Pripažinimo makiažo versle sulaukusi moteris savo patirtį noriai perduoda ir kitiems: dėsto teoriją, rengia seminarus ir makiažo pamokas įvairiose šalyse, įkūrė makiažo studiją ir mokymų klasę Vilniaus centre.
Be visos šios veiklos Vidaja savo darbais ir fantazija dalijasi internetiniame tinklaraštyje „Grimo kambarys“. Jame specialistė supažindina su naujausiomis tendencijomis ir vaizdiniais jų pavyzdžiais, kuriuos kuria modeliams, žymioms Lietuvos moterims ar įprastoms klientėms.
Vis tik kelias svajonės link buvo ne toks lengvas, kaip daugeliui gali atrodyti...
- Šiandien klientų skaičiumi jūs nesiskundžiate. Papasakokite, kaip ir kada kilo mintis užsiiminėti makiažo paslaugomis?
- Šiuometinės veiklos nepavadinčiau verslu. Pagrindinės mano veiklos – makiažai ir vizažo mokymai. Visų pirma susidomėjau ne vizažu, o grimu, tiksliau kino grimu. Tad iš karto po mokslų įstojau į tarptautinę vizažo ir grimo akademiją, kur mokiausi vizažo, kino ir teatro grimo. Vėliau galėjau rinktis studijas Los Andžele, kino akademijoje. Bet jau studijuojant mane kviesdavo jungtis prie įvairių projektų. Tarp jų ir tuomet garsus prekės ženklas „Olialia“. Kažkur po metų pati Oksana Pikul susirado mane. Pamenu, merginų grupė norėjo pakeisti įvaizdį. Aprangos jau buvo sukurtos rock chick stiliumi. Fotosesiją kūrė vienas žymiausių fotografų – Gediminas Žilinskas. Turbūt tuomet ir įsimylėjau sceninį įvaizdį. Labai įdomu formuoti makiažu charakterį, stilių. Dar mėgstu sujungti vizažą ir grimą. Tokį variantą galima matyti ne vienus metus puošiančią Anglijos „Stargazer“, garsaus prekinio ženklo, stendą, kuris parduodamas visame pasaulyje.
- Šiuo metu makiažo specialistų sfera gana perpildyta, kas padėtų atskirti profesionalą?
- Pastebėjau, kad didieji Lietuvos miestai jau perpildyti mokymais. Tokius užsiėmimus dažnai veda niekam negirdėti vizažistai. Mokymai nekokybiški, pigūs reikmenys ir viliojanti kaina. Vos po mėnesio merginos įsivaizduoja, kad jau gali teikti paslaugą. Manau, šiam darbui reikia ne tik atsidavimo ir pašaukimo. Studijuoti tikrai yra ką. Turi gebėti atpažinti visas veido formas, odos būklę, toną, atspalvį. O kur dar atsirinkimas priemonių ir supratimas apie jų panaudojimą skirtingiems žmonėms, esant skirtingam sezonui, apšvietimui, progai. Jei atlieki klasikinius makiažus užteks ir tiek, bet meistrai kuria įvaizdį. Mokosi įvairių technikų, dalyvauja mokymuose, kosmetikos pristatymuose. Darbas su žmogumi, pajautimas, to išmokau gal po kelių metų. Bet žinau, kad ne visi to gali išmokti, tai priklauso ir nuo pačio žmogaus būdo tipo, charakterio.
- Kaip manote, kuo išsiskiriate iš kitų ir kas padėjo jums iškilti iš minios?
- Nemanau, kad makiažo specialisčių daug, yra daugiau baigusių, bet taip ir neįsitvirtinančių šioje sferoje. Man žodis „makiažo specialistas“ asocijuojasi su tam tikromis taisyklėmis, žmogaus atskleidimu, ne jo pakeitimu. Save priskiriu prie technikės, neturiu sau būdingo braižo. Žmonės kreipiasi į mane, nes žino, kad neštampuoju vieno makiažo. Dažnai žmonės nori holivudiško įvaizdžio ir tame nieko blogo nematau. Natūraliai gali atrodyti, kada dėvi džinsus, o jei puošiesi išskirtine suknele, tai kodėl negali pasipuošti išskirtiniu makiažu? Man patinka eksperimentuoti, dauguma mano klienčių taip pat.
- Kokius didžiausius pliusus ir minusus išskirtumėte savo darbe?
- Vizažo srityje sukuosi apie septynerius metus. Nėra sferos, kurios nebūčiau išbandžiusi. Tiek daug sričių kur galima dirbti: mada, fotosesijos, podiumas, modelių portfolio kūrimas, scena, saloniniai makiažai... Visur galima įžvelgti skirtingus pliusus ir minusus. Kiekvienai specifikai reikia skirtingų būdo savybių, žinių. Dirbant su beauty, proginiais, vakariniais, nuotakos makiažais tenka aukoti savo savaitgalius. Keltis dažnai 4 val. ryte, nes 6 val. dažyti nuotaką visiškai normalu, o kartais net ir ankščiau.
- Jūsų klienčių sąraše nemažai žinomų pramogų verslo atstovių. Ar šios moterys turi ypatingų reikalavimų? Kuo šios klientės išsiskiria nuo įprastų?
- Esu dažiusiu daug žymių moterų, ne tik šou pasaulio atstoves. Daugiausia žmonės mane atpažįsta iš darbo su „Olialia“ merginų grupe, „Sel“ grupės soliste Eleonora Sebrova, grupės „Kitokios“ narėmis Indre Burlinskaite ir Greta Lebedeva ar Monika Šalčiute. Džiaugiuosi, kad visada turiu šimtą procentinį pasitikėjimą ir jokių ypatingų reikalavimų nesulaukiu. Įprastų, paprastų klienčių nebūna. Visos ypatingos, nes patiki savo išvaizdą man.
- Kokie klienčių prašymai yra dažniausi, kaip lietuvaitės pageidauja atrodyti šiuo metu?
- Kadangi dirbu sostinėje, gana europietiškame mieste, labai jaučiu įvairių kultūrų įkvėpimą. Žmonės mėgsta subtilų, elegantišką įvaizdį ar įkvėpimo semiasi iš prancūziškų žurnalų. Daugelis žavisi ir maskvietišku stiliumi. Kuomet makiažai yra ypač ryškūs, derinami spalviškai prie aprangos. Tikrai nekalbu apie žydrus šešėlius ir rožinį lūpdažį. Yra daug skoningų artistų iš Rusijos. Užtenka pasižiūrėti garsiausių šalies vizažistų darbus ir jūs suprasite. Pavyzdžiui, Goar Avetisyan. Jaunosios klientės dažniausiai atsiverčia „Instagram“ paskyrą, kuriuose žavisi amerikiečių darbais: Scott Barnes, Mario Dedivanovic. Na, ir žinoma populiarūs išlieka libanietiški, arabiški makiažai.
- Kaip bendrai vertinate lietuvaičių skonį? Kuo mūsų tautietės išskirtinės? Ar keičiasi grožio ir jo puoselėjimo suvokimas?
- Negalėčiau nupiešti lietuvaitės portreto. Tuo ir įdomios mes, esame labai skirtingos. Keičiasi grožio supratimas ne tik pas mus, bet ir visame pasaulyje. Nebelieka griežtosios mados. Atsiminkime 50-uosius ar 60-uosius, kuomet visos atrodė labai panašiai, o statusą galėjai greitai suprasti pagal rūbų, kosmetikos, parfumerijos kokybę. XX-asis amžius buvo nuostabus, iš kurio mes visi semiamės įkvėpimo. Tad visi gali būti individualūs, rinktis stilių, koks tik patinka. Galbūt po truputį bandome atsisukti į natūralumą: rūpintis savo oda, žiūrėti, ką tepame ant savo odos, juk tai keliauja į mūsų organizmą, o likučiai į aplinką. Daugelis kosmetikos gamintojų vis dar testuojasi ant gyvūnų. Džiaugiuosi, kad Europoje uždrausti tokie testavimai, bet pasitaiko prekinių ženklų, kurie tai daro kitose šalyse. Žmonės, tampa atsakingesni dėl savo pasirinkimų.
- Ne paslaptis, kad grožio sferoje iki šiol išlieka populiarios priaugintos blakstienos, permanentinis makiažas ir priauginti nagai. Kaip manote, ar šioms procedūroms dar ne laikas nykti? Kokias alternatyvas pasiūlytumėte?
- Manau, kad tikrai dažnai piktnaudžiaujame šiais dalykais. Pasirenkame sau per ryškius variantus. Juk, mes, daugelis lietuvaičių esame šviesios. Gaila, bet dažnai matau, kaip merginos save pasendina ar net suteikia piktumo bruožą. Kai tau dar nėra trisdešimties galbūt skoningas išryškinimas ir prideda moteriškumo, bet po trisdešimties prisideda ne keli meteliai.
Permanentinį makiažą siūlyčiau keisti manualine mikro pigmentacija. Jis išnyksta po metų ar kelių, pigmentai ypač natūralių spalvų, nežaliuoja ir nemėlynuoja. Bet vis dėlto siūlyčiau atsakingai rinktis meistrą ir nesivilioti žodeliais „natūralu, išnyksta su laiku“. Ši procedūra yra atliekama adatėlėmis, nors jos ir plonesnės, bet pasitaiko kuomet mažai praktikos turintys meistrai pažeidžia plauko svogūnėlius, tad plaukeliai kartais net nebeatauga nuo pažeidimo.
- Ar atėjęs pavasaris turi išskirtines tendencijas, kurias būtų naudinga žinoti? Kokios prognozės skiriamos merginų pamėgstam veido kontūravimui?
- Niekada nesiūlau aklai sekti tendencijų. Mada jau seniai mūsų nebeformuoja, kiekvienas kuriame savą stilių patys. Bet be abejonės parduotuvėse išvysite naujienų: Cushion formulės pudrą, kurią sukūrė korėjiečiai – ji ypač natūraliai atrodo ir saugo odą bei ją drėkina, taip pat aliejukai, geliai, kurie suteikia švytėjimo efektą. Matines kompaktines pudras galime keisti glow pudromis, kurios neturi blizgučių, bet palaiko natūralų odos spindesį, kažkiek sugeriant odos riebumo perteklių.
- Kokios yra didžiausios makiažo klaidos, kurių šiukštu nereikėtų kartoti?
- Prastas odos tono ir atspalvio pagrindo pasirinkimas ir, žinoma, bruožų nutamsinimas. Kiekviena moteris turėtų mokėti lengvai pasiryškinti savus bruožus, o vėliau mokintis įmantrių technikų. Pirma, mes nubrėžiame kontūrus, o tik vėliau renkamės kuom užspalvinti, o ne atvirkščiai.
- Ką kiekviena save gerbianti moteris privalo turėti kosmetinėje?
- Moteris neprivalo turėti kažkokio tai rinkinio. Atsimenant prancūzes, kurios labiausiai pamišusios ne dėl makiažo, o dėl odos priežiūros, jos mažai naudojasi ar nešiojasi kosmetikos. Viena galbūt norės pasirinkti raudoną lūpdažį, kita – skaistalus. Žinoma, mes turėtumėme spręsti problemas, o ne jas maskuoti. Bet jei yra poreikis, kiekviena išsirinks individualiai. Jei oda blizga – kontroliuojančią priemonę, kita – paakių maskuoklį, kas nori koreguoti formas galbūt – lūpų pieštuką. Tad siūlau vieną kontroliuojančią priemonę ir kita akcentinę, kaip raudoną lūpdažį ar juodą pieštuką. Tokiu būdu skoningą makiažą akimirksniu paversite vakariniu variantu.