• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nenuilstantis lenktynininkas Benediktas Vanagas išvyksta jau į dvyliktąjį savo Dakarą. B. Vanagas pristatyme atskleidė automobilį, tikslus bei pristatė naujus komandos draugus.

30

Nenuilstantis lenktynininkas Benediktas Vanagas išvyksta jau į dvyliktąjį savo Dakarą. B. Vanagas pristatyme atskleidė automobilį, tikslus bei pristatė naujus komandos draugus.

REKLAMA

Antrus metus B. Vanago šturmanas bus estas Kuldaru Sikku. Praėjusiame Dakare ekipažui nepasisekė ir po avarijos jie turėjo baigti lenktynes taip ir nepasiekus finišo. B. Vanagas finišo nepasiekė ir 2022 m. Dakare.

Šįkart komanda išsiplėtė, nes „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ į savo gretas pasikvietė ir dar vieną ekipažą, kuris startuos su antruoju automobiliu. Už jo vairo sėdės debiutantas Vladas Jurkevičius, o šturmanas bus trečiajame savo Dakaro važiuosiantis Aisvydas Paliukėnas.

„Galvoju, kad bus sunkiau nei atrodo, todėl svarbiausia laikytis drausmės ir viskas bus gerai. (...) Važiuoi per kopas dar neteko niekada, tik Nidoje esu buvęs (juokiasi, – aut. past.). Bet artimiausiu metu vyksime į Maroką ir jas pamatysime iš arti“, – pristatyme sakė ralio pasaulio atstovas A. Paliukėnas.

REKLAMA
REKLAMA

Istoriškai geriausias rezultatas B. Vanago ekipažui buvo vienuoliktoji vieta 2019 m. O štai trumpai pristatyme kalbėjęs lenktynininko šturmanas K. Sikku, paklaustas apie tikslus, su šypsena sakė: „Būtų gerai pasiekti finišą“.

REKLAMA

O kokius tikslus kelia pats B. Vanagas?

„Manau, kad, visų pirma, turime pagaliau būti dešimtuke. Tarsi teoriškai esame ten seniai, bet fiziškai yra pritrūkę penkių sekundžių iki dešimtuko.

Bet tai nėra riba, su savo gebėjimais galime ir dar geriau. Tačiau, kaip šturmanas sakė, Dakaras yra pasiruošęs mums, bet tu jam pasiruošti gerai negali, nes per daug kintamųjų dalykų eigoje. Gali išgyventi tik tą valandą ar momentą ir paskui reaguoti į įvykius, kurie tau nutinka. Sudėtingas procesas“, – komandos pristatyme sakė B. Vanagas.

REKLAMA
REKLAMA

Dakaro ralis startuoja sausio 5-ąją dieną, o finišas numatytas sausio 19-ąją.

Du ekipažai. Tai istorinis jums Dakaras?

Dakaras istorinis, nes jame gali būti dešimt lietuviškų ekipažų. Pagal šalies dydį esame lyderiaujanti valstybė pasaulyje, kuro dalyvayja Dakare. Net nesvajojau apie tai, kad mes turėsime du naujausius automobilius. Pats esu nustebęs, ką sugebame.

Smagu, bet iš kitos pusės ir didelė atsakomybė, nes turi suderinti ir finansinius srautus, sudėlioti komandą, susitvarkyti tiekimą ir t.t. Galimybių paslysti yra daugiau nei gali atrodyti. Bet man atrodo, kad Vyčio genas yra toks neblogas dalykas ir mes daug ką kartu galime padaryti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar galite atskleisti finansinius visos komandos skaičius?

Tai yra stipriai daugiau nei milijonas eurų. Vis tik nenorėčiau kalbėti apie finansus, nes tai yra ir tam tikri susitarimai, kurių negaliu atskleisti pagal sutartis. Bet bendra suma yra netoli 2 mln. eurų.

Pastarieji Dakarai nelabai nusisekė. Tad koks tas tikslas dabar?

Mes važiuojame į lenktynes, vadinasi, sieksime rezultato. Nevažiuojame ten pasivažinėti. Dakaras yra labai sudėtingas procesas, tai yra ultramaratonas. Turi kasdien maratoninę distanciją ir galimybių padaryti klaidų yra daug daugiau nei gali atrodyti žmonėms, kurie patogiai Dakarą žiūri per televizorių ant sofos.

REKLAMA

Kai šoki pirmą kartą su parašiutu, tu nežinai, ko bijoti. Bet man tai yra dvyliktas šuolis ir tiek esu matęs visko. Baimės jausmas nėra svetimas, tai jo yra, bet, nepaisant to, turime siekti rezultato. Norime lenktyniauti, bet mūsų pagrindinis tikslas yra rezultatas finiše.

Kiek trasa skiriasi nuo praėjusių metų?

Saudo Arabija yra Saudo Arabija. Mes būsime ten, kur esame buvę, bet vakar buvo trasos pristatymas. Tad man atrodo, kad tai bus sudėtingiausias Dakaras, koks yra buvęs Saudo Arabijoje ligi šiol. Organizatoriai nusiteikę, tai yra ir du skirtingi maratono formatai.

REKLAMA

Kelias dienas iš eilės neturėsime technikų komandų, o ką gali S. Arabijos akmenys mes visi skausmingai žinome. Ir net naujieji didesni ratai nepadeda labai stipriai. Manau, kad ateinantis Dakaras emocine prasme gali būti kaip amerikietiški kalneliai.

Kiekvieną dieną mes turėsime turbūt įvairiausių nuotaikų, bet svarbu, kad jos būtų geros, kai mes būsime ant podiumo.

Organizacine prasme, koks yra dviejų ekipažų susitarimas?

Skėtinė organizacija „Pitlane“ arba „Toyota Gazoo Racing Baltics“ visiškai prižiūri visą techniką. Pagal susitarimus su „Toyota“ vardą „Toyota Gazoo Racing Baltics“ vardą gali naudoti tik aš ir mano šturmanas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O kitam ekipažui, norint dalyvauti po šia vėliava, reikėtų gauti Japonijos „Toyota Motor Corporation“ sutikimą. Bet tai labai ilgi procesai ir žinome, kiek viskas užtrunka.

Mes prižiūrime organizaciją, bet juridiškai tai yra kita komanda, kuri startuoja Dakare. Aišku, mes dalinamė informacija, technologijomis ir t.t. Keliausime drauge, bet iš esmės tai du skirtingi organizmai. Abu sieksime rezultatų. Esu girdėjęs kalbų, kad neva jie veš mums detales, tai taip tikrai nebus.

REKLAMA

Stengsimės padėti vieni kitiems. Gal net jie važiuos geriau ir stengsimės jiems padėti. Gražus mūsų valstybės žaidėjų žaidimas, esame vienoje valtyje.

O garažas, technikai, mechanikai bus kiti?

Mes turime tam tikrą technikų kiekį. Mus aptarnaus du sunkvežimiai. Turime dedikuotas skirtingas technikų komandas, bet, kai kiekis didesnis, tai tiesiog galėsime padėti vieni kitiems.

Jei vienas ekipažas turės daugiau sunkumų, turėsime daugiau resursų padėti jiems.

Jei pamatysime stovinčius vieni kitus trasoje tikrai sustosime bent jau paklausti, ar galime kuo padėti. Aišku, ne visais atvejais gali padėti. Planuojame turėti technikos sunkvežimį, kur pirksime dalį detalių, jei prireiks. Bet tikiuosi, kad ir tuščiausioje vietoje planetoje vienaip ar kitaip išsikapstysime ir padėsime vieni kiems, jei to prireiks.

REKLAMA

Atrodo, kad komandoje šįsyk susijungia jaunystė ir patirtis.

Taip mane nurašote? (juokiasi, – aut. past). Dar nesijaučiu senas, tiesiog labai džiaugiuosi ir labai sergu už Vladą ir Aisvydą. Jie yra labai teisingi, šviesūs ir išsilavinę žmonės, kurie turi ir siekia savo tikslų. Labai džiaugiuosi, kad jie važiuos Dakare ir sieks kuo geresnių rezultatų. 

Kokia vieta Dakare jus tenkintų?

Manau, kad, visų pirma, turime pagaliau būti dešimtuke. Tarsi teoriškai esame ten seniai, bet fiziškai yra pritrūkę penkių sekundžių iki dešimtuko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet tai nėra riba, su savo gebėjimais galime ir dar geriau. Tačiau, kaip šturmanas sakė, Dakaras yra pasiruošęs mums, bet tu jam pasiruošti gerai negali, nes per daug kintamųjų dalykų eigoje. Gali išgyventi tik tą valandą ar momentą ir paskui reaguoti į įvykius, kurie tau nutinka. Sudėtingas procesas.

Kuo šis automobilis skiriasi nuo praėjusių metų?

Jis truputį kitaip sudėliotas dėl svorio, geresnis balansas, bet tai nėra dideli skirtumai. Kondicionierius turi daugiau angų, vadinasi, karštą dieną gali padėti geriau jaustis automobilyje. Greičio prasme jis yra toks pats. Maža evoliucija. Pati komanda turės geresnius automobilius, bet taip jau nutinka.

REKLAMA

Ar greičio suvaldymas yra didžiausias iššūkis Dakare?

Mano kraujyje yra ralis. Iš ten atėjusiam žmogui tu Dakare esi per greitas. Jei tu bėgi 100 m distancijas tai tu žinai, kad turi atiduoti visą save, visas jėgas čia ir dabar. Bet čia tu visas jėgas turi atiduoti per 5000 km.

O Dakare jei greit bėgsi 100 metrų tai nieko nekeičia, nes liko dar beveik 5000 km. Tavo rezultatas matuojamas tik pačiame finiše. Nesvarbu, kiek esi  greitas viename kilometre, vieną dieną ir t.t. Kiekvienam greitam žmogui greičio suvaldymas yra esminis dalykas.

REKLAMA

Sudėtingas dalykas, nes tai yra ir ekipažo koncentracija, ir technikos išlaikymo, ir paruošimo klausimas, o ir finansinis aspektas. Nes  nuo to priklauso, kokia bus technika. Klaidų gali padaryti ne tik vairuotojas ar šturmanas, o ir technikai. 

Tavo komanda yra stipri tiek, kiek yra stipri silpniausia jos dalis. Tu gali kaip nori būti greitas, bet turi būti išmintingas, kad tą greitų pademonstruotum paskutiniame taške.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų