„Anksčiau veikla buvo paremta klientais, kurie naudodavosi ilgalaikės automobilių nuomos paslaugomis. Dėl šios priežasties dalijimosi stotelės buvo įrengtos prie verslo centrų. Galiausiai įkainiai keitėsi nuo valandinio iki pusvalandinio, o šiandien taikysime minutinę apskaitą. Mes skaičiuojame, kad kelionė Vilniuje užtrunka vidutiniškai iki 15 minučių“, - pasakoja bendrovės direktorius Aurimas Drūtys.
Stotelės, kuriose galima pasiimti ar palikti „CityBee“ automobilį, atidaromos visuose sostinės gyvenamuosiuose rajonuose. Šiemet jau atidarytos 46 naujos stotelės, kurių viso yra jau 71, o per artimiausius kelis mėnesius stotelių skaičius turėtų išaugti iki 100.
Nuo vasario mėnesio taip pat pasikeitė automobilio nuomos tvarka, tagi nuo šio galima automobilį palikti kitoje stotelėje nei jis buvo paimtas. Taip pat keičiama kainodara - vairuotojai mokės tik už tą laiką, kurį važiavo automobiliu, o apskaita bus vykdoma minutės tikslumu. Viena kelionės minutė su „CityBee“ kainuos 15 centų, o į kiekvieną rezervaciją įskaičiuota 50 nemokamų kilometrų.
Keičia įpročius
Automobilių skaičius taip pat didės ir pasieks 150. Parką papildys dar 20 „Mini One“ ir 10 „Mini Countryman“ automobilių. Pastarąjį gamintoją klientai jau pamėgo, nepaisant to, kad minutės kaina su juo kainuoja daugiau nei „Fiat 500” - 19 euro centų.
„Su „Mini“ automobiliais klientai važiuoja 30 proc. ilgiau nei su „Fiat 500”, - pastebi bendrovės rinkodaros vadovas Lukas Yla.
Jis taip pat pabrėžia, kad šiuo metu pagrindinis platformos konkurentas yra įsisamonimas, kad nuosavas automobilis yra būtinas. Vis dėlto A. Drūtys džiaugiasi, kad šis požiūris keičiasi ir tai galima pastebėti siūlomų automobilių pasirinkime.
„Veiklos pradžioje susidūrėmė su įšūkiu, kad klientai atsisakytų savo automobilio. Buvome pasiūlę net prabangius BMW 5 ir X5 bei šeimos automobilius. Visgi keičiantis žmonių savimonei, šių automobilių paklausa sumažėjo“, - teigia direktorius.
Pasak jo, greičiausiai įmonė atsisakys teikti krovininio transporto nuomos paslaugas.
Nekonkuruos su kitu transportu
Pranešimo metu nekart „CityBee“ paslaugos buvo palygintos su sėkminga, vilniečių vadinama, oranžinių dviračių nuomos sistema. Tiesa, bendrovės atstovai teigia, kad jų teigiamos paslaugos veikiau galėtų būti integruotos į miesto ir tarpmiestinio susisiekimo sistemas, bet ne nukreiptos į konkuravimą.
„Mes nenorime padengti visas transporto sferas, bet skatiname ieškoti alternatyvų ir jas jungti: traukiniai, dviračiai, automobiliai ir kitos“, - atskleidžia L. Yla.
Direktorius papildo, kad ateityje klientams bus pasiūlyti kelionių paketai, į kuriuos įeitų automobilio nuoma, traukinio bilietas ar kitos alternatyvos.
Planuose – pasaulio užkariavimas
Pati dalijimosi ekonomika pasaulyje nėra naujas dalykas, tačiau į Lietuvą pati kultūra dar tik skinasi kelią. „Dalijimosi ekonomika leidžia įdarbinti savo nenaudojamus daiktus. Manyčiau, kad ji sparčiai plečiasi ir Lietuvoje. Jau dabar pas mus veikia AirBnB, kurios vietų skaičius pralenkia visų pasaulio viešbučių skaičius.
Visgi, kad dalijimosi ekonomika veiktų, būtinas tarpininkų vaidmuo, kurie šiuos santykius palengvina technologiniais sprendimais”, - pasakoja Socialinis novatorius, „HUB Vilnius“ iniciatorius ir įkūrėjas Mindaugas Danys.
A. Drutys papildo, kad JAV veikianti trumpalaikė autombilių nuoma yra sudėtingesnė nei Lietuvoje, nes reikia pateikti pažymėjimą. Tuo tarpu mūsų šalyje sistema naudotis reikia tik išmaniojo telefono.
„Klientas turi tik savo išmanųjį telefoną ir šia technologija sieksime užvaldyti visą pasaulį“, - apie išskirtinumą kalbėjo jis.