• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis grįžta į tiesią trajektoriją. Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis slysdamas sukasi aplink savo ašį, išskleisdamas vandens lašelių vėduoklę.

84

Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis grįžta į tiesią trajektoriją. Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis slysdamas sukasi aplink savo ašį, išskleisdamas vandens lašelių vėduoklę.

REKLAMA

Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos Bukiškių autodrome vykstančiuose „Lietuvos Metų automobilio 2025“ pretendentų bandymuose antrasis scenarijus fotografui atrodo daug gražesnis, tačiau realiame kelyje toks beveik dvi tonas sveriančio aparato šokis gali būti mirtinai pavojingas.

Suvaldyti automobilį padeda nuolat tobulinamos elektroninės stabilumo kontrolės sistemos, tačiau kartais ir jos tampa bejėgės, o situaciją turi gelbėti vairuotojo žinios ir įgūdžiai.

Laimei, realiame kelyje nedažnai pasitaikys tokie staigūs ir tokie ekstremalūs pokyčiai, kokius sukelia autodromo bandymų trasoje įrengta nuolat vandeniu laistoma slidaus paviršiaus atkarpa su judančia plokšte,  užmetančia automobilio galinę ašį ir išprovokuojančia slydimą.

REKLAMA
REKLAMA

Nebūna ir tradicinės 6 kūgių gyvatėlės ar staigiai besileidžiančio specialia slidžia danga padengto dešiniojo posūkio, kurio apekse visos pagalbinės stabilumo ir traukos kontrolės sistemos veikia perkrovos režimu, o automobilis vis vien taikosi slysti visais keturiais ratais. Tačiau plikšala, lijundra, netikėtos kliūtys, staigus stabdymas ar dviratininkas be atšvaitų pasitaiko, todėl ekstremaliomis sąlygomis įgyti įgūdžiai gali tapti svarbiausia saugaus vairavimo sistema automobilyje.

REKLAMA

Tuo įsitikino komisijos naujokai – tinklaraštininkas ir visuomenininkas Paulius Mikolaitis (Paul de Miko)  ir „Vilnius Tech“ dėstytojas, docentas Saugirdas Pukalskas, kuriems adaptuotis naujame amplua padėjo žinomi saugaus vairavimo specialistai Artūras Pakėnas ir Andrėjus Savčenka.     

„Esu važiavęs tokioje trasoje, todėl judanti plokštė neišgąsdino. Užtat status ir staigus posūkis, padengtas slidžia danga, priminė didžiausią žiemos siaubą, kuomet automobilis pradeda slysti visu kūnu. Instruktorius priminė, kad vairuotojas turi veikti kartu su vairavimo saugumo sistemomis, todėl nereikia bijoti stipriai stabdyti, vairo korekcijų ir akceleratoriaus pedalo.

REKLAMA
REKLAMA

Visuose išbandytuose automobiliuose jaučiausi pakankamai saugiai, tačiau vienas jų kiek nuvylė, gal dėl pernelyg didelių lūkesčių, o kitas – nustebino savo užtikrintumu ir valdymo tikslumu, nepaisant didelės masės ir gabaritų. Subjektyviai vertinant, mano mama juo galėtų be problemų įveikti autodromo trasą“, - ironijos nestokojo P. Mikolaitis.   

Technologijų mokslų daktaras S.Pukalskas taip pat akcentavo pagalbinių sistemų reikšmę vairavimo saugumui: „Atvirai sakant, elektroniniai pagalbininkai ir buvo didžiausias šių bandymų siurprizas. Manau, kad dar prieš dešimtmetį trasos atkarpą su slydimą provokuojančia plokšte be problemų įveiktų tik tikro meistro vairuojamas automobilis, šiandien visi kandidatai tai darė užtikrintai, beveik nepriklausomai nuo vairuotojo įgūdžių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Technologijos žengia į priekį ir aš tuo džiaugiuosi, tačiau neužmirškim ir to, kad vairuotojas, daugeliu atveju, yra tas, kuris technologijas įgalina veikti, įvertinęs situaciją. Todėl pradėkite nuo to, nuo ko pamoką man pradėjo saugaus vairavimo instruktorius – sėdėsenos, atstumo, atlošų kampo, veidrodėlių padėties. Tai yra bendros saugumo sistemos dalis“.

Komisijos nariai santūrūs ir šiame „Metų automobilio 2025“ etape medalių niekam nedalina, puikiai suprasdami, kad šiuose bandymuose paaiškėja ne tiek konkretaus automobilio galimybės, kiek konkretaus automobilio ir konkretaus komisijos nario santykis.

REKLAMA

Skirtinga patirtis ir įgūdžiai, vairavimo stilius, reakcijos greitis vienoje pusėje ir automobilio valdymo sistemų visuma kitoje – visa tai lemia unikalų automobilio ir jo vairuotojo tarpusavio bendravimo rezultatą. Jo negalima išreikšti pamatuojamais rodikliais, tačiau bendrą saugaus vairuoti automobilio vardiklį komisija kaskart išveda ir mintyse įvertinimus rašo kiekvienam pretendentui.

Kokius? Kantrybės. Šiandien bandymus Bukiškio autodrome tęs Sportiškiausią metų automobilį padedantys išrinkti automobilių sporto meistrai, taip pat prasidės Metų 4x4 automobilio rinkimai. Lapkričio 21 dieną bus skelbiami kategorijų finalininkai, o „Metų automobilis 2025“ paaiškės lapkričio 29 dieną.     

Metų automobiliu taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40 000, 60 000 eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Taip pat bus renkamas Metų elektromobilis, „Autoplius“ Metų inovacija, „Bitės“ Metų interneto automobilis, „Transeksta“ Metų saugiausias automobilis, „Balcia“ 4x4, Metų sportiškiausias, Metų vairas, Metų vairas „Junior“ ir Tautos automobilis, kurį išrinks portalo tv3.lt skaitytojai. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų