• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobiliai, kaip ir, pavyzdžiui, drabužiai, turi pakankamai aiškiai suprantamą bei apibrėžiamą paskirtį. Tačiau tiek vienu, tiek kitu atveju kai kurie vartotojai nori išskirtinio dizaino ir išraiškos. Nors dažniausiai estetinė ekspresija neduoda praktinės naudos, galimybė išsiskirti madingais drabužiais ar kitais atributais suteikia daugiau pasitikėjimo bei moralinio pasitenkinimo. Ar stilius, mada ir net menas gali būti tiesiogiai susiję ir su automobiliais? Ar šalia savo pagrindinės paskirties įgavęs daugiau išraiškos jis teikia vairuotojui daugiau džiaugsmo?

Automobiliai, kaip ir, pavyzdžiui, drabužiai, turi pakankamai aiškiai suprantamą bei apibrėžiamą paskirtį. Tačiau tiek vienu, tiek kitu atveju kai kurie vartotojai nori išskirtinio dizaino ir išraiškos. Nors dažniausiai estetinė ekspresija neduoda praktinės naudos, galimybė išsiskirti madingais drabužiais ar kitais atributais suteikia daugiau pasitikėjimo bei moralinio pasitenkinimo. Ar stilius, mada ir net menas gali būti tiesiogiai susiję ir su automobiliais? Ar šalia savo pagrindinės paskirties įgavęs daugiau išraiškos jis teikia vairuotojui daugiau džiaugsmo?

REKLAMA

Galimybė pritraukti daugiau dėmesio

Iš principo automobilis negali būti laikomas meno kūriniu, nes jis turi aiškią ir konkrečią paskirtį, kuriai atlikti nebūtina estetika. Automobiliai dažniausiai gaminami masiniu būdu, todėl ne visi jie yra unikalūs ar išskirtiniai.

Itin ryškus pastarojo meto meninio kūrinio pavyzdys 2023-aisiais pademonstruotas ilgojo nuotolio lenktynėms skirtas „Peugeot 9X8 Hypercar“, kurio grafinį dizainą sukūrė Ispanijos dailininkas J. Demsky. Neatsitiktinai šis dizainas buvo pristatytas Milano mados savaitėje.

REKLAMA
REKLAMA

„Peugeot 9X8 Hypercar“ nebuvo skirtas tik vienam renginiui. J. Demsky padailintas lenktyninis automobilis varžėsi ir legendinėse 24 valandų Le Mano ištvermės lenktynėse, o vizualūs sprendimai buvo įkvėpti 1992-aisiais ir 1993-aisiais šias lenktynes laimėjusių „Peugeot 905“ bei 2009 metais dalyvavusio 908 modelių.

REKLAMA

Kodėl transporto gamintojai kovoja dėl to, kad jų produktai būtų pripažinti meno kūriniais ar bendradarbiauja su žymiais menininkais, kad šie juos padailintų? Juk dėl to automobilis neįgauna daugiau funkcionalumo.

Netgi priešingai dėl unikalios išvaizdos tampa dar nepraktiškesnis, tad, nenorint jo sugadinti, reikia elgtis labai atidžiai arba juo nesinaudoti apskritai. Bet transporto apžvalgininkas ir konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Egidijus Babelis pastebi, kad tai suteikia kitokios naudos gamintojams.

REKLAMA
REKLAMA

„Dėl tokių projektų gamintojai sulaukia daugiau žiniasklaidos ar netgi tų žmonių, kuriems automobiliai visai neįdomūs, dėmesio. Taip pademonstruojama, jog automobilis gali būti daugiau nei tik transporto priemonė. Jis tampa ne tik praktinę, bet ir meninę išraišką turinčiu objektu“, – įžvalgomis dalijasi E. Babelis.

Ar stilius gali pakeisti įvaizdį?

Kad automobilis būtų stilingas, ne visada pakanka vien išraiškingo dizaino. Tai turi būti sustiprinta ir kitais būdais, pavyzdžiui, pristatant specialius, kartu su mados pasaulio įžymybėmis sukurtus modelius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Fiat“ pristatydama naujos kartos „500“, sukirto rankomis su keliais žymiais prekės ženklais (Giorgio Armani, Kartell, Bvlgari ) kurie padėjo sukurti išskirtinės miesto automobilio versijas. O santūrieji vokiečiai „Volkswagen“ suteikė daugiau stilingumo ribotos serijos šeštosios kartos „Golf GTI“: jam įsimintinesni elementai buvo sukurti drauge su bendrovės „Adidas“ dizaineriais.

Net ir tokiam modeliui kaip „Bugatti Chiron“ stiliaus nebūna per daug. Tai 2019-aisiais įrodė garsūs mados namai „Hermès“ – jie prisidėjo kuriant vienetinį „Chiron“ hiperautomobilį vienam JAV nekilnojamojo turto magnatui.

REKLAMA

Dar vienas, naujausias pavyzdys – Paryžiaus mados savaitės oficialus partneris „Peugeot“. Gamintojas šiam renginiui pateikė trisdešimt švelniųjų ir iš tinklo įkraunamų hibridinių 408 bei naujųjų tik elektra varomų „e-3008“ modelių, kuriais vežioti mados savaitės svečiai ir dalyviai.

Taip pat prancūzų gamintojas pratęsė bendradarbiavimą su kylančia mados žvaigžde Emericu Tchatchoua, prekių ženklo „3.Paradis“ įkūrėju. Renginio metu pristatyti ir du šio kūrėjo stiliumi apipavidalinti „Peugeot 408“ automobiliai. Bet ar tai gali suteikti apčiuopiamą naudą gamintojui?

REKLAMA

„Buvimas partneriu tokiuose renginiuose pritraukia nemažai žiniasklaidos dėmesio. Juk nuotraukos, kuriose matomi automobiliai, atsiduria dėmesio centre. Jie nelieka nepastebėti. Tai pridėtinė vertė, sukurta pasitelkiant viešuosius ryšius ir rinkodarą. Ji netgi gali pakeisti gamintojo įvaizdį: štai, šie automobiliai yra šalia stiliaus ir mados ikonų, todėl ir jie yra stilingi bei madingi“, – paaiškina E. Babelis.

„Vieniems pakanka įprastų drabužių, nes jiems labiausiai rūpi patogumas, o kitiems svarbiau už viską prašmatnumas, jie nori, kad apdarai būtų sukurti kokio nors garsaus dizainerio ar žinomuose mados namuose. Lygiai taip pat gali būti ir kalbant apie automobilius: kai kuriems pirkėjams svarbiausia yra įvaizdis, jie trokšta stilingo bei madingo automobilio, nes tokį vairuodami jaučiasi gerai, užtikrintai. Kai tokio ieško, gali atkreipti dėmesį į tą, kuris yra šalia jam žinomų prekių ženklų, kur demonstruojamas stilius bei mada“, – mintimis dalijasi E. Babelis.

Nors stilius nėra būtinybė ir ne visada susijęs su praktiškumu, jis padeda sukurti geresnę emocinę būseną. Kai kuriems tai – ypač svarbu. Tai suprasdami, gamintojai stengiasi būti neatsiejami nuo stiliaus bei mados, o tai naudinga tiek jiems, tiek pirkėjams, nes pastarieji gali aptikti savo gyvenimo sampratą atitinkančių produktų, kurie galbūt iki šiol nebuvo pakliuvę į akiratį.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų