Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas sako, kad tobulėjant transporto priemonėms ir jose montuojamoms sistemoms daugėja ir gana kuriozinių atvejų. Pavyzdžiui, nutinka, kad mašinos, turinčios daugybę išmanių sistemų, plovyklose automatiškai stabdo, pajuda, atidaro langus, duris ar bagažinę ir viskas kiaurai permirksta.
„Nauji automobiliai turi daugybę sistemų, kurios turėtų padėti vairuotojui, tačiau kartais ta pagalba atsigręžia kitu galu. Kuo daugiau jutiklių ir sistemų, tuo daugiau galimybių paklysti vairuotojui. Todėl svarbu įvertinti, kada funkcijas vertėtų patikėti automobiliui, o kada derėtų visą kontrolę perimti į savo rankas“, – sako A. Žiukelis.
Tai, kad naujų automobilių daugėja, rodo ir „Regitra“ duomenys. Šiemet iki lapkričio pirmą kartą Lietuvoje įregistruota apie 50 tūkst. naujų automobilių. Daugelyje jų yra sumontuota moderni elektronika, įgalinanti bent minimalias savavaldes ir saugumo funkcijas. Pavyzdžiui, automatinio stabdymo ar juostų palaikymo sistema.
„Pastaruoju metu sulaukiame tokių, sakykime, neįprastų pranešimų apie žalas, ir manau, kad ateityje tokių atvejų tik daugės. Šios žalos dažniausiai fiksuojamos naujuose automobiliuose, kurie turi vis daugiau įvairių elektroninių komforto ir saugos priedų. Automatinėse plovyklose šios sistemos, jei nėra išjungiamos, kartais suveikia savaime arba vairuotojui netyčia paspaudus mygtuką. Pavyzdžiui, atsidaro durys ar bagažinių dangčiai, suveikia valytuvai. Taip pat buvo atvejų, kai ant tunelinės plovyklos konvejerio suveikė automatinio stabdymo sistema ir keli automobiliai susidūrė“, – pažymi BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.
Plovyklos režimas
Laurynas Boguševičius, naujų ir naudotų automobilių prekybos bendrovės „Deals on Wheels“ vadovas bei įkūrėjas, akcentuoja, kad šiuolaikinės mašinos daugeliu atvejų turi plovyklos režimą. Tik vairuotojai ne visada apie tai žino arba užmiršta jį įjungti.
„Įjungus plovyklos režimą automobilis informuos vairuotoją, ką reikia padaryti. Jei plovyklos režimo nėra, privažiavus prie šios įstaigos, pirmiausia reikėtų išjungti pagalbines sistemas, kurios gali netikėtai suveikti. Įvažiavus į automatinę plovyklą derėtų nepamiršti įjungti laisvą pavarą“, – pabrėžia L. Boguševičius.
Kameros, parkavimo jutikliai ir radarai, anot jo, paprastai būna gerai apsaugoti, tad dėl jų rūpintis neverta. Esą, net kameros, kurias tam tikri gamintojai montuoja vietoj veidrodėlių, yra pakankamai tvirtos. L. Boguševičius teigia kurį laiką vairavęs automobilį su tokiais „veidrodėliais“ ir plovyklose nė karto nepatyręs problemų.
Plovimo metu netikėtai suveikus automobilio sistemoms, draudikai siūlo išvažiavus iš karto užfiksuoti padarytą žalą, užpildyti atitinkamus dokumentus ir kreiptis į plovyklos darbuotojus. Jeigu nukentėjusysis turi kasko draudimą, pateikus pretenziją plovyklai jam tereikia kreiptis į savo draudimo bendrovę. Ši kompensuos nuostolius ir pasirūpins visais juridiniais reikalais.