainos, bet kad ji žavi ir eis į priekį ne tik Lietuvoje, akivaizdu. Taip pat ir Gabrielius Vagelis“, – vardija moteris.
R. Čivilytė prisipažino, kad sunerimti ją privertė Aistės Pilvelytės pasirodymas. „Man truputį gaila. Ir daina gera, ir ji nuostabi moteris. Bet kažkas tarp jos ir atlikimo nekomunikuoja. Jaučiasi nestabilumas. Dėl ko šiek tiek yra baisu kalbėti apie pasirodymą pasauliniu mastu. Aš Aistę labai myliu ir linkiu sėkmės. Visgi vokalas visada priklauso nuo intuicijos, emocijos, charakterio. Jeigu žmogus blogai jaučiasi, dainuojant iš karto girdisi. Ir aš pati kiek kartų esu sau sakiusi – jei prislegia bloga nuojauta, nesėkmės ar praradimai, geriau į sceną iš viso nelipti. Prarandamas stabilumas. Balansas – mano šūkis. Visi to turi mokytis. Nežiūrint į tai, ar esi scenos naujokas, ar profesionalas, toks kaip Aistė“, – tikina vokalo pedagogė.
Stipraus lyderio šiemet „Eurovizijoje“ R. Čivilytė tikina nematanti. „Būdavo, kad Donatas Montvydas ateina, viską nušluoja ir, nesukeldamas niekam abejonių, nužengia nuo scenos su vėliava. Jis lyderis. Žmogus, kuris bet kuriame pasaulio krašte susitvarkys su bet kokia užduotimi. Nes nuolat pluša, myli muziką, o muzika myli jį. Donatas kiekvieną dieną tame gyvena. Aš labai nustebčiau, jei kažkas pasakytų, kad jis visą mėnesį negalvojo apie muziką“, – nuomone dalijasi R. Čivilytė.
Muzikos prodiuseris Lukas Pačkauskas, paklaustas apie atrankos favoritą, regis, jau buvo paruošęs atsakymą. Didžiausios jo liaupsės skirtos vienai grupei.
„Negalėčiau pasakyti, kas yra lyderis. Kova apylygė. Finale turbūt visi per galvas versis – ne tik ragai degs. Tačiau aš labai norėčiau, kad į „Euroviziją“ važiuotų „Fusedmarc“. Po paskutinio etapo jie mane galutinai užbūrė. Nieko ypatingo ant scenos nevyksta, kad galėtume tai pavadinti įspūdingu šou. Tačiau ir pati vokalistė, ir daina labai veikia. Man patinka, kad ji kitokia. Kiek žinome paskutines „Eurovizijos“ tendencijas, yra populiaru eksperimentuoti. Manau, kad tai būtų gera proga mums save išbandyti. Vokalistė spinduliuoja žiauriai gera energija. Žiūri ir daugiau nereikia jokių fejerverkų. Kartais to šarmo ir užtenka. Kiti atlikėjai bando sudominti vizualizacijomis, šokėjais. Tokių „Eurovizijoje“ bus daug. Tačiau pagalvojus apie tai, kad tai iš tiesų yra dainos ir pirmo įspūdžio konkursas, manau, kad „Fusedmarc“ vokalistė turi kažką tokio originalaus, ką turi ir Loreen. Labai charizmatiška“, – užtikrintai kalba L. Pačkauskas.
D. Montvydo ir kitų garsių atlikėjų prodiuseris Martynas Tyla kalba kategoriškai. Vos išgirdęs klausimą apie šių metų favoritus, rėžė: „Lyderių nėra“.
„Mes turbūt ir dainos tokios neturime, kuri išsiskirtų. Tik dar geriau – mums suteikiama galimybė pasidžiaugti intriga, kas gi keliaus į „Euroviziją“. Gaila, kad vienas kūrinys jau iškrito. Tai yra Sasha Song. Antroje vietoje – Greta Zazza. Trečioje – Paula. Trys šiuolaikiški kūriniai, kurie tikrai gali skambėti radijo stotyse. Manau, kad šios dainos puikiai atstovėtų už šalį pasauliniame lygyje. Visų kitų aš irgi tikrai nemenkinu. Visi savotiškai įdomūs, neblogi. Tačiau reikėtų būti realistams. Tiesiog visada reikia žinoti, koks tikslas ir kokio rezultato yra tikimasi.
M. Tyla nedvejoja, svarbiausia „Eurovizijoje“ ne vokalinės galimybės ar charizma, o daina: „Absoliučiai. Pirmoje eilėje – kūrinys. Daugiau nėra ką kalbėti“ .