„Daug keliaujame ir toks atvejis mums yra pirmas. Į priekį skridome su tuo bagažu – viskas tiko, išmatavimai, viskas. Pašalinių daiktų nebuvo. Keliaujant atgal oro uoste personalas, kuris priima bagažą, pasakė, kad bagažo negalime priimti, jis nėra pilnai sportinis bagažas ir neatitinka reikalavimų“, – sako vienas iš keliautojų Pranas Gataveckas.
Keleivių buvo pareikalauta susimokėti papildomai 125 eurus. Kodėl buvo nurodyta tokia suma, keleiviams niekas nepaaiškino. Vyras įsitikinęs, kad su keleiviais buvo pasielgta neteisingai, o į brangiausią sportinį bagažą, vyras įsidėjo kelis, kaip jis tikina, sportinius rūbus, kurie ir sukėlė visą chaosą oro uoste.
„Mes turėjome susimokėti papildomai, nes neva pridėjus prie slidinėjimo inventoriaus rūbų jis nebepatenka į sportinį inventorių. Nors jei, pavyzdžiui, įdėčiau į įprastinį bagažą slidinėjimo batus, tai tuomet tai neatitiktų reikalavimų. Tai yra užburtas ratas kai visada gali kaulyti pinigų“, – pasipiktinimo neslėpė vyras.
„Pradėjome darbą ir konsultacijas su specialistais. „Wizzair“ komentarus paskelbiau viešai, bet kokiu atveju jie parodo, kokia yra situacija ir tai yra totali sukčiavimo schema“, – sako P. Gataveckas.
Bendrovės atsakas – lakoniškas
Keleiviams „Wizzair“ pateikė oficialų atsakymą, kuriame rašoma, kad bendrovė du kartus kalbėjo su darbuotojais, kurie tikrino bagažo turinį ir nustatė, kad jame buvo ne tik sportinė įranga. Ir tokiu atveju ne sporto apranga buvo apmokestinta kaip papildomas bagažas, už kurį keleivių grupė susimokėjo. Pasak bendrovės, taisyklės leidžia visam aprangos rinkiniui būti vežamam viename bagaže, tačiau visas turinys turi atitikti sportinės aprangos kriterijus.
„Suprantame, kad gali būti neatitikimų tarp to, ką sako keleiviai, ir ką sako darbuotojai dėl to, kas buvo vežta lagaminuose. Mes tikime, kad darbuotojai tinkamai įvertino bagažo turinį ir jis pagrįstai buvo pripažintas ne tik sportiniu“, – rašoma atsakyme keleiviams.
Oficialioje „Wizzair“ svetainėje dažniausiai užduodamų klausimų skiltyje į klausimą „Ar galėsiu pasiimti ne tik slides, bet ir šalmą, batus ir pan. atsakoma: „Taip, galite pasiimti visą įrangos rinkinį, bet turite viską sudėti į vieną krepšį. Jo didžiausias svoris yra 32 kg ir nėra matmenų apribojimo. Netinkamai įpakuotos sporto įrangos vežti negalėsime“.
Taip ir lieka iki galo neaišku, ar sportiniai rūbai bus priskirti sporto įrangai, ar ne.
Situacija pasikeitė kardinaliai
Keliautojų grupę suglumino ir antžeminio lėktuvų aptarnavimo personalo elgesys Barselonoje, Ispanijoje.
„Buvo pagrindinė darbuotoja, kuri pasakė, kad keleivių nepraleistų. Kitų lagaminų jie net neatidarinėjo. Iš viso keliavo apie 65 žmonės ir ji pasakė nepraleisti visų. Iš pradžių buvo pasakyta, kad bagažas yra tinkamas, tačiau po vieno skambučio darbuotoja pakeitė nuomonę – bagažas buvo netinkamas“, – aptarnaujančio personalo elgesiu stebėjosi P. Gataveckas.
Jis teigia, kad tikrinta daugių daugiausiai keletą žmonių, todėl toks elgesys suglumino ne vieną.
„Tikrino mane tik vieną, kiek mačiau, pasakė, kad gali skristi, bet po to pasitikslino informaciją ir pasakė, kad, deja, turėsit susimokėti ir vaikinas paliko darbo vietą. Aš mačiau pačią įtampą žmogaus akyse, kad jį spaudžia vadovė. Mes manome kad tai yra afera“, – pasakoja vyras.
Buvo teigiama, kad krepšiuose buvo ne tik sportiniai reikmenys, tačiau ir apranga, kuri turėjo būti dedama į atskirą registruojamą bagažą. Dėl šios priežasties keleiviai turėjo susimokėti minėtą sumą.
„Oro uoste, registracijoje į skrydį, dirbusi moteris nusišypsojo ir pasakė: jūs turite susimokėti ir viskas, niekas neišdėstė kas, kaip ir kodėl. Sveriant bagažą ranka buvo rašomi ir braukiami skaičiai, buvo visiškas chaosas“, – pasakoja vyras.
Keliautojai šiuo metu bendradarbiauja su teisininkais. Buvo kreiptasi ir į Barselonos policiją, kuri galėtų suteikti teisę peržiūrėti tos dienos vaizdo įrašus oro uoste ir padėti lietuvaičiams aiškintis šią situaciją.
Paini situacija
Civilinės aviacijos skyriaus vedėja Virginija Žegunytė sako, kad situaciją komentuoti būtų sunku nematant visų dokumentų ir įrodymų, kaip ir už kiek buvo pirktas bagažas. Jei keleiviai viską atliko gerai, jie neturėjo būti apmokestinti antrą kartą.
„Keleiviai teigia, kad jiems buvo atsakyta, jog veža ne tokius daiktus ir jeigu tai buvo tiesa, jie neturėjo būti apmokestinti antrą kartą“, – tv3.lt sako V. Žegunytė.
Ar gali šioje situacijoje būti ir keleivių kaltės specialistė neatmeta galimybės, gali būti, kad nebuvo sužiūrėta visa galima informacija, gal buvo pasirinktas ne toks bagažas ir ne už tokią sumą – veikia labai daug faktorių, ko keleiviai tiesiog galėjo nežinoti.
„Dabar keleiviams reikia kreiptis į oficialų vežėją, jei tai nepadės – į priežiūros instituciją“, – sako V. Žegunytė.
Sulaukė baudų už bagažo mokesčius
Žemų kaštų oro bendrovės „Ryanair“ ir „Wizzair“ sulaukė baudų dėl daug pasipiktinimo sulaukusių rankinio bagažo mokesčių. Juos abi bendrovės įvedė nuo praėjusių metų lapkričio, skelbia euronews.com.
Pagal naująją tvarką keleiviai privalo sumokėti papildomai už mažus į lėktuvo salonus įnešamus lagaminus. Neapmokestinami yra tik maži bagažo vienetai, pavyzdžiui, kuprinės ir rankinės.
Tačiau tokia tvarka užkliuvo Italijos konkurencijos tarnybai, kuri ketvirtadienį dėl to skyrė 3 mln. eurų baudą „Ryanair“ ir 1 mln. eurų „Wizzair“. Tarnyba pažymėjo, kad dėl naujųjų bagažo vežimo mokesčių keleiviai turėjo papildomai primokėti nuo 5 iki 25 eurų.