Snieguotą ir žiemiškai šaltą penktadienio vakarą susirinkusieji Nacionalinėje Dailės galerijoje tiesiogine to žodžio prasme kaito: iš jaudulio, iš nekantrumo, iš susižavėjimo, o kai kurie – ir iš nepasitenkinimo. Čia, meno kupinose erdvėse, visuomenei buvo pirmą sykį parodytas bene vienintelio mados konkurso Lietuvoje „Injekcija“ finalas, kurio nugalėtojams atiteko „kelialapiai“ į pavasarį vyksiančią „Mados Infekciją“.
Į išties iškilmingą renginį susirinko ne tik tikrojo mados pasaulio grietinėlė, žymūs dizaineriai, bet ir Vilniaus Dailės akademijos dėstytojai, pramogų pasaulio atstovai. Netrūko ir svečių iš užsienio, mat pirmąkart „Injekcija“ tapo tarptautiniu konkursu.
Savo kolekcijas pristatė penkiolika jaunųjų dizainerių iš Lietuvos, Rusijos, Estijos ir Vokietijos. Iki šiol trejus metus jaunieji dizaineriai pristatinėjo po tris modelius, tačiau šiemet jiems teko parengti net penkis. Taigi, kone tris valandas susirinkusieji galėjo apžiūrinėti jaunų kūrėjų darbus.
Tarp šių buvo ypač talentingų ir sugebėjusių sužavėti publiką parodę jau patį pirmąjį modelį. Viena tokių buvo Londone gyvenanti ir besimokanti dizainerė Milda Čergelytė, pristačiusi kolekciją „FTRBT0000“ („fotorobot“). Šiek tiek vampyriški modeliai, puošti įvairiai supintais plaukais bei įvairiomis priklijuojamomis detalėmis, pavyzdžiui, lūpomis su cigarete.
Mildos Čergelytės kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Dar viena dizainerė, sužavėjusi susirinkusią publiką, buvo Ieva Užkurataitė, kurios kolekcija pavadinta „Siūlai iš širdies“. Itin moteriška, primenanti pačias gražiausias pasakas, ryški, blizgi – taip keliais žodžiais būtų galima apibūdinti nuostabius jaunosios kūrėjos darbus.
Ievos Užkurataitės kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Plojimų sulaukė ir Ieva Daugirdaitė, kurios kurti drabužiai buvo puošti... žmogaus kūno dalimis. Na, ne visai jomis – tik jų atvaizdai. Tačiau siauros kelnės su daugybę žmogaus ausų, palaidinė, kurios nugaroje – kelios bambos, lūpomis nubertas švarkelis atrodė išties išradingai. Be kita ko, jaunosios kūrėjos kolekcija pasižymi ir itin griežtomis, aiškiomis drabužių linijomis, kirstais kampais.
Ievos Daugirdaitės kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Daugybę liaupsių išgirdo ir kolekcijos „I met a woman that never age“ autorė Marija Popadničenko, studijuojanti Italijoje. Jos kolekcijoje bene labiausiai akį traukė stambios siuvinėtos aplikacijos ir natūralios medžiagos, „nerėkiančios“ spalvos.
Marijos Popadničenko kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Nuostabią kolekciją „Palicieli“ pristatė Vitalija Malyško. Surankiojusi visus įmanomus žalios spalvos atspalvius kūrėja pristatė vyriškų drabužių, kombinezonų liniją. Akį traukė ne tik užuominos į lakūnus, bet ir „kraujas“ ant modelių veidų, blauzdinės, užmautos ant viršutinių drabužių, ir savotiškos „kiauros“ kojinės.
Vitalijos Malyško kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Itin moterišką, spalvingą ir žaismingą kolekciją pristatė Estijos atstovės Ingrida Paats ir Heli Haav. Šiek tiek primenanti pasakas ir fėjas, išsiuvinėta karoliukais „Insettos inspirados“ patiko ne vienai dailiosios lyties atstovei.
Ingridos Paats ir Heli Haav kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
„Lieblinsstuck 2“ – taip pavadinta Vokietijos atstovės Arezu Daemi miestietiško stiliaus kolekcija, kurioje vyrauja pilki tonai. Žavi detalė – nors medžiagos, iš kurių siūta kolekcija, itin lengvos, žvelgiant į drabužius savaime išryškėja geometrinės detalės.
Arezu Daemi kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Daugiausiai aikčiojimų, susižavėjimo šūksnių ir plojimų sulaukė estės Kristel Kuslapuu kurti drabužiai. Dizainerė visą savo konkursinę kolekciją, skirtą ir vyrams, ir moterims, numezgė. Daugeliui ši kolekcija pasirodė ypač seksuali, žaisminga ir jauki. Žavia kolekcijos detale tapo šalikai iš į kasas supintų megztų pynių.
Kristel Kuslapuu kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Plojimų sulaukė ir vokiečių Astrid Grosser bei Gerti Heinrich kolekcija „Blau“: lengvos medžiagos, kontrastingos spalvos, modeliai uždengtais veidais – įvairūs dryžiai, linijos, raštai, tarsi „nutekėjusios“ spalvos.
Astrid Grosser bei Gerti Heinrich kolekcijos modelis (Balsas.lt/Ruslanas Kondratjevas)
Galiausiai po 15 jaunųjų dizainerių darbų pristatymo, konkurso komisija, kurią sudarė Giedrius Paulauskas, Vitalis Čepkauskas, Agnė Kuzmickaitė, Nijolė Adomonytė, Sandra Straukaitė, gerą pusvalandį bandė nuspręsti, kurie verčiausi „kelialapių“ į „Mados infekciją“, vyksiančią pavasarį. „Išrinkome keturis nugalėtojus vietoje trijų – čia labai daug talentingų ir stiprių kūrėjų, tad buvo labai sunku apsispręsti“, – sakė S. Straukaitė.
„Mados infekcijoje“ kovo 24-26 dienomis teisę pristatyti savas kolekcijas gavo Milda Čergelytė, Marija Popadničenko, Kirsten Kuslapuu ir Astid Grosser bei Gerti Heinrich kūrybinis duetas „Grosser Heinrich“.