• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjunga ir Kinija sutarė pradėti derybas dėl kiniškų elektromobilių minimalių kainų nustatymo, kurios galėtų pakeisti praėjusiais metais ES įvestus muitus, pranešė Europos Komisijos atstovas.

Europos Sąjunga ir Kinija sutarė pradėti derybas dėl kiniškų elektromobilių minimalių kainų nustatymo, kurios galėtų pakeisti praėjusiais metais ES įvestus muitus, pranešė Europos Komisijos atstovas.

REKLAMA

Europos Komisijos prekybos komisaras Marošas Šefčovičius šia tema kalbėjosi su Kinijos prekybos ministru Wang Wentao, ir abi pusės sutarė pradėti vertinti minimalių kainų mechanizmo galimybes, patvirtino EK atstovas. Tuo tarpu Kinijos prekybos ministerija savo pareiškime nurodė, kad derybos pradedamos nedelsiant.

Anksčiau M. Šefčovičius yra sakęs, kad bet minimalios kainos nustatymas turėtų būti toks pat veiksmingas ir įgyvendinamos kaip ir dabar taikomi ES muitai.

Ankstesniais atvejais ES tokio tipo susitarimus yra taikiusi tik specifinėms prekėms, o ne masinėms gamybos produktams, tokiems kaip automobiliai. Europos Komisija anksčiau yra nurodžiusi, kad fiksuoto minimalios kainos mechanizmo nepakaktų siekiant neutralizuoti nesąžiningą konkurenciją, kurią sukelia valstybės subsidijos Kinijos automobilių pramonei.

Praėjusių metų spalį ES padidino muitus kiniškiems elektromobiliams iki 45,3 proc., tačiau tiek Briuselis, tiek Pekinas iškėlė idėją šiuos muitus panaikinti mainais į vadinamuosius „kainų įsipareigojimus“ – susitarimus dėl minimalių kainų.

Europos Komisija yra pareiškusi, kad yra pasirengusi toliau derėtis dėl alternatyvų muitams. Šiuo metu taikomi papildomi muitai siekia 17 proc. BYD elektromobiliams, 18,8 proc. – „Geely“, ir net 35,3 proc. – SAIC gaminiams (SAIC valdo „MG“, kuris šiuo metu yra populiariausias kiniškas prekės ženklas Europoje). Visi šie muitai taikomi papildomai prie standartinio 10 proc. muito automobilių importui ES.

REKLAMA
REKLAMA

Šios derybos, kurias galima laikyti bandymu nutraukti užsitęsusį prekybinį konfliktą, vyksta metu, kai JAV prezidentas Donaldas Trumpas įsivėlė į prekybos karą net su artimiausiais savo prekybos partneriais, įskaitant ES ir Kiniją.

Kaip atsakomąją priemonę Pekinas pernai įvedė baudžiamuosius muitus prancūziškam konjakui, o tai skaudžiai atsiliepė pardavimams antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje. Kinija yra svarbi rinka pasaulio prekės ženklams, tokiems kaip „Hennessy“, „Rémy Cointreau“ ir „Pernod Ricard“.

REKLAMA

Vokietijos VDA sveikina derybas: „Muitai – klaida“

Vokietijos automobilių pramonės asociacija (VDA) pasveikino ES ir Kinijos derybų pradžią, pavadindama taikomus muitus „klaida“ ir ragindama rasti derybinį sprendimą.

„Nepriklausomai nuo dabartinių pasaulio įvykių, būtina diskutuoti apie tai, kaip mažinti kliūtis ir iškraipymus tarptautinėje prekyboje, o ne kurti naujas“, – teigiama VDA paskelbtame pranešime.

Vokietijos automobilių gamintojai, pernai Kinijoje realizavę trečdalį visų savo automobilių, prieštaravo muitų įvedimui, baimindamiesi prekybos konflikto su antra pagal svarbą šalimi partnerė po JAV.

REKLAMA
REKLAMA

Remiantis rinkos tyrimų bendrovės „Dataforce“ duomenimis, kinų gamintojų automobilių pardavimai Europoje vasarį augo 64 proc. ir siekė 38 902 vienetus.

Tuo metu kiniškų elektrinių automobilių, kuriems taikomi naujieji muitai, pardavimai krito 3,4 proc. iki 11 116 vienetų, nors bendra elektromobilių paklausa Europoje augo net 26 proc.

Tuo tarpu kiniškų, iš tinklo įkraunamų hibridų (PHEV), kuriems ES papildomi muitai netaikomi, pardavimai šoktelėjo net 321 proc. ir vasarį pasiekė 4 744 vienetus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų