Jungtinių Amerikos Valstijų valstybės departamentas išleido 630 tūkst. JAV dolerių per dvejus metus, kad surinktų kuo daugiau gerbėjų „Facebook“ socialiniame tinklapyje.
Tai atskleidė nepriklausomos priežiūros institucijos pateikta ataskaita. Buvo atlikta išsami įstaigos išlaidų analizė, kuri ir atskleidė, kad siaučiant ekonominei krizei departamentas sugebėjo naudoti lėšas nebūtiniausioms reikmėms.
Ataskaita atskleidė, kad dvi reklamos kampanijos buvo surengtos 2011 ir 2012 metais. Bendra joms išleista suma siekė 630 tūkstančių JAV dolerių. Jomis buvo siekta pritraukti kuo daugiau užsienio piliečių dėmesio „Facebook“ socialiniame tinklapyje, surenkant kuo daugiau gerbėjų Valstybės departamento profilyje esančiuose 4 teminiuose puslapiuose.
Kaip teigiama ataskaitoje, daugelis institucijos darbuotojų kritikavo tokias kampanijas, nes net surinkus daug gerbėjų daugelis tik kartą apsilankys departamento „Facebook“ profilyje, todėl apčiuopiamo rezultato tokios priemonės neduos.
Nors 4 teminiai puslapiai, administruojami Tarptautinių informacinių programų biuro, kovo mėnesį jau turėjo 2,5 milijono gerbėjų, tik 2 procentai aktyviai lankėsi juose. Valstybės departamento atstovė spaudai Jen Psaki teigė, kad į ataskaitą yra žiūrima rimtai ir daugelis joje pateiktų rekomendacijų bus įgyvendintos iki naujų fiskalinių metų pradžios, tai yra šių metų spalio.
Išlaidos internetinei reklamai po ataskaitos sumažėjo iki 2500 JAV dolerių per mėnesį, o tai, pasak atstovės spaudai, leidžia pasiekti viso pasaulio auditoriją ir su ja bendrauti. Valstybės departamentas tikina, kad socialiniai tinklapiai suteikia galimybę pasiekti labai plačią auditoriją, tačiau institucijos pareigūnai vis dar bando atrasti, kokiu būdu geriausia panaudoti „Facebook“ ir „Twitter“ tinklapius tarptautinėje diplomatijoje.