Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Vairuotojas Donatas pavežėju dirba jau daug metų. Įsigaliojus naujai tvarkai, jam reikėjo atsinaujinti leidimą vežti keleivius. Vienas iš pokyčių – anksčiau buvo galima važinėti su civiliniu draudimu, dabar reikia pateikti komercinį draudimą.
„Tai vat komercinis draudimas man, su mano stažu, istorija ir viską, kainuoja 450, vietoj 120 už civilinį“, – teigė pavežėjas.
Esą mokestis per didelis
Pavežėjas tvirtino, kad įsigaliojus naujai tvarkai, vairuotojams gerokai padaugėja išlaidų, reikia dvigubai dažniau praeiti techninę apžiūrą, draustis, o vėliau dar ir sumokėti pajamų mokesčius.
„Tai – dideli pinigai, vairuotojai tiek neturi, jie tiek neuždirba“, – tikino Donatas.
Jis paskaičiavo, kad dirbdamas pavežėju, nuo keleivio sumokamos kainos gauna vos ketvirtadalį.
„Nuo to, kiek „Bolt’as“ rodo, kiek keleivis sumoka, man lieka 25 procentai. – Ketvirtadalis? – Taip. Nu pasižiūrėkit, draudimas, „Bolt'o“ mokestis, plius dar PVM“, – kalbėjo pavežėjas Donatas.
O Jaroslavas pasakojo, kad pavežėju įsidarbino visai neseniai, keleivius vežioja dar tik porą savaičių. Tokį darbą jam rekomendavo draugai. Ir kol kas Jaroslavas patenkintas – mano, kad norint užsidirbti, tai tikrai yra įmanoma.
„Į savaitę įmanoma darbo dienom užsidirbti. Pavyzdžiui, nuo 8 iki 16 val., tai su visais atskaičiavimais kažkur apie 300–350 už savaitę“, – skaičiavo pavežėjas Jaroslavas.
Jaroslavas pasakojo, kad jam labai patogu, mat darbo laiką laisvai gali pasirinkti pats. Keleivius vežioja nuvežęs į mokyklą savo vaikus. Tiesa, jis pripažino, kad dokumentus susitvarkyti jam užtruko tikrai nemažai laiko.
„Užtruko apie gal kokias 3 savaites, gal daugiau biškį“, – teigė pavežėjas.
Norėdami atsinaujinti pavėžėjimo leidimus, vairuotojai turi pateikti europinius vairuotojo pažymėjimus. Daliai užsienio piliečių dėl šios priežasties tenka iš naujo laikyti vairavimo egzaminą.
O jau antrus metus pavežėju Lietuvoje dirbantis Hersel viskuo yra labai patenkintas, lietuviškas teises išsilaikė be problemų. Jis atvyko į Lietuvos transporto saugos administraciją atsiimti savo leidimo.
„Buvo teorija, viskas buvo, viskas gerai“, – pasakojo pavežėjas Hersel.
Lietuvių kalbos jis taip pat spėjo pramokti, o ir turimas darbas vyrą džiugina.
„Normaliai, viskas gerai. Labai gerai, aš patenkintas, viskas gerai. Problemų nėra, ačiū Dievui“, – pavežėjas Hersel.
Įsitikinę, kad darbuotojų nestigs
Leidimus vežti keleivius už atlygį išduoda Lietuvos transporto saugos administracija. Jie skaičiuoja, kad nuo sausio pirmos dienos tūkstančiai pavežėjų gali netekti tokios teisės.
„Preliminariai skaičiuojame, kad galiojančių leidimų yra apie 24 tūkstančius. Šiuo metu kreipėsi apie 4200 vežėjų, laukiame dar panašaus skaičiaus“, – tikino transporto saugos administracijos atstovė Eglė Vaiciukevičienė.
Susisiekimo ministerijos inicijuotą ir valdžios palaimintą naują tvarką išgirdę dalis pavežėjų ėmė piktintis, kad sistema sudėtinga, o ir užtrunka tai labai daug laiko. Lietuvos transporto saugos administratorė sako, kad viskas vyksta sklandžiai: laukimo laikas priklauso nuo besikreipiančių skaičiaus, bet šiuo metu problemų dėl to esą nėra.
Viena didžiausių pavėžėjimo paslaugas teikiančių įmonių „Bolt“ sako, kad nesibaimina dėl naujos tvarkos prarasti dalį vairuotojų.
„Be abejo, pokytis gali įvykti ir vairuotojų bent metų pradžioje skaičius būti mažesnis. Kokio dydžio, tai šiai dienai sunku pasakyti“, – kalbėjo „Bolt“ atstovas Laimonas Jakštys.
Įmonės atstovas sako, kad net jei dalis darbuotojų, pasipiktinę naujais įkainiais ir dokumentų gausa, nustos dirbti pavežėjais, „Bolt“ pavyks prisivilioti naujų.
„Pavėžėjimo veikla yra labai patogi, kad įvairaus amžiaus žmonėms, ar studentams, ar pensininkams, norintiems prisidurti prie pensijos, ar tiesiog kaip papildomas pajamų šaltinis yra ganėtinai patrauklus, tai tas niekur nedings. Ir žmonės norės tą daryti“, – įsitikinęs L. Jakštys.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.