Pranešama, kad Danijos automobilių dizainerio Henriko Fiskerio įkurta JAV elektromobilių gamintoja „Fisker“ atsidūrė Šiaurės Korėjos šnipinėjimo taikiklyje.
Danijos laikraštis „The Engineer“ skelbia, kad „Fisker“ 2022 m. spalį pasamdė išorinį IT specialistą, kuris teigė gyvenantis Finikse, Arizonos valstijoje.
Vis dėlto nurodytas adresas priklausė Christinai Marie Chapman, kuri kaltinama valdžiusi „nešiojamųjų kompiuterių ūkį“, leidusį Šiaurės Korėjos IT darbuotojams naudoti jos IP ir namų adresus, siekiant nuslėpti savo tikrąją tapatybę.
Chapman teigimu, Šiaurės Korėjos IT specialistai dirbo nuotoliniu būdu iš Rusijos ir Kinijos, naudodamiesi jos suteikta prieiga.
Pranešama, kad atlyginimas buvo siunčiamas Chapman adresu, o iš ten pervedamas toliau – nelegaliai dirbantiems Šiaurės Korėjos režimui lojaliems darbuotojams, taip siekiant išvengti JAV taikomų finansinių sankcijų Korėjos Liaudies Demokratinei Respublikai.
2023 m. rugsėjį Federalinis tyrimų biuras (FTB) susisiekė su „Fisker“, kuri vėliau atleido minėtą darbuotoją.
FTB perspėjo JAV įmones apie Šiaurės Korėjos šnipus, kurie prisistato kaip laisvai samdomi IT specialistai, naudodami suklastotus duomenis.
Agentūra nurodė kelis įtartinus ženklus, padedančius atpažinti tokius asmenis: vengimas pasirodyti prieš kamerą, nenoras atlikti narkotikų testą, įtartini socialinių tinklų profiliai ir pan.
Manoma, kad „Fisker“ yra viena iš apie 300 paveiktų įmonių, tarp jų – ir neįvardytas automobilių gamintojas, įsikūręs Detroite, Mičigane.
Teigiama, kad Šiaurės Korėjos režimas iš šios schemos uždirbo beveik 7 milijonus dolerių.
„Fisker“ paskelbė bankrotą
Po ilgai trukusių finansinių sunkumų, „Fisker“ 2024 m. birželį pateikė prašymą paskelbti bankrotą.
Anksčiau tais pačiais metais žlugo derybos su automobilių gamintoju – manoma, kad tai buvo „Nissan“ – dėl investicijų į „Fisker“ ir galimo bendradarbiavimo kuriant naujus elektromobilių modelius.
Tai jau antrasis Henriko Fiskerio bandymas įsitvirtinti automobilių pramonėje. 2011 m. „Fisker Automotive“ rinkai pristatė išvaizdų „Karma“ sedaną, tačiau vos po dviejų metų, 2013 metų lapkritį, bendrovė paskelbė bankrotą.
Nepaisant ankstesnių nesėkmių, jis 2016 metais vėl įkūrė naują įmonę, kuri specializavosi elektromobilių kūrimu ir gamyba.