Tūkstančių skrydžių duomenų analizė parodė, kad daugiau nei ketvirtadalis transporto ir stebėjimo skrydžių per pirmuosius keturis 2024 m. mėnesius vyko GPS trukdžių sąlygomis.
„Toks beatodairiškas trukdymas gali kelti grėsmę tiek karinių, tiek civilinių skrydžių saugumui ir, pasak ekspertų, rodo Rusijos kišimosi į aviaciją mastą“, – rašo leidinys.
Ianas Petčenikas, stebėsenos projekto „Flight Radar 24“, kuriuo stebimi visi oficialūs civilinės ir karinės aviacijos skrydžiai pasaulyje, atstovas, leidiniui sakė, kad GPS trukdžiai gali sukelti didelių sunkumų oro eismo kontrolieriams ir pilotams perpildytoje oro erdvėje netoli konfliktų zonų.
Nusitaikė į britų gynybos ministro lėktuvą
Kovo mėnesį tokia ataka buvo įvykdyta būtent prieš Didžiosios Britanijos gynybos ministro Granto Shappso lėktuvą, kuriuo jis skrido namo iš Lenkijos. Vienas britų Gynybos departamento šaltinis leidiniui tuomet sakė, kad GPS trikdymas buvo „tiesiogiai susijęs su Putinu ir išpuoliu prieš Ukrainą bei subtilia situacija aplink Kaliningradą“.
Tačiau problemų dėl GPS navigacijos veikimo NATO kariniuose orlaiviuose pastebėta ne tik prie Kaliningrado. Rytinėje Viduržemio jūros regiono dalyje trukdžius patiria apie 40 proc. skrydžių.
Kaip pažymi „The Telegraph“, dalį šių kliūčių tikriausiai sukuria Izraelis, kuris nuo „Hamas“ apšaudymo ginasi ginklais, kurių veikimas priklauso nuo GPS navigacijos. Tačiau čia taip pat yra didelė Rusijos karinė bazė Sirijoje, kuri ribojasi su Izraeliu, ir ekspertai teigia, kad dalis trukdžių regione kyla iš ten.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!