• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilis, kuris vietoje anglies dvideginio išmeta vandenį, o paspaudus akceleratorių dar ir išvalo orą. Toks kaip futuristinė fantazija, o ne realybė, kadaise skambėjęs automobilis bene pirmą kartą riedėjo Vilniaus gatvėmis. Tai – vandenilinis elektrinis „Toyota Mirai“.

Automobilis, kuris vietoje anglies dvideginio išmeta vandenį, o paspaudus akceleratorių dar ir išvalo orą. Toks kaip futuristinė fantazija, o ne realybė, kadaise skambėjęs automobilis bene pirmą kartą riedėjo Vilniaus gatvėmis. Tai – vandenilinis elektrinis „Toyota Mirai“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, kada šis modelis vėl pasirodys Lietuvoje, pasakyti sunku. To priežastis ne vienam kelia šypseną. Lietuvoje paprasčiausiai nėra tokiam automobiliui skirtos vandenilio degalinės. Tiksliau, visose Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, vienintelę stotelę galima rasti Rygoje.

REKLAMA

Vandeniliu varomą „Toyota Mirai“ išbandęs Benediktas Vanagas: „Tikras limuzino klasės automobilis“


„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos lyderis Benediktas Vanagas naująjį „Toyota Mirai“ pristato „Youtube“ kanalo rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“. „Mirai“ yra vienas pirmųjų elektromobilių, kuriame elektra yra gaminama vandenilio ir deguonies pagalba. Ši technologija pasaulyje yra sutinkama pozityviai dėl vandenilio, kaip cheminės medžiagos, privalumų – tai ne tik pats lengviausias, bet ir labiausiai visatoje paplitęs cheminis elementas.

REKLAMA
REKLAMA

Žymus lenktynininkas teigia, kad vandenilio technologija turi potencialo iš išskirtinės tapti plačiai naudojama ir kviečia apie naujų technologijų plėtrą Lietuvoje galvoti ne tik verslo, bet ir valstybės atstovus. Gerų pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Vandenilio degalinė Rygoje ėmė veikti po to, kai seni miesto troleibusų dyzeliniai generatoriai buvo pakeisti naujos kartos vandenilio kuro elementų moduliais. Šiuo metu miesto įkurta ir operuojama degalinė tarnauja  ne tik  viešajam transportui, bet ir privatiems vandenilinių elektromobilių savininkams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vandeniliu varomą „Toyota Mirai“ išbandęs Benediktas Vanagas: „Tikras limuzino klasės automobilis“


Nereikėtų klysti, kad idėja kurti vandenilio celėmis varomą automobilį gimė vakar. Vandenilinė technologija buvo vystoma JAV kosmoso pramonėje (ji buvo naudojama ir legendiniame „Space shuttle“ bei „Apollo“ ir „Gemini“ programose). Toyota šios technologijos ėmėsi beveik prieš trisdešimtmetį – 1992 m. Nors pirmosios kartos modelis dienos šviesą išvydo dar 2011 m., tik šiais metais pristatytas antrosios kartos Toyota Mirai gali kelti rimtą iššūkį vidaus degimo variklių ar net hibridiniams automobiliams.

REKLAMA

„Mirai“ išvertus iš japonų kalbos reiškia „ateitis“, tačiau ne kiekvienas praeivis galėtų suprasti, kad pro šalį rieda vandeniliu varomas „ateities“ automobilis. „Toyota Mirai“ išorė ir vidus atrodo kaip įprasto prabangaus sedano, o įdomybės prasideda, kai žvelgiame į automobilio techninę dalį.


Vandeniliu varomą „Toyota Mirai“ išbandęs Benediktas Vanagas: „Tikras limuzino klasės automobilis“


Į milžinišką 142 litrų „Toyota Mirai“ baką sutelpa vos 5,6 kg vandenilio, su kuriuo galima įveikti 650 kilometrų atstumą. Tuo metu į aplinką automobilis išmeta tik gryną vandenį bei specialiu filtru išvalo pro variklį einantį orą.


Nekantraujantys sulaukti, kol Lietuvoje turėsime bent vieną vandenilio degalinę ir norintys daugiau sužinoti apie Toyota Mirai technines detales, Benedikto Vanago įspūdžius už vairo bei kitas įdomias detales, tai padaryti gali „Youtube“ kanale.


VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų