Automobilių komponentų gamintoja „Takata“ daugiau nei prieš dešimtmetį pateko į didžiausią skandalą automobilių pramonės istorijoje.
Defektinės oro pagalvės, kurios buvo montuojamos į milijonus automobilių, pasirodė esančios pavojingos – jų gedimas galėjo sukelti nevaldomą išsiskleidimą ir į saloną paleisti smulkius metalinius fragmentus. Tai tapo rimtu pavojumi keleiviams, nes šie fragmentai galėjo sužeisti ar net nužudyti.
Tyrimai atskleidė, kad gedimą lėmė amonio nitrato naudojimas oro pagalvių sprogimo įtaisuose. Laikui bėgant, arba veikiant drėgmei bei temperatūros pokyčiams, ši cheminė medžiaga paveikdavo pagalvės mechanizmą, sukeldama nekontroliuojamus gedimus.
Skandalo mastai dar labiau išsiplėtė, kai paaiškėjo, jog „Takata“ apie problemą žinojo jau nuo 2000-ųjų pradžios, tačiau sąmoningai ją slėpė. Tik 2007-aisiais, po visuomenės ir reguliavimo institucijų spaudimo, įmonė pripažino savo kaltę. Nuo tada šis skandalas tęsiasi iki šiol. Kasmet atšaukiama vis daugiau automobilių, kuriuos būtina grąžinti į servisus.
Dabar į šį skandalą įsitraukė ir „Opel“. Vokietijos gamintojas paskelbė apie beveik 6 milijonų automobilių atšaukimą visame pasaulyje.
„Opel“ yra užfiksavusi 15 incidentų, susijusių su defektinėmis oro pagalvėmis.
Atšaukti automobiliai apima 2003–2018 metų gamybos modelius: „Astra“, „Cascada“, „Meriva“, „Mokka“, „Signum“, „Vectra“ ir „Zafira“.
Jei vairuojate vieną iš šių modelių, būtina kreiptis į artimiausią „Opel“ atstovybę. Pateikę savo automobilio VIN kodą ir atšaukimo kodą (KBM arba 6625) tam, kad sužinotumėte ar jūsų automobilis reikalauja oro pagalvės pakeitimo.