• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įvairūs padidinto pravažumo modeliai ir toliau išlieka „karšta preke“ automobilių rinkoje. Taip, netgi ekonominio sunkmečio laikais žmonėms nori sėdėti aukščiau, įsitaisyti erdviau ir patogiau, sutalpinti daugiau daiktų į bagažinę taip pat lipti ant šaligatvių ir neužklimpti pusnyse žiemą. Būtent todėl vadinamą SUV arba krosoverio tipo modelį dabar galima rasti daugelio gamintojų siūlomoje gamoje, kone visuose segmentuose.

REKLAMA
REKLAMA

BMW koncerno, kuriam šiuo metu priklauso „Mini“ prekės ženklas, idėja labai paprasta: kodėl nepasinaudojus mažiausiam kompanijos SUV kuriama platforma (BMW X1 buvo kuriamas maždaug tuo pat metu) ir nesukonstravus mažo, stilingo krosoverio. Kaip tarė, taip padarė. Viskas buvo atlikta labai greitai – 2008 metų Paryžiaus automobilių parodoje pademonstruotas konceptas vos po dvejų metų Ženevoje jau buvo „pasiruošęs“ serijinei gamybai.

REKLAMA

Apie idėją, kilmę ir markės vertybes

Naujo modelio pristatymas nėra visiškai paprastas dalykas, kai kalbame apie tokį prekės ženklą,  kaip „Mini“. Markės istorija siekia šeštą praėusio amžiaus dešimtmetį, o nebrangus, stilingas, manevringas pirmasis modelis pasirodęs būtent tada, kai britams tokio automobilio reikėjo, į automobilizmo istoriją įeis kaip vienas iš inžinerijos genialumo pavyzdžių. Kad tai nėra tik tušti žodžiai, puikiai patvirtina faktas, kad pradėtas gaminti 1961 m., originalusis „Mini“ be esminių konkstrukcijos pakeitimų „išgyveno“ iki pat 2000 m.

REKLAMA
REKLAMA

2001 m. koncernas BMW pagaliau pristatė naujam amžiui atgimusį naująjį „Mini“. Nors automobilis gerokai ūgtelėjo ir iš transporto priemonės kiekvienam tapo labiau pasiturinčių damų (ir nebūtinai) akresuaru, esminiai bruožai buvo išlaikyti ‒ „Mini“ išliko stilingas, originalus, išsiskiriantis, taip pat dinamiškas ir puikiai valdomas. Būtent todėl žvelgiant į verslo planą, pavadintą „Countryman“, kyla didžiausi klausimai ir tenka sutikti su „Mini“ gerbėjais,  teigiančiais, kad pristatydamas tokį modelį, BMW koncernas tolsta nuo svarbiausių markės vertybių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Modelio naujienų aprašymas skamba įspūdingai: tai yra pirmas „Mini“ krosoveris, pirmas keturių durų modelis, galintis sutalpinti penkis keleivius, taip pat pirmą kartą montuojama keturių ratų pavara. Tik kitaip nei kalbant apie daugumą kitų markių, šnekant apie „Mini“,  galimybė kuo daugiau kartų panaudoti žodžius „pirmą kartą“ nebūtinai vertinama teigiamai. Žvelgiant į „Countryman“ sunku atsikratyti įspūdžio, kad su itin „liberaliu“ požiūriu į markės vertybes ir būsima gerbėjų reakcija automobilis buvo kuriamas paskubomis, idant būtų galima kuo greičiau pateikti jį rinkai, todėl organiškas „Mini“ virsmas krosoveriu (jeigu tai apskritai įmanoma), taip ir neįvyko.

REKLAMA

Didelis, bet mažas

Žvelgiant iš šono, „Mini Countryman“ atrodo didžiulis. Sunku pasakyti kodėl ‒ gal dėl to, kad stebėtojo atmintis jį automatiškai lygina su kitais markės modeliais, o gal dėl to, kad automobilis savo proporcijomis atrodo „kresnas“. O išties nėra jis jau toks didelis. Taip, jis daugiau nei 37 cm ilgesnis už „Mini“ hečbeką arba beveik 14 cm už „Mini Clubman“ modelį ir toks skirtumas žymus. Visgi, jei pastatytume jį greta, tarkime, „Volkswagen Golf“, modelis nebeatrodytų toks masyvus. Tiesa sakant, „Golf“ yra maždaug dešimčia centimetrų ilgesnis už „Countryman“ ir tik penkiais centimetrais žemesnis.

REKLAMA

Nepaisant išaugusių gabaritų, priekinės ir galinės iškyšų atstumai laikantis „Mini“ stiliaus yra kiek įmanoma mažesni, todėl erdvės viduje netrūksta. Na, bent jau keleiviams, kurių, užsisakius vientisą galinę sėdynę salone, galima sutalpinti penkis.

Bagažinė, lyginant su „Clubman“, padidėjo 90 litrų ir talpina 350 litrų, tačiau tai vistiek nėra daug. Tiek pat sutalpinti gali jau minėtas „Golf“. Sėdynės iki galo nesusilanksto, todėl atlenkę jų atlošus, gausite tik 1170 litrų maksimalaus pakrovimu tūrio ir nelygias grindis. Praktiškumo ieškantys klientai su šeimomis, kurie anot „Mini“ atstovų, ir yra tikslinė pirkėjų grupė, taip pat pasigęs ir daiktadėžių, kišenių

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas aktualus krosoverio ieškantiems pirkėjams klausimas turėtų būti automobilio pravažumas. Nors, lyginant su kitais markės modeliais, „Countryman“ yra gerokai aukštesnis, prošvaisa lyginant bazinius variantus, yra vos 10 mm didesnė nei „Clubman“ ir siekia 149 mm. Visada galima rinktis modelį su visų ratų pavara, tačiau tai jau kainuos mažiausiai 91.200 litų.

REKLAMA

Ryškūs „Mini“ bruožai

Ieškant šiame automobilyje tipiškų „Mini“, bruožų geriausia sėsti į vidų. Kaip vokiečiams pavyko sukurti nenuobodžiai atrodantį interjerą, daug kam iki šiol lieka paslaptis, tačiau žvelgiant į „Countryman“ vidų, dar kartą tenka sutikti, kad rezultatas visai neprastas. Didžiausią efektą kuriant žaismingą ir gyvą nuotaiką čia, aišku, turi gausiai naudojami „apvalumai“. Apskrita ar apvalaina čia viskas – pradedant spidometru ar oro tiekimo angomis ir baigiant mygtukų išdėstymu centrinėje konsolėje ar durų rankenėlėmis.

REKLAMA

Medžiagos naudojamos tikrai geros, o surinkimo kokybė – puiki. Taip, premium segmento automobiliai kainuoja, tačiau „Countryman“ savininkui niekada nebus leista pamiršti, už ką jis sumokėjo įspūdingą sumą – interjeras puikiai atrodo, visiškai nėra nemalonių pašalinių garsų, paviršius malonu liesti.  Taip pat, nors bandomasis automobilis buvo nuvažiavęs apie17 tūkst. kilometrų dėvėjimosi žymių beveik nematyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairavimo malonumas išliko

Jeigu nekreipsime dėmesio į „Mini“ prekės ženklą ir apie „Countryman“ kalbėsime kaip apie eilinį krosoverį, techninė automobilio pusė verta vienų pagyrimų. Bandomajame modelyje sumontuoto 1,6 l darbo tūrio variklio galia siekia tik 90 AG, tačiau dėl pakankamai plačiame diapazone (nuo 1750 iki 2500 aps./min.) išvystomo maksimalaus 215 Nm sukimo momento pagreitėjimas pakankamai intensyvus važiuojant bet kokiu greičiu. Greičių dėžė suderinta pavyzdingai ‒ pavaros jungiasi lengvai ir tiksliai.

REKLAMA

Vairo pasukimas taip pat nereikalauja jėgos, tačiau valdymas yra tikrai tikslus, o lyginant su kitais krosoveriais, gali būti pavadintas ir sportišku. Dinamiškai važiuoti leidžia ir pakaba. Ji komfortą mėgstantiems vairuotojams bus pernelyg kieta, tačiau miesto gatvėse įveikiant posūkius suteikia pasitikėjimą automobiliu.

REKLAMA

Greitai važiuoti vingiuotais užmiesčio keliais su „Countryman“ yra pakankamai baisu ne tik dėl priekiniais ratais varomam automobiliui būdingo nepakankamo pasukamumo, bet ir dėl nekinančių charakterstikų vairo stiprintuvo. Nesvarbu, ką rodo spidometras, vairas vistiek išlieka pakankamai laisvas, grįžtamosios informacijos apie tai, kas dedasi po priekiniais ratais labai trūksta, o tai gadina vairavimo malonumą.

REKLAMA
REKLAMA

Tylus ir ekonomiškas

Derėtų pagirti ir puikią „Coutryman“ garso izoliaciją. Nors po variklio dangčiu sumontuotas keturių cilindrų dyzelinis motoras, jo skleidžiamas garsas girdisi ne daugiau nei reikia vairuojant. Aerodinaminis ar riedėjimo trinties keliamas triukšmas taip pat neerzina.

Visuose „Mini“ modeliuose su mechaninėnis greičių dėžėmis dabar montuojama „Start/Stop“ sistema: ji pradeda veikti, kai tik variklis pakankamai įkaista, o principas labai paprastas: sustojus sankryžoje, įjungus laisvą pavarą ir atleidus sankabą, variklis automatiškai užgesinamas. Vos nuspaudus sankaba jis vėl užvedamas.

Derėtų paminėti keletą svarbių detalių. Pirma, sistema veikia tik visiškai sustojus, t.y. greitis turi būti nulinis. Antra, ją galima išjungti. Priprasti prie „Start/Stop“ įrangos reikia laiko, ypač nejauku sankryžoje stovėti pirmam prie šviesaforo ir nervingai laukti, kol užsidegs žalia, tačiau vėlavimas nėra toks didelis, kaip gali atrodyti. Sistemos teikiama nauda akivaizdi, vidutinės gamintojo nurodomos degalų sąnaudos bandomajam automobiliui sudaro tik 4,4 l/100 km.

Papildomos įrangos matematika

Įdomiausia dalis, „susipažįstant“ su „Countryman“ prasideda pradėjus nagrinėti įrangos sąrašus. Tie, kam dar neteko su tuo susidurti, gali įsitikinti, kad automobilio komplektavimas gali būti itin sudėtingas procesas. Pavyzdžiui, bazinės komplektacijos „Mini Cooper D Countryman“ kainuoja 85.300 litų, tuo tarpu bandomojo modelio su papildoma įranga kaina siekia 104 tūkst. litų. Skirtumas nemažas ‒ beveik 20 tūkts. litų. Už šiuo pinigus gauname metalic dažus, medžiagos ir odos derinio sėdynes, 17 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankius, automatinį oro kondicionierių ir daug malonių „niekučių“. Visgi automobilyje nėra liuko, navigacijos sistemos, statymo daviklių gale ar laisvų rankų įrangos.

REKLAMA

Ką tai reiškią, geriausiai įliustruoti skaičiais ‒ pavyzdžiui, elektra valdomas liukas kainuotų papildomus 3.450 litų, o statymo davikliai – 1.230 litų. Toliau viskas tampa ne tik brangiau, bet ir sudėtingiau – sąrašuose įranga pateikiama komplektais ir labai dažnai vienas kuris nors elementas gali būti montuojamas tik su eile kitų, todėl „atsekti“ ganėtinai sudėtinga. Bene geriausias variantas navigaciją, laisvų rankų ir audio sistemą rinktis viename komplekte ‒ viskas kartu kainuotų apie 6 tūkst. litų.

Apie konkurentus

Kaip „Countryman“ seksis automobilių rinkoje, lengviausia suprasti pažvelgus į jo konkurentus. Orientaciniam palyginimui imkime pačiame bazinės komplektacijos modelių kainų sąrašo viduryje esantį jau minėtą „Mini Cooper D Countryman“, kurio kaina‒  85.300 litų. Tiesioginis konkurentas kalbant tiek apie automobilio dizainą, tiek apie jo funkcionalumą, rinkoje tėra vienas – tai žaismingasis „Nissan Juke“. Tiesa, tai nėra premium segmento atstovas, todėl bazinės komplektacijos „Juke“ kainuoja tik 58 tūkst. litų.

Tereikia akcentuoti tai, į kokius pirkėjus su „Countryman“ orientuojasi „Mini“ ir konkurentai pasipils kaip iš gausybė rago. Tiems, kurie nori stiliaus, grožio ar dinamiško viaravimo malonumo, geras pasirinkimas yra pačių „Mini“ hečbekas, taip pat „Fiat 500„, rinkoje greitai pasirodysiantis atnaujintas „Volkswagen New Beetle“. Taip pat, nors ir negalintys pasigirti retro stiliumi, verti paminėjimo yra „Alfa-Romeo MiTo“ ir „Audi A1“.

REKLAMA

„Countryman“ klientus, kuriems kaip tvirtina „Mini“, svarbus padidintas automobilio pravažumas, erdvus salonas ir bagažinė, gali suvilioti bet kuris iš komplektinių SUV modelių. Jų rinkoje tikrai gausu, o kainos labai artimos „Mini“ krosoveriui. Pavyzdžiui, vienas iš populiariausių segmento atstovų, „Nissan X-Trail“ su dyzeliniu 2,0 l darbo tūrio varikliu kainuoja maždaug 97 tūkst. litų.

Išvada:

Vertinant „Mini Countryman“ iš verslininko ar netgi inžinieriaus pozicijos, galima sakyti, kad automobilis puikus. Tikslinė pirkėjų grupė aiški, pelnas už vieną parduodamą automobilį didelis, BMW mazgai veikia puikiai, surinkimo kokybė – kone nepriekaištinga. Akivaizdu, kad „Countryman“ nestokoja ambicijų ir nori būti ne tik stilingas, gražus ir madingas, bet kartu pravažus, universalus ir praktiškas. Sakytum, tikras visų galų meistras... Visgi svarbiausias privalumas šiuo atveju, deja, yra didžiausias modelio trūkumas ‒ turėdamas šiek tiek sugebėjimų visose srityse, jis nieko nemoka išties gerai.

Mums patiko:


  • Techninė automobilio dalis

  • Originaliai atrodantis, puikios kokybės interjeras

  • Dinamiškas ir tikslus automobilio valdymas


Mums nepatiko:


  • Nepakankamai talpi bagažinė ir funkcionalumo trūkumas

  • Kietoka pakaba

  • Didelė kaina


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų