Daugiau nei prieš du dešimtmečius, 2001 metais, čekų gamintojas „Škoda“ pristatė naująjį savo flagmaną „Superb“.
Kompanijai skaičiuojant jau beveik šimtmetį, šio amžiaus pradžioje pristatytas modelis tapo prabangiausiu modernių laikų gamintojo istorijos automobiliu, su kiekviena karta vairuotojams suteikęs vis daugiau patogumo, praktiškumo ir saugumo savybių.
Puikus tapo dar puikesniu
Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad kėbulas išlaikė tą pačią formą, jis ne tik paaugo, bet ir tapo gerokai aerodinamiškai efektyvesnis. Bagažinės talpa paaugo atitinkamai 30 ir 20 litrų, o sėdintiems viduje atsirado daugiau erdvės galvai.
Dėl skirtingų elementų visumos pavyko dešimčia procentų sumažinti hečbeko ir net 15 procentų universalo kėbulo oro pasipriešinimo koeficientą. Taip pat automobilyje sumontuoti net keli aktyvūs aerodinaminiai elementai.
Pavyzdžiui už priekinių grotelių esanti elektra valdoma aktyvi sklendė reguliuoja oro srautą, reikalingą variklio aušinimui. Kita aktyvi, pagal poreikį įsijungianti funkcija, yra priekinių stabdžių aušinimas naudojant ventiliatoriaus sukuriamą oro srautą.
Tinkamą variklį surasi visi
Naująjį „Superb“ galima rinktis net iš šešių skirtingų variklio opcijų, kurių galia prasideda nuo 150 ir gali siekti net 265 arklio galias.
Viso gamoje net trys benzininiai, du dyzeliniai ir vienas įkraunamojo hibrido variantas. Pastarasis montuojamas kartu su 25,7 kWh talpos akumuliatoriumi, leidžiančiu nuvažiuoti iki 100 kilometrų pilnai elektriniu režimu.
Dėka 50 kW galios krovimo galimybės, baterija nuo nulio iki 80 procentų gali būti papildyta vos per 25 minutes.
Visi modeliai gaminami su septynių laipsnių automatine DSG pavarų dėže, o galingiausi benzininiai ir dyzeliniai variantai, atitinkamai išvystantys 265 ir 193 arklio galias, standartiškai montuojami kartu su visų varančiųjų ratų pavara. Visi šeši varikliai atitinka aukštus Euro 6d aplinkosaugos reikalavimus.
Pažangios sistemos
Naujame „Superb“ taip pat įdiegtos ir itin pažangios saugos bei vairuotojo pagalbos sistemos. Posūkių, sankryžos asistentai ar avarinio vairavimo sistema čia įdiegti pirmą kartą.
Štai pastaroji pagalbinė sistema automatiškai sustiprina vairavimo judesius staigių išsisukimo manevrų metu, jei vairuotojas per vėlai arba nepakankamai stipriai pasuka vairą vengiant susidūrimo. „Crossroad Assist“ naudoja radaro jutiklius ir priekinę kamerą, kad įspėtų apie eismą, dviratininkus ar pėsčiuosius, kai išvažiuojama iš važiuojamosios dalies arba išvažiavimo su prastu matomumu.
Perspėjimui sistema įjungia vaizdinius ir garsinius įspėjimus, o kritiniu atveju automatiškai stabdo. Naujausios kartos „Turn Assist“ sistema reaguoja įspėdama ir, jei reikia, automatiškai stabdo, jei sukant kairėn artėja transporto priemonė priešpriešine eismo juosta.
Kartu su naujomis saugumo sistemomis, daug patobulinimų buvo įdiegta ir jau ankstesnės kartos modeliuose sutinkamoms sistemoms. „Emergency Assist“, aptikusi, kad vairuotojas nebegali suvaldyti transporto priemonės, pavyzdžiui, dėl ūmios sveikatos būsenos, perima automobilio valdymą, įjungia avarinius žibintus ir pradeda švelniai stabdyti automobilį iki pilno sustojimo.
Tada naujausios kartos sistema automatiškai atrakina duris, įjungia vidaus apšvietimą ir 15 sekundžių po to, kai automobilis sustoja, apie įvyko praneša pagalbos tarnyboms.
Konkurse dalyvaujančio „Škoda Superb“ vizitinė kortelė
- Kėbulo tipas: Universalas
- Degalų rūšis: Dyzelinas
- Varantieji ratai: Priekiniai
- Variklio galia (ag): 150
- Sukimo momentas (Nm): 360
- Svoris (kg): 1 678
- Bagažinės tūris (l): 634
- 0-100 km/val. (s): 9,3
- CO2 emisija: 138
- Pradinė „Škoda Kodiaq“ kaina (eur): 33 030
- Konkursui pateikto automobilio kaina (eur): 51 190