Tarptautinės vadybos ir konsultacijų bendrovės „Hay Group“ produktų ir paslaugų vadovas Baltijos šalims Eligijus Kajieta tikina, kad tendencija yra vienareikšmiška, vis daugiau įmonių moka už rezultatus. Turbūt natūralu, kad kiekvienas darbuotojas sugeba pasiekti skirtingų rezultatų, o tai reiškia, kad ir tas mokestis turėtų būti diferencijuojamas pagal rezultatus.
„Taigi tokia senovinė ar netgi archajinė praktika, metinį bonusą ar metinį paskatinimą skirti kaip tryliktą atlyginimą, tampa vis retesne praktika. Nes turėti biudžetą ir 13-tam atlyginimui ir primokėti dar vieną pagal rezultatus, ne visos kompanijos tai gali“, - pasakoja E. Kajieta.
Pasak pašnekovo kintamojo atlygio tikslas ir yra parodyti už ką kompanija yra linkusi sumokėti daugiau, o už ką ne.
„Vis dažniau susiduriame su kompanijomis, kurios premijas susieja su rezultatais, tad jos ir būna sausį, nes finansinės ataskaitos tik tada yra žinomos. Reikėtų nebesitikėti gauti tryliktą atlyginimą tiesiog dėl to, kad Kalėdos ar Naujieji metai“, - mano jis.
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, vidutinis daro užmokestis į rankas 2014 metų ketvirtą ketvirtį lyginant su trečiuoju ketvirčiu augo 2,4 proc., o tai yra 12,8 euro.
Pasak statistikos departamento, tokį augimą lemia išmokamos didesnės vienkartinės premijos nei įprastą mėnesį. Tad gruodžio mėnesį pastebimas ženklus premijų padidėjimas.
Kalėdinių vakarėlių daugėja
Pasak renginių organizatorių, šiais metais daugiau įmonių panoro rengti kalėdinius renginius savo darbuotojams, tačiau išlaidauti neskuba.
„Lyginant su ankstesniais metais, tai renginių įmonės užsako ženkliai daugiau ir sakyčiau grįžta į prieš krizinį laikotarpį. Kaip radikaliai buvo sumažėję renginių, tai dabar tikrai jaučiasi atsigavimas. Tačiau nesakyčiau, kad išlaidauja, nes iki krizės buvo galima drąsiai sakyti, kad buvo nepanaudotų išlaidų, o dabar visi skaičiuoja“, - pasakoja renginių organizavimo kompanijos „MadeMyDay“ vadovas Linas Zareckas.
Pasak jo, tokį suaktyvėjimą lemia naujų tarptautinių kompanijų atėjimas į Lietuvą ir jų filosofija organizuoti motyvacinius ir šventinius renginius savo darbuotojams.
„Šiuo metu turime kalėdinių renginių iki pat sausio pabaigos, o ši tendencija, kad dalis renginių yra keliama į sausio mėnesį prasidėjo jau prieš kelis metus. Pas mus paskutinis renginys susijęs su žiema ir naujais metais yra sausio 29 dieną”, - sako L. Zareckas.
Pašnekovas taip pat pastebi dar vieną naują tendenciją, kad šventės tampa kartu ir ataskaitiniais renginiais arba konferencijų dalis.
„Dar viena tendencija yra ta, kad šventės tampa ne tik dėl šventės, bet ir apjungiami ataskaitiniai susirinkimai ir tuo pačiu švenčiama šventė. Ir tokių renginių šiais metai nemažau turime. Ir būtent tokie renginiai su ataskaitų ir švenčių elementais yra labiau populiarūs sausio mėnesį“, - pasakoja renginių organizatorius.