• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vieno didžiausių šalies bankų klientas, ilgą laiką visiškai nesinaudojęs jo išduota mokėjimo kortele ir jokiomis kitomis paslaugomis, netikėtai sulaukė pranešimo, kad yra skolingas. Banko atstovė primena, kad net ir nesinaudojant kortele, klientai moka kasdienių paslaugų mokestį.

Vieno didžiausių šalies bankų klientas, ilgą laiką visiškai nesinaudojęs jo išduota mokėjimo kortele ir jokiomis kitomis paslaugomis, netikėtai sulaukė pranešimo, kad yra skolingas. Banko atstovė primena, kad net ir nesinaudojant kortele, klientai moka kasdienių paslaugų mokestį.

REKLAMA

„Luminor“ banko klientą Roką (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma) neseniai nustebino pranešimas, kad jo banko sąskaitoje trūksta 4,3 euro mokesčiams už suteiktas kasdienes banko paslaugas sumokėti.

Pranešime taip pat prašoma kliento papildyti savo sąskaitą per artimiausias 15 dienų, kad įsiskolinimas būtų padengtas, nes kitu atveju bus pradėtas skolos išieškojimas.

Rokas pasakoja, kad paskutinį kartą naudojosi kortele šių metų liepos pabaigoje – buvo atsiskaitoma už pirkinius. Vėliau toje sąskaitoje pinigai nebebuvo laikomi.

REKLAMA
REKLAMA

„Nesupratau, už ką man reikia mokėti. Sąskaita buvo ištuština, kortele nesinaudojau, o čia lyg iš niekur praneša, kad esi skolingas. Esu šio banko klientas jau daugiau nei 5 metus, bet tikrai piktina, kad reikia mokėti už tai, kuo nesinaudoji“, – sako „Luminor“ klientas Rokas.

REKLAMA

„Luminor“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė aiškina, kad kasdienių paslaugų mokestis yra priskaičiuojamas už pagrindines banko mokėjimo paslaugas, tokias kaip sąskaitų administravimas, lėšų pervedimų ir atsiskaitymų vykdymas internete, mokėjimo kortelės išdavimas.

„Mokestis yra fiksuotas ir taikomas kiekvieną mėnesį. Kaip suprantu iš pateiktos situacijos, jis susikaupė per minimą laiką. Svarbu pabrėžti tai, kad nepriklausomai, ar šiomis paslaugomis aktyviai naudojamasi, ar ne, mokestis yra nuskaičiuojamas, jei nėra nutraukta sutartis su banku.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat klientams pravartu atminti, kad visuomet galima pasikeisti sau taikomą mokestį pagal tai, kokie yra konkretūs jūsų poreikiai“, – komentuoja I. Baltrušaitienė.

Mokestį priskaičiuoja visi bankai

Bankų klientai, mokėdami mėnesinį mokestį už paslaugų krepšelį, gauna banko nustatytas svarbiausias kasdienines paslaugas: mokėjimų įskaitymą, pervedimus, naudojimąsi mokėjimo kortele. Tai reiškia, kad banke užsisakius paslaugų krepšelį, nereikia mokėti atskirų išskaidytų mokesčių už kiekvieną paslaugą atskirai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Klientai gali pasirinkti iš bankų siūlomų paslaugų krepšelių konkretų krepšelį, kuris labiausiai atitiktų būtent jų asmeninius poreikius. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos bankas nustato tik pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio sudėtį ir maksimalią kainą.

Primename, kad nuo kitų metų sausio 1 d. šis krepšelis negalės kainuoti daugiau nei 1,45 euro, o šiuo metu jo kaina – 1,52 euro. Visų kitų banko siūlomų krepšelių kainodarą ir tai, kokios konkrečiai paslaugos ir kokia jų apimtis įeis į atitinkamą krepšelį, bankai nusistato patys“, – pasakoja Lietuvos banko Kredito ir mokėjimo paslaugų priežiūros skyriaus vyriausioji juriskonsultė Jurgita Guobienė.

REKLAMA

Anot jos, dėl konkrečių įkainių dydžio, jų mokėjimo tvarkos bankas ir klientas susitaria sudarydami mokėjimo paslaugų sutartį.

„Tai, kad banko klientas vieną mėnesį nesinaudoja banko teikiamomis paslaugomis, pavyzdžiui, neatlikinėjo jokių mokėjimo operacijų toje sąskaitoje, nereiškia, kad klientas netenka pareigos mokėti bankui su juo sulygtų įkainių“, – atkreipia dėmesį J. Guobienė.

Ji taip pat pasakoja, kad jei klientas mano, kad konkreti banko sąskaita jam nėra reikalinga, jis, kaip tai numatyta Mokėjimų įstatyme, gali nutraukti sutartį ir uždaryti banko sąskaitą bet kuriuo metu, išskyrus atvejus, kai bankas ir klientas susitaria dėl įspėjimo apie sutarties nutraukimą pateikimo termino. Terminas negali būti ilgesnis negu 30 dienų iki bendrosios sutarties nutraukimo dienos.

REKLAMA

Lietuvos bankas 2017 m. gruodžio 18 d. patvirtino poziciją „Dėl bankų elgsenos neaktyvias banko sąskaitas turinčių klientų atžvilgiu“, kurios tikslas – paraginti bankus ir kitus mokėjimo paslaugų teikėjus imtis aktyvių veiksmų, kad būtų uždarytos klientų ilgai nenaudojamos, bet jiems kainuojančios sąskaitos.

„Minėtoje pozicijoje Lietuvos bankas pateikė rekomendaciją bankams ir kitiems mokėjimo paslaugų teikėjams nekaupti skolų klientams jų neaktyviose banko sąskaitose, t. y. tose sąskaitose, kuriose nevykdomos jokios mokėjimo operacijos daugiau nei metus ir nėra lėšų. Šiuo metu neturime duomenų, kad bankai nesilaikytų šių rekomendacijų“, – Kredito ir mokėjimo paslaugų priežiūros skyriaus vyriausioji juriskonsultė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų