Naujojoje vieno iš mados gigantų kolekcijoje lietuviams neįprasti vaizdai – modeliais tapo LGBT+ bendruomenės nariai, apkūnūs vyrai su trumpikėmis. Tai, kad kuriamos rūbų linijos, remiančios LGBT+ bendruomenę, o reklamose ir žurnalų viršeliuose vis daugiau apkūnių žmonių dizainerio Aleksandro Pogrebnojaus nestebina.
„Kadangi tai didelės korporacijos, žiūri, kas dabar populiaru. Dabar pas mus visi tapo geriečiais. Visi tolerantiški. Neduok tu Dieve, ką nors pasakyk, tai tave iškart užpuls“, – sako A. Pogrebnojus.
Reklamose ar žurnaluose, anot dizainerio, vis vien dominuoja standartiškai gražūs, tobulo kūno žmonės, o mados gigantai, nereikėtų pamiršti – verslininkai.
„Jie eina, žiūri, ką klientai perka ir kokią jie žinutę nori turėti, prisimeta geriečiais. Būtų koks nors kitas dalykas madoj, tai jie tą patį darytų“, – tikina dizaineris A. Pogrebnojus.
Dar vienoje „Calvin Klein“ reklamoje translytis dėvi liemenėlę. Mados gigantų žinia, kad jų modeliai – ir apkūnūs, ir LGBT+ nariai, pasak dizainerio, taip pat atitinka šių dienų aktualijas.
„Žinia ir yra visų tokia, kad aš esu toks unikalus ir tipo pasaulis sukasi aplink mane. Jeigu pasižiūrėjus į internetą, kas vyksta „Instagram‘e“, visi pas mus pasidarė gražūs“, – teigia dizaineris.
Ir tai, pasak A. Pogrebnojaus, nėra blogai. O tai, kad Lietuvoje yra dar daug žmonių išvaizdos stigmatizavimo liudija net parduotuvėse esantys manekenai.
„Dabar vasara. Bikinio parduotuvės. Būna, pavyzdžiui, modelis XXS visada ir būna šalia lyg ir stambesnio dydžio modelis, kuris yra aprengiamas, pavyzdžiui, būtinai vientisu maudimuku, dar užmetama kas nors ant jo ir panašiai. Tarsi preziumuoja, kad atskirų dalių tu negali turėti“, – pasakoja moterų informacijos centro atstovė Rugilė Butkevičiūtė.
O apie apkūnius žmones, tokiais tampančius dėl nesveikos mitybos ir žalingų įpročių prieš kelias dienas socialiniame tinkle „Facebook“ savo mintis išdėstė ir atlikėjas Vidas Bareikis.
„Stoviu eilėje ir matau kaip vidutinio amžiaus moteris, turinti akivaizdžių viršsvorio problemų pusryčiams perka riebalais aptekusią, padegusią picos bandelę. Iš rūbų ir batų sprendžiu, tai vidurinės klasės atstovė turinti darbą, šeimą (sprendžiu iš žiedo), draugus. Tokiais momentais vaizduotėje pagreitintai prasuku jos gyvenimą 40 metų į priekį. Tada jos jau nebėra. Greičiausiai cholesterolis, kraujagyslės ar širdis“, – rašė V. Bareikis.
Už tokius žodžius jis sulaukė kritikos lavinos ir atsako.
„Įdomu. Čia pavasaris taip veikia. turinio stoka ar vis gi nugalėjo tave ta „vidinė inkščianti kalė“. Viduti, rūpinkis žodžiais dainoje, o mano gyvenimą palik man. Susitvarkysiu su savo cholesteroliu ir be tavo pastabų“, – platformoje „TikTok“ vaizdo įraše, kuriame kritikuoja V. Bareikio pasisakymą, kalba vartotoja @dydisnesvarbu.
Lietuviai, pasak ekspertų, apkūnius žmones vis dar mėgsta gėdinti ir sakyti, kad žmogus savęs nemyli ir gali susirgti įvairiomis ligomis.
„Ne. Jeigu tu esi apkūnesnis, tai nereiškia, kad tu savim nesirūpini. Tai reiškia, kad tu gyveni taip kaip tu nori gyventi. Galų gale yra daug priežasčių, kodėl tu gali būti apkūnus. Nuo kažkokių ligų iki tiesiog, kad tau patinka maistas“, – teigia R. Butkevičiūtė.
Tad, pasak R. Butkevičiūtės, lietuviams dar reikia mokytis ne tik tolerancijos, bet ir išmokti nekomentuoti kito žmogaus išvaizdos.
Plačiau apie tai – vaizdo įraše straipsnio pradžioje.